יום רביעי, 25 במאי 2011

על הדשא 26 למאי 2011


26.5.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא - ארץ נהדרת
רוני מ. האס

הדָבּוּרים נתנו בראש

להקת הדָבּוּרים, המבוססת על חברי קיבוץ קדרים בגילאי ה 40, הופיעה בשבת האחרונה על בימת הצעירים בפסטיבל האביב "הפנינגליל" של המועצה האזורית הגליל העליון והוכיחה כי צעיר זה עניין יחסי כשהביצועים שלהם לשירי הרוק האהובים זכו למחיאות כפיים סוערות. זמר הלהקה, צח הירש, סיכם את ההופעה- "גם בלי שיער על הראש או קצת שיבה בצדעים, הוכחנו שוב שהרוק הקלאסי נשאר צעיר לנצח".

מטפלים באופן טבעי
שדות ים/ שניר

במשך שלושה ימים נהנו מחופיה של שדות ים כ-150 מטפלים בהבעה וביצירה ובטבע תרפיה מכל הארץ, בכנס שנתי שאורגן על ידי ד"ר רונן ברגר, 39, שניר, מרצה ומטפל בשיטת הטבע תרפיה שייסד לפני כשבע שנים. "הטבע תרפיה נבעה כפועל יוצא מהדרך שעשיתי במהלך השנים. התחלתי את דרכי כאקולוג, בהמשך חקרתי מספר שנים זאבים בגולן, לאחר מכן שיניתי לגמרי כיוון ועסקתי תקופה ארוכה בריקוד אימפרוביזציה ובתיאטרון". העיסוק האחרון הביא את ברגר להתמחות בדרמה תרפיה במכללת תל חי, כשבסופו של דבר, בעבודת הדוקטורט שלו, הצליח לחבר בין כל העולמות ולהתוות את שיטת הטבע תרפיה, שיטה טיפולית המתמקדת במודל הטקסי ומסתייעת בכוחות הטבע לריפוי ולטיפול נפשי. "כיום אני מנהל ומלמד את המסלול לטבע תרפיה, שהקמתי באוניברסיטת תל אביב, יש לנו סטודנטים מכל רחבי הארץ וכן מיזמים שונים, בתוכם מיזם מטעם משרד החינוך, שנבנה לאחר פעילות שביצענו בתום מלחמת לבנון השנייה, שבה עבדנו עם כ-10,000 ילדים בצפון הארץ, שחוו את המלחמה, בגנים ובבתי ספר. התוכנית נתנה לילדים לחוות את התאוששות היערות לאחר המלחמה וללמוד דרכה על ההתאוששות שלנו כבני אדם".
לפני שבוע יצא לאור ספר שכתב ד"ר ברגר עם פרופסור מולי להד, מומחה לטיפול בטראומה, "היער המרפא - טבע תרפיה ושילוב אומנויות לטיפול בילדים לאחר משבר". הספר מתבסס על העבודה שעשו עם הילדים לאחר המלחמה, ובו מתוארות דרכי העבודה עצמם וכן התיאוריה שמאחוריהם.

צילום דוברות מד"א
אמבולנס המשאלות
בחן/שריד

לפני כשנה וחצי השיקה מד"א את המיזם ההומניטארי, "אמבולנס המשאלות". מדובר ברעיון שהושאל ממדינת הולנד, שבמסגרתו בעזרת אמבולנס, שהותאם באופן מיוחד למטרה זו, מגשימים את משאלותיהם של חולים המרותקים למיטתם. החולים המוגבלים בתנועותיהם ובניידותם, מבקשים להגשים משאלה ולבקר, אולי בפעם האחרונה, במקום היקר ללבם. האמבולנס בנוי כך, שהוא יכול להגיע לחוף ים, לקרן יער, לפסגות הרים ולאתרים אחרים שבהם חפץ לבו של אותו חולה לבקר. "עד כה הגשמנו את משאלותיהם של כ-100 חולים. הגענו לכותל, לקברי צדיקים, לגמר הגביע בכדורגל, לחוף הים, לשמחות משפחתיות ואפילו לפסגת המצדה. גם משאלה של ילדה מבית החולים שניידר, שביקשה להגיע להופעה של ג'סטין ביבר, הגשמנו בעזרת האמבולנס, שצוותו התארגן תוך שעה לביצוע המשימה".
אחת החולות שזכו להיעזר באמבולנס המשאלות הייתה יפה ירושלמי ז"ל, שמשפחתה בקשה להגשים את בקשתה ליהנות בפעם האחרונה מפארק הסחלבים "אוטופיה", שבקיבוץ בחן, ולהיפרד מחבריה ומנופי ילדותה בקיבוץ שריד שבו גדלה והתחנכה. אחותה של ירושלמי, פאני פרילינג, שנפרדה ממנה לעולמים בדיוק שבוע לאחר טיול המשאלות, מספרת: "היום הזה נתן לנו את הכוח להתמודד עם המוות של אחותי, כי ידענו שהצלחנו לתת לה את האפשרות להגשים את משאלות לבה האחרונות". ליצירת קשר יש להיכנס לאתר 
http://www.mda-ambulance-wish.org.il/AmbulanceWish/Homepage.aspx
או להתקשר 1-800-600-101

איתי כרמון. צילום דובר צה"ל
מצטיין במילואים
רמת יוחנן

מסתבר שבצה"ל למדו, כי אי אפשר לקחת כמובן מאליו את חיילי המילואים. קחו לדוגמה את רס"ר איתי כרמון, 36, רמת יוחנן, שקבל השבוע לרגל שבוע ההוקרה למערך המילואים בצה"ל את אות ההצטיינות מהרמטכ"ל.
נראה כי כרמון ינק ציונות משחר ינקותו, והרבה. כילד גדל בסיני, כשהגיע לגיל צבא התגייס לגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, שימש כמ"כ בקורס מ"כים ולאחר מכן עבר ליחידת הסמנים במרכז הכשרות והטסות מיוחדות בזרוע היבשה, שם שימש כמפקד צוות ביחידה. כרמון השתתף במלחמת לבנון השנייה עם יחידת הסמנים, אשר הצניחה ציוד ללוחמים בשטח האויב.
בחייו האזרחיים עבד במשך שמונה שנים במשטרת ישראל, וכיום הוא מנהל ביטחון בחברת "קוקה קולה". בנוסף, מתנדב כרמון במשמר הגבול, וכמובן משרת שירות מילואים פעיל, שבעטיו קבל השבוע את אות ההצטיינות מהרמטכ"ל. הוא נשוי ואב לשלושה. אחיו משרת גם כן בגדוד 101; אחותו שירתה כחיילת לוחמת בגדוד הקרקל, ואביו שירת גם הוא בזמנו בחטיבת הצנחנים.

ומה יש לו לומר על הזכייה?
"האמת - הופתעתי. כשהמג"ד התקשר הייתי בטוח שהוא מודיע לי על צו. יש כאלה שצוחקים עליי כשאני אומר את זה, אבל אני אוהב לעשות מילואים וקודם כול בשביל הציונות. זה מאוד פשוט מבחינתי - חייבים לזכור שבאמת יש לנו ארץ נהדרת, אבל אם אנחנו לא נשמור עליה, אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו".

עד מתי תמשיך?
"כל עוד אוכל".

ומה האישה אומרת על זה?
"למען האמת, האישה צריכה לקבל לא פחות ממני אות הצטיינות. כשאני יוצא למילואים ומבלה מחוץ לבית, היא נשארת לבד בבית עם שלושה ילדים קטנים". יצא צדיק בריבוע.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג