יום רביעי, 18 בינואר 2012


על הדשא - קשב אינדיאני
רוני מ. האס

צילום: דוד עינב
קשת מול הגלעד 

גשמי הברכה הביאו הרבה צבע לשמיים בדמות קשתות מרהיבות שנמתחו ממעל. בתמונה- קשת מעל שדות החיטה של עין הנציב מול הרי הגלעד.
צילום: עופר רימון
גלעד ונועם הפתיעו לטובה
אגף המשימות

יותר מחמש שנים יכלו רק לדמיין באגף המשימות את הרגע הזה. בשבוע שעבר זה קרה. לקראת ערב, נכנסו לאגף המשימות גלעד שליט ואביו, נועם. הם הגיעו ללא תיאום מוקדם והצליחו לרגש את כל חברי האגף.
עופר רימון, חצרים, אגף המשימות מספר - "נועם רצה להראות לבנו גלעד את מבנה מטה המאבק להשבתו ואת הפעילים של אגף המשימות שלא חסכו מאמץ במאבק. כשיואל מרשק, רכז האגף, הציג לגלעד את התמונות של רון ארד ושל גלעד שעדיין תלויות בחדרו זו לצד זו, הוא הסביר לגלעד שמטרת המאבק הייתה שגורלו לא יהיה כגורל רון ארד. גלעד ציין בחיוך מבוייש ששמע הרבה ברדיו בשבי על פעילות המטה ורצה להגיד תודה. יואל הזכיר לו שלא מדובר באדם אחד אלא בצוות מאחוריו עמדו ופעלו מאות אלפי חברי קיבוצים. אחרי לחיצות ידיים וחיבוקים נפרדו נועם וגלעד מהפעילים והמשיכו לדרכם. באגף המשימות כבר מתכננים סיור לגלעד לכל נקודות המאבק למען שחרורו. משימות זה משימות.

אורה המר
לגעת בשמיים דרך הלב
כפר הנשיא

אורה המר, 54, כפר הנשיא, היא אישה שאוהבת להקשיב. מדיבורה עולה מבטא אנגלוסכסי נעים, לא ברור אם העובדה שהיא עוסקת כבר שנים בהקשבה, ליתר דיוק - במעגלי הקשבה ברוח המסורת האינדיאנית, קשורים לכך - אבל היא ממש נראית כמו אינדיאנית. "מעגלי הקשבה שאובים מהמסורת האינדיאנית, בה היו יושבים חברי השבט סביב המדורה ומעבירים מקל דיבור אדם לחברו. רק מי שאחז במקל הייתה לו הזכות לדבר, לשאר הייתה נוצרת הזכות להקשיב. כל מה שנאמר במעגל - נשאר במעגל. מדובר ביצירת הקשבה מחודשת, אמיתית, מהלב, כמו כשהיינו ילדים - בלי ביקורתיות ושיפוטיות ושאר החסמים ששמנו במהלך שנות התבגרותנו על יכולת ההקשבה שלנו". בחייה המקצועיים, מעבר להנחיית מעגלי הקשבה והכשרת מנחים (טריינרית), היא מלמדת קיימות (אקולוגיה), ומתנדבת בעמותה לקידום היחסים בין קיבוצה לתושבי טובא זנגריה השכנים ובמרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בגליל ובגולן. המר שהוכשרה בעמותת האם האמריקאית, פעילה בעמותת מעגל ההקשבה הישראלית ומשמשת כיום כראש תחום חברה משותפת. ומה הלאה? "לאחרונה החלטתי להפסיק להתרוצץ בכל הארץ ודווקא לפתוח מעגלי הקשבה קרוב לבית". אשה ברת-קיימא.
לאתר העמותה- http://www.hakshava.org/ אורה - 0546924044

וותיקי העמק מכייפים בקנרים
מ.א.עמק יזרעאל

בחודש דצמבר האחרון יצאה קבוצה של וותיקים מעמק יזרעאל לטיול בחו"ל במקום לא שגרתי יחסית - האיים הקנרים.
תמי גרופר, רכזת תרבות ופנאי בסב יום, המרכז היומי למען הזקן בעמק יזרעאל מספרת: "רבים מאתנו שמענו על האיים הקנריים, כאתר נופש, אך מעטים מכירים את האיים כטיול גיאוגרפי או כ"טיול עומק", כפי שמכנים זאת בעגה המקצועית." הותיקים ביקרו בארבעה איים, כשאת המעבר בין אי לאי ביצעו בטיסות או הפלגות, הם עלו לגבהים של 3500 מ', מעל גובה העננים ועמדו יפה במיעוט החמצן בפסגות, הם גם ירדו למעמקי האדמה, לתוך מנהרות שנוצרו בעקבות התפרצויות געשיות, שם גם נחשפו לאולם קונצרטים תת קרקעי יחיד מסוגו בעולם.
"זהו הטיול השישי שהעמותה לותיקי עמק יזרעאל מוציאה לחו"ל. הטיולים הם הצלחה בלתי רגילה, המאפשרת גם לאדם הוותיק לטייל בחו"ל, עם ליווי מקצועי ורפואי, עם ההדרכה הטובה ביותר שיש ועם אנשים נהדרים מהעמק".

צילום: דוד עינב
כוכב אמת

לשיר צדק, שחקן ההגנה של קבוצת הכדורגל העולה, קריית שמונה, יש ייחוס קיבוצי לא מבוטל. מעבר לעובדה שמשפחתו מצד אימו הם קיבוצניקים מבית אלפא, הוא עצמו התחנך במערכת הגיל הרך של הקיבוץ. קבוצתי מבטן ומלידה.

עורך הבלוג