יום שבת, 6 באפריל 2013

על הדשא 4 לאפריל 2013


4.4.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


סמדר גל מתעדת. צילום: דורון פלד

סיפור קטן גדול
ניר דוד

סמדר גל, 45, היא מפיקת סרטים במקצועה, מרצה ומלמדת תקשורת חזותית, ובשנים האחרונות עוסקת בהפקת סרטים, שמתעדים את ותיקי הקיבוץ ואת חבריו. דרך סיפוריהם האישיים היא מגלה סיפור של קהילה שלמה. "אני מרגישה שלסיפורים הקטנים, שמצטרפים בסוף לרקמה אחת, יש ערך היסטורי רב. זה גם נותן לאנשים עצמם אפשרות להבין את הסיפור הגדול שמעבר לסיפור האישי שלהם". היא כבר צילמה סיפורי חיים בקיבוצים מעין ברוך, אפיקים, דגניה א', קריית ענבים ועוד. "זה מרתק איך שכל הסרטים, המתעדים היסטוריה משפחתית קיבוצית, נוגעים בהיסטוריה המקומית". האהבה שלה לסיפורים התחילה כשגדלה כילדת חוץ בקיבוץ ניר דוד. "חלק גדול מהילדות שלי ביליתי בהקשבה לסיפורים של הוותיקים על ההיסטוריה של המקום, על מפעל חייהם ועל מעשיהם. כמובן, הסיפורים האלה היו מתובלים גם בסיפורים אישיים על אהבות גדולות, על אכזבות ועל חלומות". בשנים האחרונות היא מתמקדת בתיעוד סיפורים אישיים וביצירתם לכדי מיקשה משותפת של קהילה שלמה. רקמה אנושית אחת.http://www.galgalmovies.co.il

נכדים ונהנים צילום: ענבל פרלסון

סבתא לכולם
כפר הנשיא

רג'י פרלסון, 76, מכפר הנשיא, היא אישה עסוקה. כשהיא לא מלמדת את ילדי הקיבוץ להכין בובות מחומרים ממוחזרים, את המבוגרים ליצור ויטראז'ים, היא מטפלת בנושא המיחזור בקיבוצה. אבל זה יותר מעשר שנים, כשמגיע חול המועד, היא מפנה את זמנה לנכדים שמגיעים לביקור, וכדי שתהיה להם חוויה קיבוצית, היא מארגנת הפנינג לכל הקיבוץ, כמו זה שארגנה בשבת האחרונה, עם מיקי קורן, מנהל משק הילדים בקיבוץ. "חשוב לי שהילדים ייהנו ממשק החי. הבאנו אפרוחים והייתה פינת ליטוף והאכלה, רכיבה על סוסים, וכמובן, פינות יצירה ופינות איפור לילדים, פיתות בטאבון, פינה לסחיטת פרי הדר ופינה להכנת ממרח אבוקדו ולימון. הילדים מכרו נקניקיות וצ'יפס, כשכל ההכנסות יועדו למשק החי, וכמו תמיד, גם קיימנו שוק קח-תן, כי חשוב לי הנושא של המיחזור". הקיבוץ הזמין גם פארק חבלים וסדנה ליצירה באבן, אבל נראה שרג'י הייתה מסכימה להסתפק בפעילויות שאין בהן עלות. אקולוגיה של פשטות.

צילומי סורקין. צילום: דורון פז

מחכים לסורקין
מזרע

אחרי יותר משלוש שנים של עבודה קשה ומאומצת, יוצא לאקרנים סרטו החדש של הבמאי והיוצר יונתן פז, 63, בן מזרע, "מחכים לסורקין". פז: "זו קומדיה קטנה על תשוקה גדולה, שמבוססת על סיפור אמיתי - על אבא שלי, חנוך פז, שהיה במאי תיאטרון חובבים, הביא לעולם יותר מ-50 הצגות וסחף אחריו קיבוץ שלם בהתלהבותו ובאהבתו הגדולה לתיאטרון".
פז, שהתראיין באריכות ב"זמן הירוק" ("מבצע אבא" / אורית פראג/ 3.1.13), מספר כי הסרט עולה לאקרנים ב-18.4, בבתי קולנוע בכל הארץ. ההתרגשות בשיאה.
"חשוב לי להציע לכל מי שמתכוונים ממילא ללכת לצפות בסרט, שיעשו זאת בשבוע הראשון ליציאתו לאקרנים, כי זה יכול לתת תנופה לכך שהסרט 'יתפוס' ושׁמעוֹ יעבור מפה לאוזן. אני מאמין שכל מי שאוהב קומדיות, ובפרט קומדיות תקופתיות על ישראל של פעם, ימצא עניין רב בסרט הזה". לצפייה בתקדימון (טריילר) http://www.youtube.com/watch?v=0uQur-VyUqs


כוכב אמת
(מי רוצה להיות.. )

דרושה משפחה חמה, שתשמש משפחה אומנת לנער העולה לכיתה י"ב. למשפחה מובטח ליווי מקצועי ומימון למחייתו של הנער. תחילת האומנה ב-1.7.
לפרטים אצל שוש: 08-8504011 (בהמשך לידיעה "בית משלהם", שפורסמה כאן ב-14.2).



להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג