שאלונצ'יק - און עצמי
שני חיילים ושתי חיילות, בני ובנות עין שמר, זכו במהלך טקסי יום העצמאות בצה"ל לציון לשבח על ביצוע תפקידם ביחידות שבהן הם משרתים:
נעמה פוקס
מצטיינת מפקד בסיס בה"ד 7
הורים: מרים וטוביה;
גיל: 20
חיל: תקשוב
בסיס: השלישות הראשית ברמת גן
תפקיד: רכזת כוח אדם
פז"מ ביחידה: שנה וחצי
מה עושה? מטפלת בהשתלמויות ובשלבים המקצועיים שעוברים בבית הספר למקצועות המחשב.
איך הגעת לזה? לאחר הטירונות הגעתי לבסמ"ח (בי"ס למקצועות המחשב) לקורס מחשבים. זה הוביל לתפקיד שאני ממלאת היום.
ליאור גרוסמן
"מצטיין נשיא המדינה" מטעם חיל האוויר. ביום העצמאות התקבל בבית הנשיא, עם 119חיילים נבחרים מכל חילות השדה, האוויר והים.
הורים: ענת וקובי
חיל: אוויר במערך הנ"מ
בסיס: ביסנ"מ (בית ספר נ"מ)
תפקיד: מש"ק פיתוח הכשרות והדרכות
פז"מ: שנתיים ושמונה חודשים (ממש בישורת האחרונה)
מה עושה? מובן שזה מתחלק לשלושה חלקים... החלק שהסתיים לאחרונה היה ליווי של פיתוח מערכת "כיפת ברזל". תפקידי היה לייצג את ממשק המשתמש, כלומר, להעיר ולהאיר מכיוון המשתמש.
מרכיב נוסף בתפקידי הוא הדרכתי. העברת הדרכות למפעילים הקשורים למערכת כיפת ברזל. והחלק העיקרי - פיתוח קורס להכשרת החיילים, שאמורים לתפעל את המערכת.
איך הגעת לזה? היות שכיפת ברזל היא פרויקט של הנ"מ, היה זה אך טבעי שאמצא את עצמי קשור לזה.
אתה "מורעל"? לא הייתי מגדיר עצמי ככזה, אבל אני מהטיפוסים שאם צריך לעשות, אז לעשות טוב, אבל לא מרגשות רעל. היו תקופות שהייתי יותר "שרוף", אבל מורעל אף פעם לא.
איפה אתה בעוד עשר שנים? כנראה, עם תואר ביד (טווח הבחירה הוא ממוזיקה ועד רפואה), כמובן אחרי הטיול, וכנראה גם עם משפחה.
עינב שם טוב
תעודת הוקרה ממפקד מערך מגן על הצטיינות בביצוע מיזם "דרך ערך"
הורים: סמדר ואלברט
גיל: 20
חיל: החינוך והנוער
תפקיד: מש"קית מורות חיילות ומד"ניות מרחב ונח"לאים.
עוד משהו: ויתרה על אפשרות ללמוד רפואה במסגרת עתודה אקדמית.
מה עושה? מפקדת של מורות ושל מד"ניות, מלווה מדריכות נוער, שעובדות בעיקר עם נוער מאוכלוסיות לא מתפקדות או בעייתיות. בדרך כלל, חבר'ה שמועדים ליפול לשולי החברה.
מי היו שותפייך בצוות ואיך פעלתם? היינו שלושה: נח"לאית מיחידת "קרקל", חייל מקורס חובלים ואנוכי. הוגדרו לנו מספר מטרות, שעיקרן לבנות ולפתח תוכנית וכלים לעבודה עם בני נוער ועם מחנכים לעידוד הגיוס.
במציאות, לא בכל בתי הספר האווירה מטפחת ומעודדת את הגיוס, ומחנכים לא מעטים מעבירים מסר שאינו תומך בצה"ל.
כמו כל פרויקט מסוגו, גם זה עבר את הרמטכ"ל, שלא רק בדק אותו אלא גם הגיע לגימנסיה הרצליה בתל אביב, לניסוי "חי". זה עורר התנגדות ואפילו הגיע לעיתונות.
תני דוגמה לרעיון שמייחד את הפעילות שלכם. שקצין יכול למקם עצמו על ציר הזמן והאירועים, איפה היה ואיפה נלחם, וכך להציג את עצמו כשותף בעיצוב ההיסטוריה הישראלית. זה נותן תוקף ועוצמה למפגש עם הנוער.
יהב בן דור
מצטיין ראש המנהל האזרחי ביהודה ובשומרון
הורים: דלית ושמוליק
יחידה: מנהל אזרחי איו"ש
בסיס: מת"ק עוטף ירושלים - מצודת אדומים
תפקיד: חמ"ל סמב"ס (אל תנסו להבין...)
פז"מ: שנתיים וארבעה חודשים
עוד משהו: אומרים שהפרס כולל סוף שבוע מפנק בעזה במלון "ארבע המנהרות"
מה עושה? עבודה מול אוכלוסייה פלסטינית ביהודה ובשומרון. טיפול בבעיות הומניטריות, מעבר בכירים ברשות, מתן היתרי כניסה לישראל ונושאים דומים.
איך הגעת לזה? הייתי מיועד למודיעין, אך נשרתי מהקורס. ידיעת ערבית ופרופיל 97 הובילו אותי ליחידה.
מתוך עלון עין שמר
השתתף בהכנה יעקב ליאור