יום שישי, 5 באוקטובר 2012

על הדשא - לאוקטובר 2012


4.10.2012

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: מ.א. גליל עליון

בוסתן ספרדי בכפר סאלד

לרגל חגיגות ה-70 בקיבוץ כפר סאלד, התקיימו החודש חגיגות שבהן השתתפו למעלה מאלף איש, חברים ותושבים מהעבר וההווה וכן בני גרעינים מהתקופות השונות. במהלך האירועים השונים נהנו המשתתפים מההצגה "בוסתן ספרדי", בבימויו של חבר הקיבוץ, חזי יל, ובהשתתפות 43 שחקנים ושחקניות, כולם תוצרת מקומית. שיהיה במזל טוב.
צילום: שולה קובו

אמנות הפיצוח
רמת יוחנן

על מיזם פיצוח הגרעינים של נעם אדרי, 30, בת רמת יוחנן, דווח כאן לפני מספר שבועות. אדרי מזמינה אנשים מערים שכנות במזרח התיכון לפצח גרעיני חמנייה בצוותא. מטרת המיזם, שמתבצע בשיתוף מוזיאון חיפה לאמנות וקרן ארטיס, היא לפצח כעשר טונות של גרעיני חמנייה, ומהקליפות שיאספו לבנות הר קליפות רב-לאומי מזרח-תיכוני. הפיצוח הראשון התקיים בקיבוץ שלה, רמת יוחנן, יחד עם השכנים מכפרי האזור, והפיצוח השני התקיים בעקבה במשך חמישה ימים. "זו הייתה חוויה מדהימה", היא אומרת, "הרגשנו כאילו כל העיר מפצחת איתנו. הצטרפו אלינו שוטרים, עובדי מכס, בעלי בתי הקפה והחנויות, עובדי המסגד המקומי ומאות אנשים מרחבי עקבה, שלקחו הביתה גרעינים וחזרו עם הקליפות". הפיצוחים הבאים עתידים להתקיים בשכם, בעפולה ובג'נין. את הגרעינים, כארבעה טונות, קיבלה אדרי מתורמים שונים - מפעלי "הזרע", "זארובי", "מגדן", "חממה" וקיבוצים שונים בארץ, בנוסף לתורמים פרטיים. נשארו כשש טונות עד להגשמת היעד. כל הקליפות מגיעות לרמת יוחנן, נערמות בסטודיו של אדרי, הממוקם במגדל המים של הקיבוץ, וממתינות ליצירת הר הקליפות המיוחל. הפיצוח הקרוב עתיד להתקיים בחיפה, במהלך חול המועד, בחסות עיריית חיפה, במסגרת פסטיבל אמנות תרבות רחוב, כששיאו יתקיים ביום שישי הקרוב, משעה 10:00 ועד 18:00 ברחוב יפו 30. מוזמנים לפצח. הגרעינים עליה.
צילום: אנטוליו מיכאלי

המעז מנצח

שמרת

יונת, 50, ואריאל מזן, 52, חברי קיבוץ שמרת, הקימו לפני שבע שנים את מחלבת אלטו, מחלבת בוטיק כשרה על טהרת חלב עזים. אריאל, שעבד שנים רבות במחלבה של הקיבוץ וגיבן גבינות עוד בימי הקיבוץ השיתופי, למען אוכלי חדר האוכל, החליט לא לוותר על המקצוע שאהב, ולמרות שהרפת המקומית הפכה לאזורית, והפרות הועברו לקיבוץ השכן, החליט בדעה אחת עם יונת זוגתו, להקים מחלבה כעסק עצמאי. "ההחלטה דרשה מאיתנו הרבה אומץ ותעוזה באותם ימים, אבל החלטנו שקופצים למים העמוקים וכך עשינו". שבע שנים חלפו, ובמהלכן התמחתה המחלבה במוצרי חלב עזים, כשאחת המטרות היא לאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים הגונים לטובת צריכה יומיומית של מוצרי חלב העזים. במחלבה לוקחים חלק כל בני המשפחה, אם מאחורי הקלעים, במחלבה, בשיווק או בהנהלת החשבונות, ואם בהכנת קפה הפוך מחלב עזים או בעבודת מלצרות בבית הקפה החדש, שפתחו ממש לאחרונה לצד מרכז המבקרים, כשעברו למבנה המשופץ של המטבח הקיבוצי הישן. ואם המעבר הנוסטלגי הזה לא הספיק, החליטה יונת, האישה והאם, לסיים את עבודתה כמנהלת השיווק והפיתוח במפעל שמרת הזורע המקומי ולהצטרף לעסק המשפחתי במשרה מלאה ובזרוע נטויה. לפרטים נוספים:
שקד 054-5614644, יונת 054-5213121 www.altodairy.co.il

ברוך

ברוך ממעין ברוך
מעין ברוך / עמיר

לפני כשנתיים קיבל ברוך בן דוד, 60, ממעין ברוך, הצעה מכמה ידידים מהאזור, ששמעו כי הוא תיקלט במסיבת פורים בקיבוצו, להעסיקו כתקליטן ביוזמה חדשה - מסיבות ריקודים של מוזיקת שנות ה-50 וה-60. "הסכמתי מיד ובחפץ לב, אך כמובן, רק בהתנדבות. זה לא המקצוע שלי, אלא תחביב שלטובתו אספתי הרבה מוזיקה באהבה ובשקידה". הם התחילו בפאבים קיבוציים, אבל הפריצה הגדולה החלה כשעברו לפאב "הקרפיון השיכור" בעמיר. "המקום נחמד ומציע גם תפריט של אוכל קל ומבחר משקאות, ובעלי המקום מקסימים. גם מחלקת התרבות של המועצה האזורית גליל עליון שמחה ליוזמתנו, ומפרסמת אותה לתושבי האזור. התשלום לכניסה צנוע, 20 שקל, ואנחנו נפגשים אחת לחודש בימי שישי. ראוי לציין, שהריקודים הם לא המרכיב הבלעדי בחגיגה. הרקדנים והרקדניות, רובם חובבים, שמחים להזדמנות לתזוזה, דבר חשוב בגילנו... והללו שאינם רוקדים, נהנים לשמוע את המוזיקה, לשתות משהו וכנראה גם לצפות ברוקדים, כל זה באווירה מצוינת שכבר מצליחה להביא גרעין קבוע המגיע מכל האזור". המפגש הקרוב יתקיים ביום שישי, 12.10.
לפרטים: קארין 052-2399208, יורם 052-8838340 ,רחל 054-7948711

כוכבי אמת

יותר מ-10,000 צולחים זינקו בשבת האחרונה למים במסגרת צליחת הכנרת ה-59. כ-8,000 איש השתתפו במקצים העממיים, ושחו מכפר הנופש "מעגן עדן" ומכפר הנופש "האון" לחוף צמח, ויותר מ-2,000 שחיינים יצאו מחוף צמח במקצים התחרותיים. כמובן, המנצחת האמיתית הייתה הכנרת, שהפגינה מפלס מכובד לאחר חורף ברוך גשמים.

עורך הבלוג