יום רביעי, 9 במאי 2012

מבצע דרקון


10.5.2012



  


מבצע דרקון
רוני מ. האס

דבי וייסליסה רוזנקרנץ לינדה קרזנר יוזמות פסטיבל הדרקון

ב-18 במאי יתקיים בכנרת מירוץ סירות דרקון, הראשון מסוגו בארץ. היוזמה היא של מספר נשים יהודיות מקנדה. 600 קנדים ינחתו בארץ כדי להשתתף במירוץ והם יתחרו ב-500 ישראלים שנרשמו לתחרות

בקיבוץ מעגן ניכרת התרגשות לקראת פסטיבל סירות הדרקון, שיתקיים בסוף השבוע של ה-18 במאי, שאליו יגיעו מאות חותרי סירות דרקון מהארץ ומקנדה, שיתחרו בפסטיבל ראשון מסוגו בארץ.

לפני שנתיים וחצי התייצבו שלוש נשים קנדיות והעלו את רעיון הפסטיבל בפני דורון ביכלר, מנכ"ל כפר הנופש מעגן עדן. "הן סיפרו לי על הפסטיבל שהן רוצות לקיים כאן אצלנו, דיברו על סדר גודל של 1,500 איש. הכול היה נשמע מאוד רחוק ודמיוני, אבל אני אמרתי להן שאני מוכן להרים את הכפפה. עברו שנתיים והנה זה יוצא לפועל. סגרתי את כל הכפר לטובת הפסטיבל, ההתרגשות מאוד גדולה, ומעבר לכסף - בזכות הפסטיבל, המון תיירים יגיעו לישראל וימלאו את כל אזור הצפון".

מירוץ סירות דרקון הוא ספורט סיני מסורתי, אשר פרץ לתודעת הקנדים לפני כשש שנים. מדובר בסירות קאנו מעוצבות בצורת דרקון, שכל אחת מהן משיטים 22 חותרים בהנהגתו של "סקיפר" הניצב בירכתי הסירה ומתופף היושב בקדמת הסירה ומכתיב את קצב החתירה.

בשנים האחרונות נערכות תחרויות סירות דרקון ברחבי העולם. קנדה הפכה להיות אכסניה למטרות שונות בתחום, לאחר שהנושא התפתח בה לממדי ענק. התחרות מביאה אליה קבוצות שייכות שונות; אחת מהן של נשים חולות סרטן השד ושל נשים שהחלימו מסרטן השד, וממשיכות לפעול למען העלאת המודעות ופיתוח הרפואה בתחום סרטן השד בעולם כולו.

מספר נשים קנדיות, בהן מספר נשים יהודיות מאוטווה, התוודעו לתחרות בארצן, לקחו בה חלק ואחרי ש"התמכרו" לעניין שאלו את עצמן, אם ניתן לקחת את חוויית האקסטרים הצבעונית הזו ולמנף אותה למען ארץ הקודש. "בגלל שהקהילה היהודית בקנדה מחוברת מאוד לעשייה למען צפון הארץ, היה לנו חשוב שהתחרות תתקיים בכנרת. התחלנו לחבר אלינו פעילים נוספים שהסכימו להתנדב ולהפוך את הפנטזיה הזו למציאות, חלקם מקצוענים בתחום, חלקם בעלי הון, חלקם פשוט יהודים טובים שמוכנים תמיד לתת יד כשמדובר בישראל", סיפרה דבי הלטון וייס, מיוזמות האירוע. הנשים יצרו קשר עם שותפות 2000 בארץ ועם מגבית קנדה, שהחליטו לסייע במבצע. הן הגיעו בחודש נובמבר עם מומחים קנדיים לבדוק את תנאי השטח. "הצלחנו לגייס 600 קנדים שיגיעו להשתתף במירוץ, התרמנו שש סירות דרקון שיוכנסו השבוע לכנרת. מעבר לכול אנחנו מאושרות מהעובדה שהצלחנו לגרום ל-600 קנדים לעלות על מטוס ולהגיע לישראל, רובם לא היו מגיעים לכאן לעולם בדרך אחרת". אחת מאותן נשים שיגיעו להתחרות היא שילה נידהאם Shelagh Needha)]), חולת סרטן השד, מאוטווה, קנדה.

"ב-1998 אובחנתי כחולה בסרטן השד. כשנה לאחר מכן הצטרפתי ל- Busting Out Ottawa (תחרות סירות דרקון באוטווה). להפתעתי הרבה, היה אור בקצה המנהרה -אור בצורה של סירת דרקון. מאז לא הבטתי שוב לאחור. אני בעלת קשר עמוק לישראל, מאחר שבשנת 1967, זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים, הוצבתי בתל אביב מטעם משרד החוץ הבריטי. השנתיים שבהן גרתי בישראל היו מהמאושרות בחיי. הכרתי חברים רבים וטיילתי בארץ לאורכה ולרוחבה, הקמתי אוהל על חוף הכנרת והתעוררתי בבוקר מניקוריהם של תרנגולי בר ליד שק השינה שלי, שחיתי במים הקרירים בזמן שדייגים זרקו את רשתם למים והשמש זרחה. כעבור שנים ועוד מספר הצבות במסגרת משרד החוץ הבריטי, התחתנתי עם גבר קנדי וב-2007 חזרתי לישראל עם בעלי. הוא התאהב בארץ ובאנשיה בדיוק כמוני, אך מעולם לא דמיינתי שחמש שנים מאוחר יותר אחתור בסירת דרקון בכנרת. אני מרגישה שסגרתי מעגל – מישראל לקנדה ושוב לישראל, אך הפעם אני מביאה איתי את חברותיי לקבוצה. (נשים קנדיות חולות סרטן השד). זה יהיה אירוע בלתי נשכח עבורי, ואני גאה לחתור לצד מחלימות סרטן השד מקנדה".

למירוץ שיתקיים בכנרת נרשמו 500 משתתפים ישראלים. קיבוץ מעגן נבחר על ידי הקנדיות להוות את בסיס ההפעלה של המיזם. בין השאר, יפעיל כפר הנופש "כפר אתלטי" קטן, שבו ישהו המשתתפים הקנדים והישראלים משך יומיים של לוח זמנים עמוס וצפוף. משפחות שירצו לבוא ולחזות בתחרות סירות הדרקון, יוכלו להיכנס למתחם הפסטיבל בעלות מסובסדת (5 ₪ לילד 15 ₪ למבוגר). "אחת המטרות שלנו היא שהמשתתפים שיגיעו מקנדה יזכו לא רק להכיר את ישראל, כי אם גם את הישראלים. לתחושתנו זהו ערך מוסף מאוד משמעותי בכל הפסטיבל הזה".

הפסטיבל מתקיים ללא מטרות רווח, וכל ההכנסות יוגשו כתרומה לשתי עמותות ישראליות הפועלות למען ילדים ונוער בסיכון: עמותת "פותחים עתיד", המסייעת ל-7,000 בני נוער יהודים וערבים בנגב ובגליל ועמותת "נטע" - המכשירה ילדי תיכון כטכנאי מחשבים.


למשלוח תרומות - מגבית קנדה לידי: אדי שוובל ת.ד. 7280 ירושלים 91072.




על הדשא 10 למאי 2012



10.5.2012





על הדשא
רוני מ. האס

צילום: גולי אורטל עברי

התשלום: מכשירים מקולקלים

בתיכון בית ירח, עמק הירדן, נערכים ליריד האקולוגי הרביעי, שיתקיים ביום חמישי הבא ובו ייהנו מאות תושבי האזור מהפעלות לילדים, מדוכני תצוגה ומכירה, ממופעים, מסרטונים ומהרצאות, כשבתמורה יתבקשו להשאיר בקופת היריד פריט אלקטרוני מקולקל. נאה מקיימים!

שמורת החולה. צילום זינה שייח' יוסף

להראות להם בעיניים
אגם החולה / חולתה

דוגרינט, עיתון אינטרנטי חברתי-גלילי, דו-לשוני (עברית-ערבית), הציב לעצמו בשנה האחרונה מטרה: לצאת לקהל הרחב הגלילי ולא להישאר רק על המסך. אחת הדרכים להשגת מטרה זו הייתה להוציא את הקוראים ואת המתעניינים למיניהם לראות בעיניים את הדברים שכותבים עליהם, ולהכיר טוב יותר את השכנים ואת השותפים לעשייה. החבר'ה, שמורגלים בעשייה חברתית הכוללת פעילות התנדבותית, פנו לחברים ולמכרים אשר יכולים להוביל טיולים במחוזות גליליים מעניינים, וביקשו מהם לתרום מזמנם ולהוציא את החובבים הדוגרינטים לסיורים במקומות שהם מכירים, פעילים בהם או חשובים להם. לשמחתם, ההיענות הייתה טובה ומרגשת, רשת הקשרים וההיכרויות שהספיקו לטוות בגליל התגשמה לכדי סדרה של סיורים גליליים. את ההכנסות מהסיורים הם מפנים להמשך פעילותו של דוגרינט, כשכל משתתף תורם לפי רצונו ויכולתו. הסיור הבא, שידריך אמנון לוין, מחולתה, יתקיים ב-18.5 ויחשוף בפני המשתתפים היבטים שונים ובעיקר אנושיים, הנוגעים לייבוש החולה, תוך בחינה של מערכת השיקולים לייבוש הימה ושל שתיקתם הזועקת של המתנגדים. יש להירשם מראש:info@dugrinet.co.il או 04.9902431. מחיר מומלץ לאדם 40 שקל.
בביקור בבית החייל הנעדר מג'דל חלבי

שיר הרעות
אנשים טובים באמצע הדרך

בעז ספיר, 59, משדה בוקר, היה בשנים האחרונות מהפעילים להשבתו של גלעד שליט מהשבי. כחלק מעשייתו הצטרף לעמותת "הרעות", שהוקמה ב-2009 על ידי חיילים וקצינים במילואים. עם חזרתו של גלעד שליט לביתו הרגישו רבים מהפעילים, כי נרקם בתוכם ערך מוסף המבוסס על הערכים שעליהם חונכו וחינכו במשך שנים בצבא הסדיר ובכוחות המילואים, והחליטו להמשיך ולפעול במסגרת עמותה ל"מימוש, לטיפוח ולהעצמה של ערך הרעות והערבות ההדדית בקרב מערך המילואים, משוחררי צה"ל וזרועות הביטחון וכל מי שסייעו ומסייעים באופן מובהק לביטחונה של ישראל". (מתוך דף המסרים של העמותה).
ספיר מדגיש, כי העמותה נשמרת מפני כל גוון פוליטי, וחבריה לא מתכוונים להתחבר לשום גוף פוליטי - גם אם חלקם, מתוקף תפקידם ועמדותיהם, נושקים לפוליטיקה. בימים אלה מרכזים מאמץ חברי וחברות העמותה, 40 במספר, במגוון נושאים, בהם: החלופה לחוק טל - שוויון בשירות, נושא החיילים הנעדרים ובחינת האפשרות לתמיכה בחיילים המשוחררים במגזר הערבי ובמגזרים נוספים; כל זאת מתוך האמונה הצרופה ב"ערבות הדדית המחייבת, שלא תבדיל בין דת לגזע, בין מוצא למעמד ובין ימין לשמאל..." (ציטוט מתוך דף המסרים של העמותה). חברי העמותה פועלים כיום בהתנדבות מלאה, וישמחו לצרף חברים חדשים-
לפרטים: בעז ספיר - 0507579160 דוא"ל: BOAZ@DAVIK.CO.IL


למען קיום משותף
גינוסר

במשך 25 שנה קיים יגאל אלון בקיבוצו, גינוסר, את מה שכינה "מפגשי האביב" - מפגשים שאליהם הזמין חברים ומנהיגים מקרב ערביי ישראל למפגש ידידות והתקרבות. עם מותו פסקו המפגשים. לאחר אירועי אוקטובר 2000, עלה בבית יגאל אלון הרעיון להחיות את מסורת "מפגשי האביב" במתכונת מחודשת, שבה ייפגשו יהודים וערבים סביב יצירה אמנותית משותפת. ב-2002 התקיים תהליך היצירה המשותף הראשון בין אמנים ערבים ליהודים, ובשבת האחרונה נפתחה התערוכה המסכמת את המפגש העשירי מאז שהחלו המפגשים.
במפגש האביב האחרון, שענה לשם "יוצרים יחד - בונים יחד", נפגשו תלמידים מבתי ספר יהודיים וערביים מכל הארץ, ובמהלך שני ימי פעילות יצר כל תלמיד מסכה מעיסת נייר. המפגשים, שבהם לקחו חלק יותר מ-1,000 תלמידים, הולידו יותר מ-1,000 מסכות המוצגות בתערוכה החדשה "פנים מול פנים", שנפתחה בשבת האחרונה בבית יגאל אלון. כמו בכל שנה, משתתף לצד תערוכה זו, אמן מוכר. השנה נבחר יאיר גרבוז ומוצגות במקום יצירותיו מתוך "הסדרה לא הייתי בהודו".


כוכבי אמת

ראשי רשויות מכל אזור הגליל המזרחי התכנסו לאסיפה השנתית של פורום הגליל המזרחי, שבה, הודיע יו"ר הפורום, אהרון ולנסי (ראש המועצה האזורית הגליל העליון) בין השאר, כי כל הרשויות החברות בפורום עומדות להתאגד בתאגיד עירוני, שבקרוב יקבל את אישור משרד הפנים ויתחיל לפעול כאשכול אזורי, אשר יפעל לקידום הגליל המזרחי בתחומי תשתיות, חינוך, בריאות, איכות הסביבה ועוד. כי מצפון ישתפו פעולה.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג