יום חמישי, 19 באוגוסט 2010

על הדשא - 19 לאוגוסט 2010


19.8.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ.האס

צילום: דוד עינב
כוכבי אמת

בתחילת השבוע הושבעו ליד קבר חנקין, בעין חרוד, מתנדבים חדשים של "השומר החדש", הנלחמים בפשיעה החקלאית תוך שמירה על אדמות מדינת ישראל.

בתמונה: בנו של שמוליק ריפמן מקריא מתך ספרו של יגאל אלון. ראש המועצה האזורית רמת הנגב.
בוגרי י"ב מארחים את ציפי לבני
דגניה א'

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התארחה השבוע בדגניה א' באסיפה חגיגית, שבה נכחו רבים מחברי הקיבוץ לרגל הקבלה המסורתית של בוגרי י"ב לחברות בקיבוץ.

לבני קיבלה בהתרגשות את ההזמנה להגיע לדגניה א', לטקס קבלת הבנים, המשמש באופן סמלי המשכיות לחגיגות ה-100 בקיבוץ. לבני הודתה שזה לא לגמרי טבעי לה לבקר במחוז אנטי-רוויזיוניסטי, אך מיהרה והקפידה להדגיש את הקווים המשותפים בין קבוצות שונות בעם, העושות למען הציונות ומדינת ישראל, ובתוכן כמובן התנועה הקיבוצית.

בקיבוץ דגניה א', כחלק אינטגרלי מההחלטות לשינוי הקיבוץ, ממשיכים לקבל את הבנים לחברות בתום שנת י"ב, כשרק קיבוצים מעטים מאוד עושים זאת. כשהבנים הללו יוצאים מהבית למילוי חובותיהם למען המדינה, הם נושאים עמם בתוך הזהות שלהם את העובדה שהם חברי דגניה. שי שושני, יו"ר ועד ההנהלה וחבר הקיבוץ, בירך את הבוגרים ואת הבוגרות של י"ב: "למרות כל השינויים שעברנו, אנחנו בדגניה א' גאים, שעדיין שומרים על קבלת הבנים טרם גיוסם. כאן טמון המסר הבסיסי שאנו מבקשים להעביר לבנים, דווקא כשהם יוצאים בפעם הראשונה מהבית; דגניה זה הבית שלכם, ובפרט בשנת ה-100 ובהסתכלות רחבה יותר, אנו רואים בשנת ה-100 הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה ואת מקום התנועה הקיבוצית למקומה הראוי במדינת ישראל. כתבת "על הדשא" התרגשה לגלות, כי צעירי הקיבוץ לא רק מקבלים כי אם גם נהנים לתת ולהחזיר לקיבוץ כגמולו. כך עשו בשישי האחרון, שבו השתתפו עשרות חברים מכל שכבות האוכלוסייה בערב "בירה ונשירה" בחצר ראשונים, שאורגן כולו על טהרת הכוחות הצעירים. אומרים שהיה שם שמח ורווי כישרונות.

גלעד שליט
הפילהרמונית תנגן מהים למען גלעד שליט
אגף המשימות

מטה גלעד שליט, התזמורת הפילהרמונית ואגף המשימות באים הפעם מן הים: את קריאתם להחזיר הביתה את גלעד שליט הם יזעקו בתחילת ספטמבר, במבצע של משט רב משתתפים, ששיאו - קונצרט אל מול חופי עזה. המשט יכלול אונייה, שתישא את 35 נגני התזמורת הפילהרמונית, אונייה שתישא את משפחת שליט ופעילים למען החזרתו של גלעד הביתה, ועוד כ-50 כלי שיט קטנים שלבעליהן יאושר להשתתף במשט. גם הפעם ינצח על התזמורת הפילהרמונית המאסטרו זובין מהטה. יואל מרשק, מנהל אגף המשימות, אף עושה מאמצים לאשר השתתפותה של ספינת חמאס, אשר משיטיה אמורים להעביר חבילות לאסירי החמאס בישראל, ובתמורה להעביר חבילה לטובת גלעד שליט. ערוץ 2 כבר נתן הבטחתו לסיקור האירוע בשידור ישיר, זאת לצד גורמי תקשורת בינלאומית, כולל נציגי אל ג'זירה. צה"ל יאבטח את המשט, אשר יתקיים באזור צבאי האסור על כלי שיט אזרחיים, מהאוויר מהים ומן היבשה ויבטיח את שלום המשייטים.

מרשק: "אני יודע שהכול נשמע דמיוני והזוי, אבל אחרי 1,500 יום, שאיש לא יודע מה קורה עם גלעד שליט, מותר לנו להעז. למדתי שהמעז - מנצח".

השתתפות רק על פי הרשמה במשרדי אגף המשימות, 03-6925398.

צילום: דוד עינב
יריד יד שנייה - לילה לבן
גבעת חיים איחוד

חצר היד השנייה בגבעת חיים איחוד המתה אדם בחמישי שעבר, לרגל יריד "לילה לבן", שהחל לקראת שקיעה והסתיים בשעות הקטנות של הלילה. את המקום פקדו מבקרים מכל האזור, משפחות עם ילדים וסתם סקרנים, אשר באו להריח, לראות ולגעת בחפצי יד שנייה, שהוצעו במחירים סמליים לכל דורש. על בימה קטנה הופיעו כישרונות מקומיים, שחיברו את המבקרים לשנות ה-60, והוקמו דוכני אוכל תוצרת בית, ובהם מטעמים להשקטת הרעב. בחצר היד השנייה בגבעת חיים פועלות מספר חנויות יד שנייה זו לצד זו, והן פתוחות בעיקר בסופי שבוע. ענת לוי, מנהלת חנות בגדי יד שנייה במקום, מספרת: "בניית החצר התחילה מאהבה ומתשוקה של מספר אנשים לעולם היד שנייה - כל אחד בתחומו: חנות חפצי יד שנייה, שנבנתה במחסן ישן של ההודייה, וגלריה לאמנות, בגדי יד שנייה, חנות ספרי יד שנייה ורהיטי יד שנייה", זאת בנוסף ליזמויות מתחום המזון והביגוד שיושבות לצדם. את הרעיון לירידים בחצר, ובפרט יריד "הלילה הלבן", יצרו מתוך רצון לשתף את הקהילה באירוע חברתי "להוציא כל אחד את מרכולתו ולחגוג סביב מוזיקה טובה ואנשים נחמדים". הירידים מתקיימים אחת לכמה חודשים בסיוע הקיבוץ ובתמיכתן של רכזות התרבות המקומיות - יסמין רז ויפעת זילבר.
  
הקיבוצניק האופטימי - "תחייכו, הכול לטובה, גם ההתחממות הגלובלית, במובן מסוים תירוץ לאכול גלידה ולהשמין". (פתק עידוד לרכישת גלידות במרכולית נגבה)

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547
 

עורך הבלוג