יום רביעי, 9 בינואר 2013

על הדשא 10 לינואר 2013

10.1.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום אביחי ביאר

מצאו את הצפון

נבחרת הבנים של תיכון "העמק המערבי", ביפעת, זכתה במקום הראשון באליפות ניווט ארצית. למקום השני הגיעה נבחרת של בית הספר "עמקים תבור". הנבחרת המנצחת תייצג את ישראל באליפות העולם בניווט לבתי ספר, שתתקיים בפורטוגל באפריל 2013. תיכון "העמק המערבי" מצטיין, בין השאר, במספר בוגרים גבוה המתגייס לשירות משמעותי; אז זה הסוד...?

אלופים מיוחדים. צילום הגר לוי

אלופים מיוחדים
מענית/ עין השלושה

בתחילת השבוע השתתפו בטורניר הגמר של ליגת הקט-רגל לבעלי צרכים מיוחדים חניכים מבית אקשטיין שבמענית וממעון השלושה שבעין השלושה. הטורניר התקיים כחלק משיתוף פעולה בין האגף לטיפול באדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית במשרד הרווחה, מצד אחד, ובין השירותים החברתיים ועמותת מפעלות חינוך וחברה, מצד שני. השתתפו כ-600 חניכים מהמגזרים השונים - יהודים, ערבים ודרוזים.
ד"ר מאיר אורנשטיין, מנכ"ל עמותת מפעלות חינוך וחברה: "טורניר הגמר הוא אירוע סיום של שנה מרגשת. שיתוף הפעולה בין עמותת 'מפעלות חינוך וחברה' ובין משרד הרווחה והשירותים החברתיים הניב מפגשים מרגשים, שנערכו לאורך כל השנה בין חניכים בוגרים, בעלי צרכים מיוחדים. במפגשים אלה יצרנו עבורם הזדמנות להרגיש ככל אדם הנהנה ממשחק הכדורגל, אשר מאחד סביבו אנשים בכל העולם. אנחנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה הזה גם בעתיד. עמותת מפעלות חינוך וחברה מאמינה שהספורט בכלל והכדורגל בפרט מאפשרים לפרוץ מחסומים רבים ושפות שונות, ובכך לגעת בכל חניך וחניכה. ההשתתפות בקבוצות אלה ובפעילויות מסוג זה מעניקה להם מסגרת קבועה, שבה הם סופגים תכנים רבים וגם פעילים פיזית".


כבוד אנגלי
סמינר אורנים

כאשר ענתה פרופסור פני אור, 69, לטלפון, היא לא ממש האמינה שאכן שגריר בריטניה משוחח איתה. אחרי שהבינה שאין זה מעשה קונדס, היא התוודעה לבשורה, כי באימפריה הבריטית הוחלט שמגיע לה תואר של כבוד על שנים רבות של הוראה ושל פיתוח דרכי הוראה יצירתיות לשפה האנגלית. "נולדתי בלונדון ולמדתי באוקספורד ובקיימברידג', עליתי לקיבוץ מחניים בגיל 24, שם הקמתי את משפחתי, לימדתי וחייתי עד לפני 12 שנים". פרופסור אור לימדה בבית הספר היסודי במחניים, ואחר כך בתיכון האזורי הר וגיא ובתיכון כרמל זבולון ביגור. במקביל להוראה, החלה לעבוד בהכשרת מורים באורנים. ומהו בדיוק התואר שתזכי בו? "התואר הזה קצת דומה לפרס ישראל; לא תואר אצולה כמו שציינו בתקשורת, אלא מעין אות כבוד שמצרף אותי למסדר האימפריה הבריטית - officer order of the britishempier. שאלתי את השגריר איך הגיעו אליי, אבל הוא אמר לי שאסור לו לומר לי, וגם לא למה בעצם בחרו בי". ההתמחות של פרופסור אור היא להתוות כלים לעבודה מעשית בכיתה. היא כתבה מספר ספרים בתחום, שמעלים רעיונות לפעילויות ועידוד המוטיבציה ללימוד האנגלית בכיתה. "אני קוראת לזה- תיאוריה מעשית של הוראה". קצינה וג'נטלוומן.

סיור על קו תרשיחא חאלב. צילום מוטי טל

סיור דוגרי
יחיעם/ תרשיחא

חגית לביא, בת יחיעם, היא שותפה פעילה בסיורים הגליליים, שמקיימים מתנדבי העיתון האינטרנטי הגלילי, "דוגרינט". בשבוע שעבר יזמה לביא סיור בעקבות הסרט הדוקומנטרי "על קו תרשיחא, חאלב, יחיעם" (בימאי - אבנר גרינברג, הפקה - פרויקטדוקו-וילג'). במסגרת הסיור, ביחיעם, צפו כ-80 המשתתפים בסרט התיעודי, שם שוחחו עם הנציג היחיעמי המככב בסרט - אלי הררי, 87 - ולאחר רב-שיח ערני נסעו לפגישה עם משתתפי הסרט מתרשיחא, בני משפחת אל בק. "הסרט מציג את תושבי יחיעם ותרשיחא על רקע ההיסטוריה המשותפת שלהם, את סיפור אדמת הקיבוץ שנקנתה על ידי קק"ל מידי סבה של סוהא ערפאת(!), והייתה קרקע מאוד לא אטרקטיבית, שאנחנו, בני גרעין השומר הצעיר, הסכמנו ליישב בלי חשש, לאחר שבני עקיבא סירבו לה, למרות שהיה מדובר בשטח ללא מים, ללא דרכי גישה ונטוע בלב יישוב ערבי", מספר אלי הררי, שקשר במשך כל השנים קשרים אמיצים עם תושבי תרשיחא, כשמילא תפקידים שונים בתחום הבניין, ואף הקים את סניף מפ"ם האזורי. "בשנות ה-50 היה למפ"ם רוב בתרשיחא, אינני חושב שזה המצב היום", אומר, ספק צוחק, הררי. (לכתבתה של חגית לביא בדוגרינט-http://dugrinet.co.il/14660/story/2012/december/29 ).
סיור דוגרינט הבא יתקיים ב-18.1, בגינוסר, בעקבות מורשתו של יגאל אלון. בחירות שכאלה.


כוכבי אמת

במסגרת פעילות עם ארגון "ידידי כדור הארץ", נסעו תלמידי י' ממגמת סביבה של התיכון המקיף בית ירח, בעמק הירדן, לירדן, למפגש היכרות ולמידה עם תלמידים ירדנים ועם האזור שהם חיים בו. הם גילו שלנהר הירדן יש שני צדדים.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547



עורך הבלוג