יום חמישי, 15 בדצמבר 2011

על הדשא - בתנועה מתמדת



15.12.2011                                                                                     
l  ארכיון עיתונות  


על הדשא - בתנועה מתמדת

רוני מ. האס

צילומים: דוד עינב

רצים בכיף

בשבוע שעבר נערך המיני מרתון השנתי (21 קילומטר) בעמק המעיינות.מסלול המירוץ: הסחנה-בית אלפא-חפציבה-בית השיטה-שדה נחום-בית שאן ובחזרה לסחנה.3000 הרצים הגיעו מכל קצות הארץ, ובין השאר נצפו כלב מריץ את בעליו, תינוק בעגלה מריץ את אביו, ולהבדיל, נכים המדוושים על אופניים מיוחדים. 

טעים בכנרת
עין גב/ עמק הירדן

במסעדת מרינדו בנמל, הממוקמת בפינה הכי רומנטית בקיבוץ עין גב,  הגרסה הכשרה המצודדת של מרינדו האגדית, מתכוננים לפתיחתו של הפסטיבל הקולינרי "טעם כנרת"http://www.kinneret.info/. במסעדה, הממוקמת במבנה עתיק בנמל עין גב, המשקיף על הכנרת, תתקיים ביום חמישי הבא, ארוחת שף בה יארח השף המקומי גיא בן שמחון את השף אסף גרניט של מסעדת "מחניודה" הירושלמית. יום למחרת, יתקיים במתחם החיצוני הפנינג משפחות ושיאו- תחרות מלך הפויקה הארצית, אותה ינחו סלוצקי ודומינגז, גם לילדים יהיה מה לעשות. ההרשמה בעיצומה.www.marinado.co.il

הידעתם? - רעידת האדמה של 1927
בית זרע

בעקבות רעידת האדמה, שפקדה בשבוע שעבר את צפון ארץ, משתף אותנו יונתן זיגמנד, מעיין צבי, היסטוריון חובב, במידע הבא:
רעידת האדמה שהתרחשה ב-1 ביולי, 1927, פגעה במספר מקומות וערים בארץ ישראל וגרמה לנזק רב. לפי דיווח בעיתון "דבר" מה-13 ביולי, במרבית הקיבוצים נגרמו נזקים מועטים. אך על אתר אום- ג'וני, שבו שכנה באותה עת קבוצת "מרקנהוף" נכתב: "הבתים הערביים באום ג'וני, אשר קבוצת מרקנהוף (בית זרע) יושבת בהם, נחרבו ברובם עם הרעש. חברי הקבוצה עם ילדים מתגוללים בחוץ אובדי עצות."
בעקבות רעש האדמה, זורזה עלייתה של הקבוצה למקום משכנה הקבוע, דבר שלא התאפשר לפני כן עקב מחלוקות עם המוסדות המיישבים.


שלא ייגמר לעולם

הביא לדפוס: יבל ברקאי

הנוטע / משמר הגיא (שמות בדויים)

מתיחות כבדה התגלעה בין שני קיבוצים ותיקים, בעקבות מעשה קונדס של נערים מקיבוץ אחד, שפרצו למטבח של הקיבוץ השכן וחיללו את סיר החמין שמצאו בו.
להלן המכתב שנשלח על ידי הנהגת הקיבוץ הפגוע אל אחד הנערים:
"הנדון: הסגת גבול ופריצה למטבח
בלילה, שבין יום שישי 4 בנובמבר ושבת 5 בנובמבר, השתתפת בפריצה תוך הסגת גבול למטבח... והשתתפת באכילת חמין מסיר האוכל שהוכן לארוחת שבת. אנו רואים בכך מעשה חמור על גבול הפלילי, שיש בו גם פגיעה באורחות חיינו וגם הסגת גבול ופריצה בניגוד לחוק. יש בידינו הוכחות מצולמות על היותך שותף למעשה. ברצוננו להבהיר, שבמידה שהדבר יחזור על עצמו לא נהסס להגיש תלונה במשטרה".
המכתב נתלה לאחר כבוד ממוסגר מול החדר של אותו נער.


הורים (לילדים) גאים בגליל
כפר בלום/ גליל גולן

בתיה ברטוב, 58, כפר בלום, פעילה בארגון תהל"ה הפועל למען הורים לבנים ובנות הומואים, לסביות, טראנס-ג'נדר ובי סקסואלים, אם לבן ובת גאים, ניסתה לפני כשנה לפתוח קבוצת הורים בקיבוצה ולא ממש הצליחה. "ברור לנו שלהורים הנמצאים עוד לפני תחילתו של תהליך בהקשר להיות ילדם/תם גאה, מאד קשה להיחשף ועוד בקהילה המצומצמת של הפריפריה. בשלב הראשוני של בקשת עזרה לא מחפשים חשיפה, מחפשים תמיכה, לוקח זמן לאגור אומץ ו"לצאת מהארון" כהורים.. ". ובכל זאת, מסתבר שהצורך קיים, בצפון כמו בכל הארץ והוחלט תהל"ה, גאים בגליל, לנסות שוב לפתוח קבוצה להורים, הפעם מעט יותר דרומה- בראש פינה.. "אנחנו מקוים שהורים מהמרחב הצפוני, כולל רמת הגולן, עמק הירדן, מרום הגליל וגוש שגב, ירגישו יותר בנוח להגיע לקבוצה מעט יותר הטרוגנית". הקבוצה שתפתח בינואר תונחה על ידי בתיה ועל ידי עדי בר דוד, 30, עובדת סוציאלית העובדת כדרך שיגרה עם בני נוער גאים (להט"ב) ופעילה בסניף הגאוה הצפוני.
ליצירת קשר- בתיה- 0547948404 עדי- 0548183997 לאתר תהל"ה -http://www.tehila.org.il/


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


אין תגובות:

עורך הבלוג