יום שישי, 6 ביולי 2012

על הדשא 5 ליולי 2012


5.7.2012

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


לחיי האבות והאמהות או לחיי החופש הגדול

מסתבר שבטקסס נוהגים לחגוג את יום האב ומאפשרים לאבות כניסה חופשית לאתרי הבילוי. לרגל החגיגות תועדו בבריכה הגלותית, אבא יוסי אייזן ובתו נעמה, מעין שמר, שעושים את השנה האחרונה מעבר לאוקיינוס, לטובת הפוסט-דוקטורט של אבא יוסי. בתקווה שבניכר עדיין זוכרים לחגוג גם את יום האם. לתשומת ליבנו..


צוהלים לטפל
גרופית

רפי אוסמו, 51, גרופית, הקים לפני 16 שנה את החווה הטיפולית בקיבוצו, בשיתוף עם אלן רייסל, פסיכולוגית, שהייתה בזמנו תושבת הקיבוץ. אוסמו, מדריך רכיבה ומדריך רכיבה טיפולית בפני עצמו, מספר: "המוטו שלנו היה מהתחלה שגם לתושבי הערבה וחבל אילות מגיעה האפשרות להסתייע ברכיבה טיפולית. הקמנו עמותה על מנת שנוכל לתת מענה לכל דורש, גם לאלו שידם אינם משגת. היום מגיעים לחווה כ-230 רוכבים בשבוע, בגילאי 3 וחצי עד 80, כ-50% מהם נהנים מסבסוד שלנו. אחד הפרויקטים המיוחדגים של החווה הנו ילדי חינוך מיוחד, המגיעים ליום לימודים בחווה, כשכל ילד מקבל על פי צרכיו - רכיבה טיפולית, עבודה עם חיות במשק חי ועוד." משאב נוסף, שבלעדיו לא הייתה יכולה החווה לפעול, הינו המשאב האנושי. "החווה נעזרת במתנדבים מהאזור כולו, גם מאילת וגם מיישובי הסביבה. כל הפעילות לא הייתה מתאפשרת ללא המתנדבים הרבים. כ-20 בשבוע. הם עוזרים בשיעורים כהולכי צד, משגיחים, מובילי סוס, מטפלים בכלובים בפינת החי, עוזרים בטיפוח הנוי והסביבה. למתמידים ניתנת אפשרות לסייע בטיפול."
בימים אלה מחפשים בחווה מתנדבים נוספים. דרישות התפקיד- גיל 21 ומעלה או טרום גיוס, בעלי "ראש גדול", רגישות, רצון טוב ומוטיבציה להתנדבות. למתאימים תינתן אפשרות למגורים וכלכלה בתמורה.
ליצירת קשר - רפי 0545640119 או טלי אלון, מנהלת היחידה להתנדבות במועצה האזורית חבל אילות 054-9799154, tali@eilot.org.il

צילום: רחלה חרש

דבוראי בינלאומי
עין חרוד מאוחד

שניר אופיר, 16, עין חרוד מאוחד, נבחר להיות אחד מבין שלושת דבוראים צעירים שיסעו לייצג את ישראל בתחרות בינלאומית לדבוראים צעירים בפראג.
אופיר עבר השנה מבית ספר עיוני לבית ספר אקסטרני, שם הוא לומד יומיים וחצי בשבוע ובשאר הימים הוא עובד במכוורת הקיבוץ, בה הוא כבר פעיל זו שנה שלישית ומקדיש את כל זמנו הפנוי לדבורים. אימו מספרת, כי העבודה עם הדבורים עשתה לו הרבה טוב - "הוא מקבל על עצמו אחריות רבה דרך העבודה עם הדבורים, ידע ביולוגי נרחב, עצמאות ובגרות. הוא ילד שטח שאוהב מאוד בעלי חיים, התאהב בדבורה שאף גורמת לו לפעמים לוותר על בילוי חברתי ומוכן לצאת לטפל בכוורות ובדבורים גם בשעות לילה מאוחרות". בתחרות יפגוש אופיר נערים ונערות דבוראים מגרמניה, אנגליה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ועוד. מנהל המכוורת בעין חרוד מאוחד. אורי סורקין, מנהל המכוורת בעין חרוד מאוחד, מספר כי המליץ על אופיר עקב מעורבותו בגידול הדבורים בשגרת היום יום, בין החוגים, המטלות ושיעורי הבית וניכר כי הוא מבין את התלות בין המשך קיומו של ענף הדבורים להמשך קיומה של החקלאות בעולם כולו. לייק זמזומי במיוחד.


ביקור שכנים
חצרים

ביום שני האחרון, ביקרה באתר נטפים בקיבוץ חצרים קבוצת תלמידות ותלמידים מרהט המשתתפים בתוכנית "יוניסטרים". בתוכנית זו מכשירים צעירות וצעירים למנהיגות לשנים הבאות ובמסגרתה נחשפים התלמידים לעולם העסקי. מר יעקב גבע מנהל האתר ומר חסן אלנעאמי קצין הבטיחות בתעבורה - ערכו סיור למבקרים באולמות הייצור בהדרכתם והבהירו שהמפעל מצליח ברמה ארצית ובינלאומית . בהמשך הם צפו בסרטון המתאר את פעילותה של נטפים ברחבי העולם. בביקורם בנטפים קיבלו הנערות והנערים הרצאה על ההיסטוריה של נטפים, ושמעו סקירה על שיטות ההשקיה והדישון בכלל ועל יתרונות הטפטוף בפרט.
ביקור זה מהווה נדבך חשוב להידוק הקשר בין תושבי רהט והמגזר הבדואי לתאגיד נטפים.עופר רימון, חבר חצרים ומנהל את נושא האחריות החברתית מציין שתאגיד נטפים משקיע משאבים רבים לטובת מוסדות חינוכיים במגזר הבדואי. "אני מקווה שסיורים מסוג זה יסקרנו ויפתחו לתלמידים צוהר לתחומי החקלאות והתעשייה ויקרבו את נטפים למגוון סוגי האוכלוסייה." בלינק המצורף תוכלו להתרשם מכתבה על הביקור אשר פורסמה באתר הערבי "פאניט" - אתר מס' 1 במגזר הערבי בישראל הנהנה ממיליון כניסות ביום אחד!http://www.panet.co.il/online/articles/1/2/S-563792,1,2.html


כוכבת אמת

דפנה אברהמס, מנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה במועצה האזורית הגליל העליון, קיבלה אות הוקרה ממכללת תל חי, על 10 שנות הנחיית סטודנטיות לעבודה סוציאלית בעבודה קהילתית תוך הפקת פרוייקטים קהילתיים-נשיים, שבין השאר סייעו בגיבוש הקהילות המתחדשות ב-29 קיבוצי הגליל העליון.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג