יום רביעי, 2 במרץ 2011

על הדשא 3 למרץ 2011


3.3.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

קיבוצניקים בניו זילנד מתעדים את ההרס
עמיעד

ירדנה פלדמן, עמיעד, קפצה מהמיטה בשלוש לפנות בוקר, כשהטלפון צלצל. מעבר לקו היה בנה אלון, 24, מהעיר קרייסטצ'רץ', ניו זילנד. "הוא אמר לי בקול מאוד רגוע: 'אימא, תקשיבי, הייתה פה עכשיו רעידת אדמה מהסרטים, את לא יודעת מה קורה פה, אני יודע שאת מסתכלת באינטרנט, אז לפני שתגלי את זה לבד ותדאגי - אני מודיע לך שהכול בסדר. יש הרס נוראי. תודיעי גם להורים של רעי".
רעי גסטר, 23, ופלדמן, שניהם מעמיעד, סיימו שנת עבודה מועדפת במטעי הקיבוץ, ובחרו לנסוע יחד לניו זילנד לטיול הגדול. מרגע שהאדמה רעדה הם לא הפסיקו לאחוז במצלמה ולשלוח את המראות דרך הפייסבוק לחבריהם. "אלון צילם ורעי תיעד, ולא הפסיק לתאר את המתרחש סביבם". אפילו חדשות ערוץ 10 החליטו להיעזר בהם, ופרסמו במהדורה הראשית את הסרטונים ששלחו השניים, ובהם נגלים המחזות הקשים מהעיר ההרוסה. "אני יודעת שהם יצאו כמה דקות לפני הרעידה ממשרד הדואר המקומי", אומרת ירדנה, "למזלם הם היו מחוץ למבנה כשהאדמה רעדה. כואב לי על המשפחה של הבחור ממגל (עפר מזרחי ז"ל) שנהרג. לבי איתם".
חברות חוצה גדרות
רמת השופט/ עין השופט/ דליה/ רמות מנשה

זהו סיפור שמח עם סוף עצוב על חברות בין ארבעה קיבוצים לדורותיהם ואיש אחד, שחי מעבר לגדר ההפרדה, אבל במשך 34 שנים היה בן בית במוסד החינוכי שבו עבד.
מחמוד חאמד, 70, עבד כחצרן במוסד החינוכי הרי אפרים, שבו לומדים בני הנוער של הקיבוצים רמת השופט, עין השופט, דליה ורמות מנשה. הוא סיים את עבודתו בספטמבר 2003, כאשר יעקב אשר, המנהל דאז, נאלץ לפטרו בעקבות הוראה של משרד החינוך, שאסרה העסקת פלסטינים תושבי השטחים במוסדות חינוך.
כל השנים היה לו קשר מצוין עם הצוות ועם מאות החניכים, שעברו בשנים הללו בחצר המוסד. הם תמיד שמרו לו מקום חם בלבם, ואת זאת למד הלכה למעשה, כשאשתו נאדה, חולת לב, הגיע למצב שבו רק ניתוח לב פתוח יכול היה להצילה. יעקב אשר החליט לארגן מבצע התרמה ולגייס כסף, על מנת לאפשר לנאדה לעבור את הניתוח. ארבעת הקיבוצים החלו להתרים את חבריהם למען נאדה. ההתגייסות הייתה מעוררת התפעלות. אפילו תלמידים מהעבר הרחוק, שלמדו בשנות השבעים בבית החינוך, זכרו את מחמוד ופתחו את הלב ואת הכיס למען אשתו.
יעקב אשר מספר: "מחנכי בית הספר נרתמו למבצע, הוצאנו מכתב שבו הסברנו את המצוקה של מחמוד, וכל קיבוץ ערך איסוף כספים בנפרד; נעזרנו בקרן ההומניטרית של קרן 'חבצלת' ואנשים רבים נרתמו".
דבר מבצע ההתרמה הגיע גם לתקשורת, ב"ידיעות אחרונות" התפרסמה כתבה בנושא, ובעקבותיה הגיעו גם מערוץ 2. לא כולם יודעים שהכתבה בערוץ 2 הכתה גלים, והביאה רופא לב מאיכילוב, ד"ר נחום נשר, ליצור קשר עם החברים של מחמוד ולהתנדב לנתח את נאדה. אך גופה של נאדה לא עמד עוד בנטל. 24 שעות לאחר פנייתו של הרופא, היא נפטרה והשאירה מאחוריה בעל כואב והרבה מלאכים, שהושיטו לה יד מעבר לגדר.

דובי קלע, משאבי שדה. חבל על כל טיפה
שישה קיבוצניקים בשלב הגמר
תחרות צילום בחקלאות - קרן קנט

קרן קנט, הקרן הממשלתית לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מקיימת זו השנה השביעית תחרות צילום בנושא "תמונת הטבע והנוף בחקלאות הישראלית". לתחרות, שהתקיימה השנה בדף הפייסבוק של קנט, הוגשו כ-2,500 תמונות. לאחר שלב שיפוט ראשוני, עלו לגמר 20 תמונות, מתוכן שש של חברי קיבוצים מכפר גלעדי, מניר עוז, מבית השיטה, ממשאבי שדה, מרמת מגשימים ומחצור.
משה כהן מחצור. השקנאים פשטו עם שחר
"תחרות צילומי החקלאות של קנט החלה לפני שבע שנים כתחרות לחקלאים, שהוזמנו לשלוח תמונות מחיי היומיום של פועלם. לאור ההיענות הגדולה, החליטו בקנט לפתוח את התחרות לכלל הציבור, כדי להעלות על נס את תרומת החקלאות, הנחשבת לאחד הענפים המתקדמים והמתפתחים ביותר בארץ, ואת תרומת החקלאים עצמם לפיתוחה של המדינה ולשגשוגה".
ניתן להצביע ולהשפיע בפייסבוק:http://www.facebook.com/kanatpage עד ה-6.3.
יהודה ויינברג מרמת מגשימים. טיפות של תקווה

על התמונה הזוכה יוכרז במהלך כנס של קנט, שייערך בשפיים ב-8.3.  
כוכבות אמת

נשות הגליל העליון, קיבוצניקיות גאות, פגשו זו השנה השישית, את חברותיהן ממטה בנימין באמצע הדרך ולאות הזדהות בעקבות השריפות בכרמל, ושוב הושיטו יד לגשר על הפערים בין האמונות והדעות ולקרב לבבות.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג