יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

על הדשא - 1/9/2011


על הדשא - כבוד לוותיקים
רוני מ. האס

תרומה מרגשת למחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז הרפואי זיו
מחניים

מדי שנה נערכת בקיבוץ מחניים התרמה גדולה למען חולי סרטן, כחלק ממסורת של התנדבות ותרומה לקהילה. השנה הוקדשה התרומה לרכישת ציוד רפואי חיוני למחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז הרפואי זיו, שבה מטופלים חולי סרטן הדם ומחלות דם נוספות. בימים אלה מסתיים מיזם הרחבה והצטיידות של המחלקה, שנערך בשיתוף עם אגודת הידידים של בית החולים.
חברי הקיבוץ, ובראשם קבוצת הנעורים ובמיוחד נערי ונערות שנת הבר מצווה, ארגנו בזאר גדול בקיבוץ וגייסו לצורך העניין עסקים מקומיים ורשתות צפוניות, שנענו לפנייה בשמחה ותרמו ברוחב לב להצלחת האירוע. התרומה היפה שנאספה, בסך 10,000 שקלים, נמסרה למחלקה על ידי הנערים והנערות בביקור שערכו במרכז הרפואי זיו. הם נפגשו עם מנהל המרכז הרפואי זיו, ד"ר אוסקר אמבון, ועם מנהל המחלקה ההמטולוגית, ד"ר דאלי נג'יב.
ד"ר דאלי הודה לצעירים על התרומה, והציג בפניהם את פעילות המחלקה ואת חשיבותה למטופלים תושבי הצפון. בנוסף סיפר, כי עד שהוקמה המחלקה במרכז הרפואי זיו, נאלצו המטופלים לנסוע שעות ארוכות לבתי חולים מרוחקים במרכז הארץ, דבר שהקשה עליהם מאוד. המנהל ד"ר אמבון, אמר: "תרומות אלה מאפשרות לנו להצטייד בציוד רפואי חדש ולהעניק טיפול טוב יותר לקהילה. בימים אלה ממש מתקדם המרכז הרפואי זיו לקראת הקמתו של מכון רדיותרפי ראשון בצפון, אשר בו יבוצעו טיפולי הקרנות לרווחת תושבי הצפון הזקוקים לכך".
\
עלילות התעסוקון בעיר הגדולה
מוא"ז בני שמעון

דפנה דגן, 56, חברת משמר הנגב ומנהלת התעסוקון בבית גלעד, מרכז היום של קיבוצי מוא"ז בני שמעון, וסילביה בלושטיין, המסייעת בידה, עשו ביום רביעי האחרון לא מעט קילומטרים עם הרבה תוצרת מעשה ידי ותיקיהן, והצטרפו ל"פסטיבל תוצרת הדרום" שהתקיים דווקא במרכז הארץ - במתחם תחנת הרכבת המשוחזרת ביפו, ביוזמת קרן מיראז', הפועלת לפיתוח הנגב. בפסטיבל הציגו ומכרו את תוצרי התעסוקון הדרומי, אשר חוגג בקרוב עשר שנים ללידתו המחודשת כמרכז תעסוקה אזורי לגמלאים של קיבוצי האזור. "הצטרפנו לפסטיבל מתוך מטרה למכור את התוצרת מעשה ידי הוותיקים והוותיקות, שבדרך כלל נמכרת בחנות בבית גלעד. כאן הייתה לנו הזדמנות להיחשף בפני קהל תל אביבי, אשר התלהב מעבודות היד השונות כל כך ממוצרים תעשייתיים סדרתיים", מספרת דגן. בית גלעד פעל כל השנים בקיבוץ משמר הנגב לטובת ותיקי היישוב, כאשר לפני עשר שנים פרשה המועצה האזורית את חסותה על המקום, תוך הרחבתו ופתיחתו לטובת ותיקי קיבוצי האזור. לטובת ההרחבה הוקמו בו מתפרה ונגרייה, שבהן מייצרים הוותיקים צעצועי עץ ואמנות שימושית ומוצרי תפירה ביתיים מעוטרים ברקמה מקומית. ותיקי הבית שמחו לשמוע כי השריקות ששמעה דגן בפסטיבל היו לשם שינוי שריקות התפעלות ולא שריקות של קסאמים.

מוחים רגליים
אצבע הגליל

באצבע הגליל בחרו לשלב ידיים ורגלים במחאה החברתית עירוניים, בני קיבוץ ומושבניקים. ביום רביעי האחרון התארגן גרעין המוחים האזורי, היושבים במאהל המחאה בקריית שמונה, ומגיעים מכל יישובי האזור. בכוחות משולבים הם הוציאו אל הפועל מירוץ מחאה משותף, שבין השאר, נועד לאחד בין כל הגורמים האזוריים ולצאת בקריאת מחאה משותפת על הזנחת הפריפריה, היבט נוסף לשחיקתו של מעמד הביניים. אחד הקולות המבוגרים יותר במחאה היה קולו של דן גולן, 48, בן קיבוץ עינת, חבר אילת השחר, מנהל מטע השקדים בקיבוצו. הוא סיפר, כי גם מצב החקלאות בצפון מסמל את חוסר ההתייחסות של ממשלות ישראל אל תושבי הפריפריה ואל חקלאיה: "מלבד השחיקה הכלכלית שלנו כאנשים פרטיים, האזור שלנו, אצבע הגליל, שמושתת על אדמות חקלאיות, הולך ומאבד מחוסנו, כשהענף המפרנס העיקרי הוא החקלאות, אשר מוזנח לחלוטין על ידי הממשלה. ההרגשה היא, שאם לא נעשה משהו, יום אחד נאבד את הפרנסה, לבנים שלנו לא תהיה סיבה להישאר כאן, וההשלכות על המדינה כולה יהיו בלתי נמנעות. הממשלה סומכת על כך, שהתדמית העצמית שלנו כל כך נמוכה והייאוש כל כך גדול שאין סיכוי שנקום ונמחה. אפילו לטלוויזיה זה רחוק מדי להגיע לגליל". במירוץ השתתפו אצנים ורוכבי אופניים בני כל הגילים. אף אחד לא תפס רגלים קרות.

זהירות - לא אגדה אורבנית
עין שמר

בני זוג ותיקים, מקיבוץ עין שמר (השמות שמורים במערכת), פרסמו בעלון מקרה שאירע להם בשבוע שעבר, תחת הכותרת "המלצת השבוע: סעו לשלום - נעלו דלתות וחלונות". ומעשה שהיה כך היה:
בליל שבת, 19.8, כשחזרו מביקור משפחתי אצל בתם ברעננה, העדיף הבעל שלא לנהוג בלילה ולכן נהגה הבת ברכב
. "בחרנו לנסוע בכביש 4 (הכביש הישן). בכניסה הדרומית של חדרה קפצו לפתע מצד שמאל שני בחורים לבושים בשחור ועשו לנו סימנים לעצור. הבת שלנו בלמה במהירות, על מנת שלא לפגוע בהם. ואז, להפתעתנו, רץ אחד הנערים לדלת הנהג ופתח אותה. להערכתנו, הוא התכוון להוציא את הנהג בכוח ולהשתלט על המכונית. התוקף נוכח לדעת שבמכונית יש יותר מאדם אחד, ולכן עזב אותנו בלי שהצליח לבצע את זממו.בינתיים, פנה שותפו לעבר מכונית אחרת שבלמה מאחורינו. הבת שלנו סגרה את הדלת והתרחקה מהמקום בנסיעה מהירה, תוך שהיא אומרת לנו להתקשר למשטרה ולדווח על כך.במשטרה ביקשו פרטים על המיקום המדויק, עד כמה שאפשר. מסרנו את הפרטים ואמרו שמיד ישלחו ניידת. המשכנו בדרכנו הביתה - ויותר לא שמענו על העניין.
הוותיקים משגרים עצתם: בזמן נסיעה לא לשכוח לנעול את הדלתות ואת החלונות של המכונית מחשש שיקרה דבר דומה
.
להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג