יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

על הדשא - 29 לנובמבר 2012


29.11.2012


ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס
קדרים. צילום חגית חצב כהן

כיפת אכפת

בקיבוץ קדרים קיבלו במהלך מבצע "עמוד ענן" פניות שונות מתושבי הדרום שחיפשו מקלט צפוני. זה התחיל במשפחות של חברים ונגמר ביותר ממחצית החדרים של האירוח הכפרי, שניתנו, ללא עלות, לדרומיים מוקירי התודה.

מתנדב כחול מדים
לוטן

תמיר טיקוצ'ינסקי, 48, לוטן, הוא טכנאי מטעים בתחנת הניסיונות מו"פ ערבה דרומית. בזמנו הפנוי מתנדב טיקוצ'ינסקי במשטרת התנועה ובמד"א. "כולנו יושבים בבית ושומעים את הנתונים: 350 הרוגים בשנה, עשרות תאונות מדי יום. רוב התאונות נגרמות כתוצאה מהגורם האנושי. שאלתי את עצמי, מה אני עושה לשיפור המצב, איך ניתן למנוע את התאונה הבאה?"
בשש-שבע שעות במשמרת השבועית מגינים תמיר וחבריו על האזרחים, בתקווה שיקפידו על הכללים כשהם מבחינים בניידת מולם. מה בעצם עושים במשמרת? "זה מתחיל בתדרוך עם ראש המשמרת, שמעביר תדריך בטיחות ונהלים, התרעות מיוחדות ויוצאים לדרך. משמרת נחלקת לשניים, בדיקה אקראית לרישיונות ולשמירה על החוקים (חגורה לדוגמה), ובחלק השני נסיעה לצורך נראות ובולטות". איך אפשר להצטרף? המשטרה פותחת קורס ברגע שיש מספר מסוים של מתעניינים. מתנדבים לפחות 4.5 שעות בשבוע ברציפות, כל אחד בזמנו הפנוי. "הסכנה על הכביש תרד ככל שיהיו לנו יותר מתנדבים", אומר תמיר. "הסיפוק שאני מוצא הוא למשל, כשאני עוצר רכב והאבא שכח לקשור את הילד. ההסבר שלנו יוכל להציל את חיי הילד בהמשך הנסיעה, ובפעם הבאה שייצאו לדרך לא ישכחו את הפרט החשוב הזה".

שקיות או לא להיות. גולי אורטל-עברי

שקיות או לא להיות
שער הגולן

פחות מחודש עבר מאז שהחליטה ועדת איכות הסביבה בשער הגולן לגבות בכול-בו עשר אגורות עבור שקיות הפלסטיק, וצריכתן פחתה פלאים. אכן, בקיבוץ שהכריז בתחילת השנה על "חצר ירוקה", ודואג למחזורים ולעוד מיני הקפדות ירוקות, המודעות הירוקה רק הולכת ומתפתחת. לראיה - בשש השנים האחרונות מתנהל לו באחריות ובהתמדה מיזם "שקיות או לא להיות", אשר יזמו תלמידי התיכון "בקעת כינרות" שבבית זרע, כשחיפשו חלופה ירוקה לשקיות הניילון הקטנות דווקא, המיועדות לאיסוף ירקות ופירות. הפתרון שמשווק היום ללא מטרות רווח בכל הארץ הוא שקיות רשת אווריריות וצבעוניות, הנתפרות בהתנדבות על ידי קבוצת תופרות ותופר אחד, מוותיקי שער הגולן, העושים במלאכה בתעסוקת קשישים רב-חן המקומית. השקיות נמכרות בעלות של 20 שקל לחמש יחידות, אפשר להזמין במשלוח ואפשר גם למצוא אותן, איך לא, בכול-בו של הקיבוץ. "מיזם השקיות מעבר לכול מחזק את הקשר הרב-דורי והופך את עבודת הוותיקים לרלוונטית מתמיד", מספרת גולי אורטל-עברי הכוח המניע מאחורי המיזם. לפרטים 052-3864218

הביא את העבודה הביתה. צילום יחצ

הביא את העבודה הביתה
רוחמה

רועי סיון, מרוחמה, מנהל את אזור הדרום בעמותת "מפעלות חינוך וחברה", העוסקת בפיתוח מסגרות ספורט חינוכיות בישראל ובקידום הספורט, כאמצעי להענקה ולהעצמה של ערכים בקרב ילדים ונוער. במהלך מבצע "עמוד ענן" יזם סיון מפגש של ילדי קיבוצו עם צוות העמותה, שהגיע ממרכז הארץ "כתושב קיבוץ רוחמה; שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי לרתום את העמותה להעניק לילדי הקיבוץ כמה שעות של כיף. להזכיר להם, שכילדים, הם אמורים להתעסק במשחקים ולא בחשש מפני צבע אדום.
במסגרת ההפעלה, שהתקיימה לכ-50 מילדי הקיבוץ בכיתות א'-ו', העבירו אנשי הצוות פעילויות ספורט ומשחקים מהנים לילדים. לרווחת כולם, על אף המתיחות באזור לא נשמעה אזעקת צבע אדום, והשקט היחסי איפשר לקיים חלק מהפעילות במקלט וחלק במגרש הצמוד. הילדים נהנו לא פחות מההפתעות שחילקו להם המדריכים - כדורי רגל חתומים על ידי שחקני הפועל תל אביב ותלבושות אימונים של "מפעלות חינוך וחברה".


כוכבי אמת

חלוצים בחינוך


בחודשים האחרונים התגבשה בעמק הירדן קבוצת הורים המניעה הקמת מוסד חינוכי על-יסודי אלטרנטיבי שייועד הן לתושבי העמק והן לתושבי דרום הגליל העליון ורמת הגולן. קבוצת ההורים, חלקם ממייסדי "בית המעיין" שהוקם לפני 5 שנים בחוקוק ומשמש כשלוחת "נופי ארבל" בגינוסר, עסקה בשנתיים האחרונות בגיבוש חזון חינוכי, ובחנה אותו מול מומחים שונים בתחום החינוך, שלב ההגשמה בפתח וההורים עומדים לשמוע ולהשמיע למתעניינים ב-7.12.12 בקיבוץ חוקוק.
לפרטים - ורד veredoron@gmail.com  054-7615859


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג