יום חמישי, 14 בפברואר 2008

50 מחשבים נגנבו מתיכון "העמק המערבי" ביפעת

50 מחשבים נגנבו מתיכון "העמק המערבי" ביפעת רוני מ. האס . שתי כיתות המחשבים בתיכון "העמק המערבי" בקיבוץ יפעת נפרצו לאחרונה, ונגנבו מתוכן כ-50 מחשבים חדשים, אשר רק נכנסו לשימוש עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית. בנוסף, נגנבו שני מחשבים מהמזכירות. למרבה המזל, היה גיבוי לחומר שבמחשבים, ולא אבד מידע חיוני. הגניבה התרחשה בלילה שבין שבת לראשון, כאשר הגנבים הצליח לנטרל באופן חלקי את מערכת האבטחה האיכותית. נחום זית (גבת), דובר המועצה האזורית עמק יזרעאל, מסר כי לעת עתה, עד תום חקירת חברת הביטוח, יחזיר בית הספר לשימוש את המחשבים הישנים, שפונו בתחילת שנת הלימודים, עם רכישת המחשבים החדשים. "אופן הגניבה מצביע על עך, שמדובר בגנבים בעלי ניסיון בתחום זה. בימים אלה המועצה דואגת לכך, שאם חלילה יהיה נסיון נוסף לגניבה, יהיה לגנבים הרבה יותר קשה לנטרל את מערכת האבטחה". ביפעת יודעים לספר, כי זו לא הפעם הראשונה שבאמצע ינואר סובל בית הספר מביש מזל. לפני כשנתיים במועד זה פרצה שריפה במזכירות בית הספר, כתוצאה מקצר חשמלי, ושריפה דומה פרצה במזכירות זו ממש בדיוק 15 שנים קודם לכן, ועד היום לא ידוע הגורם לה.

ניסתה להציל את כלבה וכמעט טבעה בבריכת זבל פרות

ניסתה להציל את כלבה, וכמעט טבעה בבריכת זבל פרות

רוני מ. האס

.

בשבת האחרונה, בשעות הצוהריים, במהלך טיול רכיבה על סוסים, הגיעו שתי אחיות מקיבוץ ניר דוד, בשנות העשרים לחייהן, לאזור בריכות הדגים של קיבוץ בית אלפא. במהלך הטיול החליק כלבה של אחת הרוכבות לתוך בריכת זבל פרות, והחל לטבוע. הרוכבת נכנסה לבריכת הזבל, במטרה לחלץ את כלבה, והחלה

טובעת אף היא. במהלך ניסיונותיה להיחלץ מהבור, נכנס כלב נוסף לבריכת הזבל, ובנסותו להיחלץ מן הבריכה נשען על הטובעת. שני הכלבים ניסו להציל את עצמם טיפסו על הבחורה והטביעו אותה עוד יותר.

מכשיר הטלפון הנייד שהיה בכיסה של הטובעת היה מכשיר הקשר היחיד בידי של האחיות, כך שלא יכלו להזעיק לעזרה. לאחר ניסיון כושל של הנערה שמחוץ לבור להציל את אחותה הטובעת בעזרת חבל שיצרה מבגדים, הצליחה הטובעת להיאחז בשארית כוחותיה בצינור שנכנס לתוך הבריכה, דחפה את הכלבים מתוך הבריכה, ונחלצה משם בעצמה.

בריכות הדגים של קיבוץ בית אלפא ממוקמות באזור נחל חרוד, אזור מאוד מתויר. מרכז המשק של בית אלפא, ישי צלניקר, מסר בתגובה, כי דבר האירוע הובא לידיעתו על ידי אבי הרוכבות כיומיים לאחר התרחשותו. "שטח בריכות הדגים הוא שטח פרטי של הקיבוץ, ובריכות הזבל הן פתרון הקצה של הרפת. בכל מקרה, על מנת להימנע מהישנות מקרים דומים, אני מתכוון לגדר את האזור המסוכן באופן מיידי".

עורך הבלוג