יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

על הדשא 6 לספטמבר 2012

6.9.2012

 ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

מקדשים שנית
געש

50 שנה עברו מאז נישאו בחתונה משותפת חמישה זוגות צעירים ונרגשים בקיבוץ געש. ארבעה מהם עדיין חברי הקיבוץ, בשנות ה-70 לחייהם, שהחליטו לשחזר את הרגע המאושר והתחברו מחדש, זוגות, זוגות, כמו אז, לפני 50 שנה. משמאל לימין - שולה וגדעון ברק, רבקה ונגרו רובינשטיין, לאה וקלמנט מעיין, ודורית וראובן גפני.
לחיי 50 השנה הבאות.
מסע לזכרם
מוא"ז עמק יזרעאל

כ-200 בני נוער בוגרי י"א, הלומדים בבתי הספר במועצה האזורית עמק יזרעאל, סיימו את הקיץ בשלושה ימי מסע "דרך ארץ". המסע מתקיים זו השנה השישית בגבול הצפון, לזכר חמשת בני העמק שנפלו במלחמת לבנון השנייה - סמ"ר יונתן הדסי, סמ"ר אורן ליפשיץ, סרן גלעד שטוקלמן, סמ"ר יניב טמרסון וסרן צור זרחי, זכרם לברכה. מדי שנה בני הנוער העולים לכיתה י"ב מקדישים את ימי סיום החופש הגדול למסע,כשהמדריכים במסע הם חיילים וחיילות, משוחררים טריים, צעירים וסטודנטים שעוזבים את כל עיסוקיהם ומתנדבים להוביל מסע של הנחלת ערכים לבני הנוער בעמק. את היוזמה למסע הגו חברי הנופלים, במטרה להנציח את חבריהם בדרך חיה, לחזק את הקשר ותחושת המחויבות למדינת ישראל ולעודד את הנוער לעשייה חברתית, ציבורית וקהילתית ולמעורבות פוליטית-מדינית. ארץ תפארת.

לשנה הבאה
סעד/גרעין צב"ר

אהרון מלר, 23, חייל בודד, גדל בפרוורי פילדלפיה, בבית יהודי-ציוני-דתי. אחרי הלימודים בקולג', משהו גרם לו לבדוק אפשרות של עלייה לישראל. "קשה לי להסביר מאיפה בא הרעיון לעלות לארץ, זה התבשל אצלי הרבה זמן. כבר בפעם הראשונה כשהגעתי לארץ לביקור משפחתי כנער, הרגשתי שאני רוצה להיות קשור לכאן". הוא התיישב מול המחשב והתחיל לחפש באינטרנט איך אפשר להתגייס לצה"ל, ככה הוא נחשף לפרויקט צב"ר."זה נראה לי רעיון טוב, יצרתי קשר איתם, והתחלתי את התהליך של העלייה. צב"ר חיברו אותי לגרעין דתי, וככה הגעתי בסוף לקיבוץ סעד". מלר מאוד אוהב את החיים בקיבוץ, את הקהילה ואת המשפחה המאמצת. הוא אומר שבקיבוץ החיים רגועים ונחמדים. והצבא? "מצד אחד, אני מאוד מתלהב, מצד שני, יש פער בין הציפיות למציאות". הוא עשה טירונות לפני חצי שנה ואז יצא לקורס חובשים, הציבו אותו במרפאה בסירקין, אבל בגלל שהוא בעצם רצה להיות לוחם בהנדסה קרבית, הוא ביקש לצאת לאימון מתקדם, שבו הוא נמצא בימים אלה. הוא עדיין לא יודע מה יעשה אחרי הצבא. "עוד לא הכרתי בכלל את הארץ, חשוב לי להכיר עוד חלקים בארץ לפני שאני מחליט איפה אחיה ומבחינה מקצועית? "או שאני אמשיך במקצוע שלמדתי בארצות הברית, הנדסה, או שאלך על מסלול חדש - רפואה". לחיי שנה טובה ומלאת הגשמה.

חלוצים במרחב
מוא"ז מגידו

במועצה האזורית מגידו, המתנהלת כמרחב ביוספרי, החליטו להיכנס לניסיון ולבדיקה של רכב חשמלי, מתוך מגמה להשתחרר מהתלות בדלק, מההשלכות האקולוגיות על איכות הסביבה וכמובן לחסוך בעלויות .
הנציג שנבחר לבדוק את הרכב החסכוני הוא כמובן גזבר המועצה, שנכון לעכשיו לא יכול לנסוע יותר מ-120 ק"מ רצוף, טווח הנסיעה המרבי כיום של הרכב, עובדה המאתגרת את הגזבר החלוצי. לאחר תקופת ניסיון והלקחים שיופקו, יבחנו החלוצים אפשרות לרכישת רכבים חשמליים נוספים.

עורך הבלוג