יום שישי, 22 בפברואר 2013

על הדשא 22 לפברואר 2013


על הדשא
רוני מ. האס


לבן בעיניים

280 בני נוער, מכל יישובי עמק יזרעאל, זכו לבילוי מושלג בחרמון, במסגרת פעילות הנוער המועצתית. היום הבהיר שקידם את פניהם חשף נוף מרהיב והרבה שמחת נעורים.


הקול שלנו
צובה

דן סלומון, 24, צובה, הוא אחד הכישרונות הבולטים בתוכנית הטלוויזיה "דה ווייס", העוסקת בגילוי כישרונות מוזיקליים השבוע העפיל לשלב רבע הגמר, ונבחר על ידי המנטורים שלו - יובל בנאי ושלומי ברכה, נציגי להקת "משינה" - לקחת חלק בשלישיית הגמר שלהם. מעכשיו רק הצופים יכריעו, באמצעות שליחת מסרונים, מי באמת הקול הנבחר בתוכנית.
סלומון, שהתברך בקול עמוק וחם ובמבט מופנם וחכם, הוא קודם כול מוזיקאי מחונן. את רוב הביצועים בתוכנית הוא מלווה בנגינה בפסנתר, חברו הטוב. "כשהייתי בכיתה ג' התחלתי ללמוד פסנתר. האחיות הגדולות שלי למדו ונורא רציתי גם. במשפחה שלנו תמיד שרו, גם ההורים שלי שרים נורא יפה, וכל אירוע היה מלווה בשירה משפחתית. מוזיקה הייתה חלק מהחיים". גם בבית הספר הוא היה הילד שתמיד שר ומופיע בטקסים ובחגים. בכיתה ט' ביקש מההורים ומהקיבוץ להירשם לתיכון לאמנויות בירושלים. "למזלי, קיבלתי אישור והקדשתי את שנות התיכון ללימודי מוזיקה". בצבא עשה הפסקה מהמוזיקה, כששירת כחובש ביחידה מובחרת. "אבל בכל אירוע ביחידה הייתי מופיע", הוא צוחק. במהלך השנים למד בעצמו לתופף ולפרוט על גיטרה. לפני כמה חודשים, אחרי שקיבל הרבה דחיפה מהסביבה להציע את מועמדותו לתוכנית, הוא שלח סקיצה של שיר שלו, הוזמן לאודישן ונבחר לתכנית.

איך החוויה?
"מדהימה, לעסוק במוזיקה באופן מקצועי זה כיף גדול". על העבודה עם משינה הוא מברך: "זה לעבוד עם האנשים הכי מקצועיים בתחום, אנשים מדהימים, טובים".

החשיפה בתקשורת?
"בהתחלה זה היה קצת שוק, אני לא מהעולם הזה, אני לא רגיל שמצלמים אותי, שמכירים אותי ברחוב, אבל אני מאוד עם הרגלים על הקרקע, מאוד מחובר לעצמי ולמה שמסביב".

לא מלחיץ?
"אני מאוד מכבד את האנשים שעומדים מולי ואני מולם, אני כל כך מעריך אותם, ודווקא כשיושבים מולך אנשים שאתה מכבד, אין מה לפחד. ואם תהיה עצמך הם יראו אותך כאדם, כמוזיקאי, כמי שאתה באמת".
החל מהשבת הקרובה, שלב רבע הגמר, יתחיל שלב השידורים החיים, והקהל בבית יוכל להשפיע על ההצבעות באמצעות שליחת מסרונים.
מתחילים בשבת הקרובה בשעה 21:00 בערוץ 2. מי שיצביע- ישפיע...!

רחל דותן והאוטו. באדיבות גלגל סרטים

האוטו שלה
משמר העמק/תל אביב

רחל דותן, 67, התחנכה כילדה בחברת הנוער במוסד החינוכי שומריה במשמר העמק. את האהבה לספרים רכשה בימים ההם, ועד היום הם החברים הכי טובים שלה וגם מקור פרנסתה. "בגיל שמונה אמרתי להוריי, שכשאהיה גדולה אקנה אוטו גדול ואמכור ספרים", היא מספרת. זה לקח לה כמה שנים, אבל בשנות ה-30 לחייה רכשה רכב מסחרי גדול, ניגשה להוצאות הספרים השונות והחלה להפיץ ספרים בקיבוצי הארץ; לספריות, לחנויות הכל-בו ובתערוכות בחדרי האוכל. אולי זה המוטו הסוציאליסטי שלה: "מלהרוויח מעט לא מפסידים" ואולי זו הנוחיות, העובדה שהיא מגיעה עד פתח הדלת, ואולי זה המחירים הסיטונאים; בכל מקרה, היא מצליחה לשמור כל השנים על לקוחותיה הקיבוציים ביעילות ונאמנות. "יש לי הרבה סיפוק בעבודה, שמאפשרת לי ליהנות בעת ובעונה אחת מאהבת אדם, אהבת ספר ואהבת נופי הארץ", היא אומרת. היא כבר לא משווקת את עצמה, אבל אם בכל זאת רוצים אפשר להיכנס לפייסבוק "דותן ספרים". רחל: 0506828292 או 0779313232


כוכבי אמת

הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, בשיתוף צה"ל, מקיימת זו השנה התשיעית מבצע ביקורים רחב היקף אצל ניצולי שואה, בסמוך ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה נרתמה המחלקה לבריאות ולרווחה במטה התנועה הקיבוצית, בראשות יעל אייזנר, לאתר את ניצולי השואה בקיבוצים, המעוניינים שחיילי צה"ל יבקרום בביתם, או בבית הסיעודי בקיבוץ. ניתן להעביר פרטים במייל- eti@tkz.co.il או בטלפון 052-5358793.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


2

עורך הבלוג