יום חמישי, 26 במרץ 2009

חמישים שנה אחרי: מפגש חברים לזכרו של אסף פילר

חמישים שנה אחרי: מפגש חברים לזכרו של אסף פילר

רוני.מ.האס

לאחר שנרצח מידי צלף סורי, בעת שרעה בקר בשדות גונן, שינו ההורים את שם משפחתם לאביאסף

בשבת האחרונה נערך בשטח המרעה של קיבוץ גונן מפגש חברים ובני משפחה לזכרו של אסף פילר, שנרצח לפני חמישים שנה בעת שרעה בשדות המרעה של הקיבוץ הצעיר. אסף, בן משמר השרון, נרצח על ידי צלף סורי שירה בו מן המארב, בוואדי שמול נוטרה, בעת שרעה את עדר הבקר של קיבוץ גונן, שאליו הגיע עם אשתו תקוה שלושה חודשים קודם לכן, לשנת שירות.

אסף פילר היה בן 24 כשאירע האסון, והוא השאיר אחריו אישה, תקוה, הורים - נעמי ויצחק פילר, שהלכו לעולמם זה כבר, ושלוש אחיות יבד"ל, שרה, רות ושלומית. לאחר מותו שינו ההורים את שם משפחתם לאביאסף.

תקוה, בת משמר השרון וחברת גונן היום, מספרת כי במפגש העלו את זכרו ואת דמותו - איש מיוחד, סקרן, שאהב מאוד לקרוא, לצייר ובעיקר לטייל.

במפגש - שהתקיים במהלך סוף השבוע האחרון - השתתפו כ-60 ממוקירי זכרו של אסף, קרובי משפחה, בני כיתה וחברים. המפגש החל ליד גלעד שהוקם על ידי חברי גונן בחודשים הראשונים לאחר נפילתו על כביש גדות-גונן, מול היאחזות הנח"ל לשעבר, נוטרה. שיאו של כנס הזיכרון התרחש על צלע ההר, ממש מעל הוואדי שבו נרצח אסף, בנקודה הצופה למקום שבו נמצא ללא רוח חיים. חברי גונן יצאו לחפשו לאחר שחברו למרעה חזר למשק ודיווח, כי אסף נכנס לעומק הוואדי והקשר עמו נותק. באותו מקום עדיין נמצא לוח זיכרון, שהניחו חבריו בשנת 1958, לצד האבן שהונחה ביום הרצח לציון מקום האירוע.

דודיק רוטנברג, חבר גונן לשעבר וחברו הטוב של אסף, סיפר כיצד יצא בשעתו לחפש את חברו, ומצאו בוואדי, ללא רוח חיים. החברים חלקו זיכרונות אישיים משנות הילדות והנעורים. מרגש ביותר היה קטע שהקריאה תקוה, שאותו כתב אסף לזכר חברו דוד קוסטיצקי מיבניאל, שנפל במהלך שירותם הסדיר בגדוד הצנחנים.

המפגש הסתיים בשירה שקטה של שני שירים שאסף אהב במיוחד.

עורך הבלוג