יום רביעי, 8 בינואר 2014

על הדשא - 9 לינואר 2014

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
9/1/2014

צילום: אוליה בוקשטיין

נס מוזיקלי
שער הנגב
  
כשתלמידי החטיבה העליונה בתיכון "שער הנגב" אספו כסף למסיבת החנוכה, הם לא שיערו שהם עצמם עומדים לקיים נס חנוכה שיכה גלים ויאיר את הלבבות. מספר אהר'לה רוטשטיין, ממפלסים, מנהל תיכון שער הנגב: "תלמידי החטיבה העליונה ארגנו מסיבת חנוכה, הם בנו את התקציב, אספו כסף, בסופו של דבר, נשארה להם יתרה של כמה אלפים. מסתבר שהתלמידים נצרו בלבם את אחד מסיפוריו של שומר בית הספר, ישראל, עולה מברית המועצות לשעבר, מסור לילדים באופן שקשה להאמין. מפעם לפעם הוא מרשה לעצמו לספר, בצניעות הייחודית לו, מה השאיר מאחוריו כשעלה ארצה לפני 23 שנים. בין השאר, הוא סיפר שסיים בית ספר למוזיקה, התמחה בנגינה באקורדיון ולא יכול היה להביא איתו לארץ את האקורדיון".
התארגנה משלחת תלמידים, הם נסעו לחנות המוזיקה הקרובה, ולאחר שבעל החנות שמע את הסיפור, הוא החליט לקצץ את מחיר האקורדיון ביותר מחצי, כך שהתלמידים יכלו להרשות לעצמם לרכוש אקורדיון איכותי. בסוף השבוע האחרון צעדו מאות תלמידים אל הבודקה הקטן שבכניסה לבית הספר, ובמחווה מרגשת העניקו לישראל השומר את האקורדיון. הוא מצדו, נרגש ומוקיר תודה, זיכה אותם בצלילי האקורדיון. ישראל סולימני השומר: "אצטרך להתאמן, עברו 30 שנה מהפעם האחרונה שניגנתי. זה היה מאוד מאוד מרגש לקבל את האקורדיון". מי יודע, אולי הדור הבא ימשיך את השושלת, בנו של ישראל, חובב שירה ומוזיקה ובתו הצעירה לימדה את עצמה לנגן על גיטרות, והיא שרה ומלווה את עצמה. סוגרים מעגל?
צילום: יובל שמואל
  
יום הנערה
מוא"ז עמק יזרעאל
  
זו השנה השנייה, שמתקיים במועצה האזורית עמק יזרעאל יום הנערה, במטרה ליצור מפגש חברתי חווייתי לנערות מכל האזור, ובמהלכו, לאפשר עיסוק בתכנים ערכיים, חווייתיים ומניעתיים, המעסיקים נערות מתבגרות.
כ- 125 נערות, משכבות ז'-ט', התכנסו יחדיו בסוף השבוע שעבר. בתחילה הן נהנו מדוכנים מגוונים שכללו אוכל ושתייה, פריטי איפור ולק, עיצוב שיער ויצירה. בחלקו השני של הערב השתתפו בסדנאות בנושאים כמו: חברות וזוגיות, אינטרנט וגלישה בטוחה ברשת, משחק ממוחשב בנושא אלכוהול וסמים, רפלקסולוגיה, תזונה והגנה עצמית, סטיילינג ואפילו סדנה לריקודי בטן. גלית צור יוסף, עו"ס נערות במחלקת הרווחה, סיכמה: "זוהי השנה השנייה שאנו מקיימים ערב זה, ואנו רוצים להגיע לכלל הבנות ולהעלות בפניהן דילמות שהן חוות ביומיום, עם נקודה נוספת למחשבה. היה מקסים לראות את כל הבנות שהשתתפו, האווירה הייתה שמחה ומרגש היה לראות את כל המתנדבות של האירוע, שציינו כי ישמחו לקחת בכך חלק גם בשנה הבאה".
בלהה גבעוני
  
נגיעה גלילית
דן
  
בלהה גבעוני, 68, מדן, עסקה בתחומים מגוונים במהלך חייה - הוראה לתנועה ולתרבות הגוף, עיסוק דרמה תראפיה, ריכוז תרבות בקיבוצה ועוד. לפני כשנה עשתה את מה ששנים רבות הבטיחה לעצמה ולאחרים להגשים, והוציאה ספר המשלב בין שירים שכתבה לבין תצלומי נוף מהגליל האהוב עליה. "מאז שאני זוכרת את עצמי אני כותבת. בשנים האחרונות התחלתי גם לצלם. אני חושבת שאנחנו גרים במקום הכי יפה בעולם, כמו שפרופסור כהנמן, חתן פרס נובל, אמר, 'מהנוף אנחנו אף פעם לא שבעים'. אני מתלהבת משטויות, שבלול או פרח, והצילום עזר לי לאחוז בטבע שלנו". את הספר המציג צילומים מרהיבים ומדויקים של הנוף הגלילי, מקדישה גבעוני "לאחי, גיורא, המלווה אותי מאז יתמותנו" (יתמותם מאביהם שנפל במלחמת השיחרור), ולבעלה: "למלכי, שאול, שאוהבני בלי תנאים מעל 48 שנים". היא התחברה להוצאת ספרים קטנה בשם הוצאה גלילית, ויחדיו הוציאו ספר עם נשמה יתירה. "עורך הספר, חיים בלוצר, נשבה בקסם הצילומים, וחיבר ביניהם לבין הטקסטים שלי, בחר את שם הספר 'נגיעות' וכך הגענו לתוצר הסופי". נוגעת בלב.

אין תגובות:

עורך הבלוג