יום רביעי, 11 באפריל 2012

על הדשא - פסח 2012 - 12 לאפריל



12.4.2012                                                                                       

 ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

בגרות במחול

מצטיינות האולפנה

ביום הראשון של חופשת הפסח נבחנו שש תלמידות האולפנה למחול מגידו, הלומדות במגמת מחול לבגרות, 5 יחידות, בתיכון האזורי מגידו. בבחינת הבגרות המעשית, שבה הציגו קטעי מחול מודרני וכוריאוגרפיה פרי יצירתן, זכו כל התלמידות בציוני הצטיינות ושמרו על מסורת ההצטיינות המקומית.

שמואל (מימין) ומשפחת שירזי

מעבדות לחירות
כפר גליקסון

שמואל, בן 19 וחצי, נולד למשפחה חרדית קשת יום. כבר בגיל עשר, בהיותו תלמיד, יצא לעבוד בעבודות שונות על מנת להרוויח דמי כיס שלא קיבל מעולם מהוריו. מגיל צעיר הרגיש מצוקה בעקבות אורח החיים הנוקשה בבית, ומצא עצמו מתקשה מול אב מובטל, שלא חסך את מילותיו הקשות מילדיו ומאשתו. בגיל 15, כשהיה תלמיד ישיבה מצטיין, חלה ואושפז בבית חולים, שם שמע על האפשרות של התנדבות בני נוער במגן דוד אדום. היה זה הסימן הראשון שסלל לשמואל את דרכו אל העולם החילוני. הוא הצטרף לקורס מגישי עזרה ראשונה והתקדם במהירות.
יום אחד החליט כי אינו מסוגל יותר להמשיך באורח החיים החרדי, המנותק והמסוגר, ועזב את הבית ואת הישיבה. הוא נקלט בבית סבתו בתל אביב, ובעזרת קרוב משפחה נרשם לבית ספר תיכון חילוני בתל אביב. "הגעתי ביום הראשון, החלפתי את הכיפה השחורה בכיפה סרוגה, הסתרתי את הפאות מאחורי האוזניים. הכול היה כל כך מוזר. קיבלתי את השוק של החיים שלי. פתאום יש בנות בכיתה. הייתי צריך למצוא בגדים מתאימים. לא היה לי שום ידע לימודי - לא ידעתי כלום באנגלית, אפס במתמטיקה. הייתי צריך להיוולד מחדש. בכל התחומים".
עומר החייל מחבק את שמוליק הטירון

למרות הקשיים, הוא הצליח להתקדם בלימודים, כשבמקביל עבד למחייתו והמשיך להתנדב ולהתקדם במד"א. הקשר עם המשפחה התנתק לחלוטין. באמצע י"ב זכה, מתוך 300 מתנדבים, להצטרף לקבוצה של 20 מתנדבי מד"א שיצאה למסע לפולין. בפולין הוא פגש בבני נוער מכל הארץ, אחד מהם עומר שירזי מכפר גליקסון. "הקליק עם שמואל נוצר ברגע. שמעתי ממנו כבר שם שהוא חוזר בשאלה, אבל לא הכרתי את כל הסיפור. הזמנתי אותו אלינו הביתה. הוא הגיע בפסח, ומיד נוצר חיבור מדהים עם המשפחה. כולם התאהבו בו. הוא התחיל להגיע אלינו כל סוף שבוע, והפך להיות חלק מהמשפחה. יום אחד אחותי ואני דיברנו על זה, שתמיד אימא ואבא אמרו שיום אחד הם יאמצו חייל בודד. זה פשוט התאים כל כך שזה יהיה שמואל". בחגיגת סיום י"ב, שבה סיים שמואל כמצטיין חברתי, הגיעה כל משפחת שירזי להשתתף, ועוד באותו ערב הוא ארז מזוודה ועבר לגור בביתם. בתחילת השנה התנדב שמואל לשנת שירות במגן דוד אדום, ועומר התגייס לצה"ל. לפני חודש התגייס שמואל לצה"ל, ובכך השלים את מסעו לחיים חדשים - חייל בחיל התותחנים, תושב קיבוץ כפר גליקסון ובן למשפחת שירזי.
"ההורים תמיד רצו לאמץ חייל ואני תמיד רציתי אח. כולנו הרווחנו", מסכם עומר.
ויש לכם מספיק מקום בבית לילד רביעי?
"כמו שאומרים - כשיש מקום בלב יש מקום בבית". משפחה מההגדות.


מ. א גליל עליון
יציאת מצרים

ביום ראשון שעבר התכנסו להרמת כוסית במועצה האזורית הגליל העליון עשרות מתנדבות מרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס של הגליל והגולן. במהלך הערב נחשפו המתנדבות למחקר ראשוני ופורץ דרך בתחום שכמעט ואינו מדובר - פגיעה מינית של אימהות בבנות. "מדובר בפגיעה שאינה מדוברת כמעט. היקפה לא ידוע, שכן העדויות לגביה הן ספורות. הנשים שפגשתי חזרו כולן על התחושה, שהן מעולם לא הרשו לעצמן לדבר על הפגיעה, כי לא חשבו שיאמינו להן", סיפרה החוקרת והמטפלת, עו"ס דודי בלט, שפרסמה את מחקרה לאחרונה במסגרת לימודיה לתואר השני, בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב. ביקורה בהתנדבות בגליל העליון סיים את מסעה לחשיפת הנושא בפני כל תשעת מרכזי הסיוע הפזורים ברחבי הארץ.
קו חירום מרכז סיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית לנשים - 1202 לגברים-1203


כוכבת אמת

נטליה טלרמן, 42, להבות הבשן, עלתה לפני 20 שנה מחבר העמים. כל השנים עזרה בקליטת העליה בקיבוצה ובמקביל גידלה שלישיית בנים, היום בני 19. בשנים האחרונות עוסקת טלרמן בקוסמטיקה רפואית, מה שהביא אותה לתרום מכישוריה ערב החג לטובת הקשישות בבית גיל עד, הבית הסיעודי המקומי, בו זכו החברות, כל אחת בתורה, בטיפול פנים קצר אך מפנק.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג