יום שבת, 10 בדצמבר 2011


טעימה מתיתורה
מסעדת תיתורה מציעה כבר 12 שנה אופציה קולינרית איכותית באזור מודיעין. רוני האס התלהבה
רוני מ. האס | 08/12/2011
טעימה מתיתורה
מנה מנצחת
המנות שהוגשו לנו בתיתורה היו כל כך מושקעות וטעימות, שבכלל לא פשוט לבחור אחת מנצחת. אז החלטנו ללכת עם זו שפתחה לנו את התיאבון ואת החלון למקום האיכותי הזה שקוראים לו תיתורה. הרבה פעמים אנחנו מוותרים על המנה הראשונה. חבל על הקלוריות והכסף. הפעם למזלנו ויתרנו על ההרגל המגונה הזה וטוב שכך. שתי מנות קרפצ'יו מובחרות, מושקעות, עשויות ביד אומן הגיעו לשולחננו - בקר (42 ₪) וחצילים (34 ₪). מכיוון שמוטל עלינו לבחור רק אחת מועדפת, אז המנצחת היא קרפצ'יו די מלנזנה (חצילים). אם חשבנו שכבר טעמנו את כל תקריבי החצילים הקיימים, עלצנו לגלות חציל בשרני, מהסוג המשובח, טובל בשמן זית איכותי, מעוטר בפסי בלסמי ובזיליקום, שקדים וכמה גרגירי מלח גס. היה מעדן מלכים. מלכות. מנה מנצחת. ליד זה, אגב, הזמנו את הלחם המרוקאי המקומי (12 ₪), הולך נפלא ביחד.
במקום השני אצלנו התחרו המנה העיקרית - שרימפס גנואה (פרובנסל) (78 ₪), שרימפס מוקפץ בשמן זית ולימון בתוספת עגבניות מיובשות וזיתים, מעורב בניוקי צרוב שספג במעט מהרוטב הים תיכוני-איטלקי המשובח, שהזכיר לבעל הצרפתי חוויות נשכחות מבית סבתא בדרום צרפת, אל מול המנה האחרונה - דואט צ'וקולטה (32 ₪) - שתי פרוסות עוגת שוקולד נימוחה, מעליה שכבת גבינה, עם הבזק קקאו, שלצידן מונחים פירות יער חמצמצים, עוגה משובחת (שאגב נאפתה בידי רעייתו של בוקי השף, ומאד התאימה בצורת ההגשה ואפשרה לנו לחלוק את המנה בין שנינו לעת שובע). שני ושלישי ביחד.
משקה נבחר
בוקי השף, הוא איש שאוהב יין טוב. לפני כמה שנים טעם יין איטלקי, התאהב והחליט שזה יהיה יין הבית שלו. יין תיתורה (106 ₪). מאז הוא מייבא אותו מיקב קטן בצפון איטליה. גם אנחנו אהבנו. מאד התאים לחיך הישראלי שלנו. קל וטעים. אפשר גם לרכוש בקבוק הביתה.
האיש/ה שלנו
את חופית שמבשלת במטבח, לקח בוקי לעבודה בלי שהיה לה שום ניסיון קודם חוץ מבמטבח הפרטי שלה. במהלך השנתיים היא הפכה לאחת הטבחיות היותר מוערכות על ידו. היום היא יד ימינו. הוא סומך עליה בעיניים עצומות. היא מסורה למסעדה במאה ועשרים אחוז ומוציאה תחת ידיה מנות, גאווה לשף. כשרון קולינרי מולד.
D.N.A
יש פער גדול בין האזור התעשייתי האפור בו יושבת תיתורה לבין האווירה שעטפה אותנו מהרגע בו שנכנסנו למסעדה - מוזיקה שקטה, אור צהוב מעומעם הנופל מהקירות, מתובל באור אדום הנובע מהנברשות האדומות הסובבות את הבר הרחב, כל אלו העניקו לנו תחושה שמעתה אנחנו יכולים להתיישב, להתרווח ולהתמסר למקום. רוצים אותנו כאן ולהרבה זמן. גם הבר אמר כולו רצון טוב - דלפק רחב עם נוכחות, המאפשר גם לאכול בנוחיות ולא רק לשתות. כל השולחנות ערוכים למפרע כשכוסות היין הגדולות מבהיקות בחשיבותן. בכלל, ליין יש כאן הרבה מקום. הבר מציע מגוון בקבוקים, ארונית יין שניצבת מאחוריו מפגינה היצע נוסף של בקבוקים ועל המחיצות המפרידות בין השולחנות במרכז המסעדה שוכבים לבטח בקבוקי יין נוספים. הכיסאות הרחבים והמרופדים בצבע חום כהה, משווים למסעדה אוירה אירופאית כבדה משהו, אווירה האומרת "תמצאו מקום, תתרווחו, עכשיו תורכם להתפנק".
מי ומי
נראה כאילו 90 אחוז מהסועדים במקום הם מכירים את בוקי, השף. מדי פעם הוא יוצא מהמטבח בג'ינס וטריקו ומקדיש מזמנו לסועדים, מתיישב על הבר לכמה דקות של שיחה, בשקט ובצניעות עובר בין השולחנות. מסתבר שאין הרבה מקומות כאלה באזור, שאפשר להגיע אליהם, ללגום יין טוב על הבר, לאכול ארוחת גורמה או עסקית איכותית. המקום כבר רכש לו קהל סועדים קבוע שמתרחב כל הזמן, תושבי האזור, אנשי עסקים וכמה כאלה שבאים במיוחד כי שמעו על המקום מחברים.
היה היה
לפני 25 שנה היה לבוקי פאב ברמת אביב, ככה הוא נכנס לענף, שם גם נוצר גרעין לקוחות שמלווה אותו עד היום. אחר כך היה שותף במסעדת סירטאקי בנמל יפו, הגלגול השני שלה היה על חוף הים ליד הדולפינריום - מסעדה יוונית שקהל היוונים בארץ היה פוקד אותה באדיקות, אפילו גליקריה קבלה שם את תקליט הזהב שלה. שם גם העז להיכנס למטבח והתאהב בבישול. המורה שלו היה יענקל'ה שיין, אצלו בישל עד שהחליט לפתוח את תיתורה משום שרצה להיכנס למטבח באופן מוחלט. בהתחלה היו רק חמישה שולחנות, לאט לאט זה גדל. ב-12 וחצי השנים האחרונות הוא מענג את לקוחותיו במאכלים בסגנון אירופאי-ים תיכוני באזור מודיעין, בהתחלה בשילת וכיום בפאתי מודיעין על גבול יער בן שמן.
שווה במיוחד
בימים ראשון עד חמישי בין השעות 12:00-17:00 מגישים כאן עסקיות הכוללות מנה ראשונה ועיקרית מהתפריט ב-74 ₪. יש גם אפשרות ליהנות גם ממנות עיקריות בלבד בסביבות ה-40 ₪.
אנחנו בדיוק הגענו בעיצומו של חודש 'סתיו איטלקי' שיימשך עד אמצע דצמבר בו תגברו את התפריט במנות איטלקיות איכותיות עם פרשנות מקומית.
חשבון בבקשה
קרפצ'יו בקר קלאסי, טובל בבלסמי ושמן זית מעוטר בפירורי פרמאז'נו - 42 ₪
קרפצ'יו די מלנזנה - (חצילים) - טובל בבלסמי מצומצם, שמן זית, שקדים ובזיליקום - 34 ₪
לחם מרוקאי - 12 ₪
שרימפס גנואה (פרובנסל) שרימפס מוקפץ בשמן זית ולימון בתוספת עגבניות מיובשות וזיתים, מעורב בניוקי צרוב - 78 ₪  
רביולי סטרוגנוף - נתחוני פילה בקר ורוטב פטריות,יין לבן ושמנת - 58 ₪.
עוגת דואט צ'וקולטה - שתי פרוסות עוגת שוקולד וגבינה עם הבזק קקאו ופירות יער בצד - 32 ₪.
כוס יין תיתורה - 26 ₪
קפה הפוך גדול - 12 ₪
קפה הפוך רגיל - 10 ₪
סך הכל - 304 ₪ לזוג.

* מדור פרסומי.
* להזמנת שולחן במסעדה לחצו כאן.

יום רביעי, 7 בדצמבר 2011

על הדשא - בדרך הנכונה



8.12.2011                                                          
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא - בדרך הנכונה
רוני מ. האס

צילום: דוד עינב

תחביב מדליק

מתברר, שאבירם פז, ממשמר העמק, הידוע בזכות היותו אספן של סמלי חג שונים, מגלף בשעות הפנאי חנוכיות אמנותיות מעץ טבעי.

לחזור לחיים אחרי הסרטן
מגן

שלומית מירון, 53, מגן, הצילה את עצמה כמה פעמים ממחלת הסרטן. לפני כעשר שנים החליטה, בהיוועצות עם רופאיה, לעבור ניתוח להוצאת השחלות כצעד מונע להתפתחות מחלת הסרטן, זאת עשתה משום שגם אמה וגם סבתה חלו במחלה והיא חששה מקינון גנטי של המחלה בגופה. שמונה שנים לאחר מכן החליטה גם לעבור ניתוח לכריתת השדיים, כצעד מונע למחלה, צעד שהתברר בדיעבד כי אכן שוב הציל את חייה - שכן נמצאו בהם גרורות של סרטן. אבל דווקא בסוף תקופת הטיפולים, כשהחלה מירון לחזור לשגרה היא הבינה שזו לא משימה כל כך פשוטה. "בזמן המחלה יש המון טיפול ותמיכה, וברגע שזה מסתיים, אומרים לך, תמשיכי בחיים, וזה לא כל כך קל להמשיך בחיים". היא חיפשה דרכים לחזור לשגרה, לקבל כוחות. בהתחלה יצאה ל"מלכת המדבר" בסין, אך למרות שזו הייתה חוויה מכוננת, היא לא קיבלה שם את התשובות שחיפשה. "הרגשתי שאני צריכה לפגוש אנשים שמדברים אותה שפה ועברו אותן חוויות כמוני". היא קיבלה מהרופא המלצה על סדנה ייחודית ("שחר"), שנבנתה למען אנשים שהחלימו מסרטן ומחפשים את הדרך הנכונה לחזור לשגרת החיים החדשה. "השתתפתי בסדנאות שבהן קיבלתי כוחות ותמיכה עצומה, זה בדיוק מה שהייתי צריכה: לקבל כוחות במקום שבו אני לא שונה אלא חלק מהמציאות הקיימת. חשוב לי להפיץ את הבשורה כי הסדנה שינתה לי את החיים, פתחה לי המון חלונות שהיו סגורים עד אז, והצלחתי ללמוד שאמנם המחלה היא מכה קשה, אבל היא גם נותנת מתנה לראות ולקחת את החיים באור חדש". על הסדנה www.4life.org.il או 072-2427722שלומית- 089983084.

יעל ועדנה

כבד את אביך ואת אימך
אלונים

כשעדנה טבעוני, 46, אלונים, ניהלה בשנים האחרונות את הבית הסיעודי בקיבוצה, ניקרה לה בראש המחשבה, שצריך להיות מקום בצפון, שמכנס בתוכו את כל העזרים המקלים על חייהם של אנשים זקנים ושל אנשים חולים או כאלה שסובלים מנכות כלשהי. "המצב כיום הוא שתוחלת החיים גדלה, אנשים יכולים להמשיך לחיות בבית שלהם, עם המגבלות השונות, בעזרת עזרים שיכולים לשפר את איכות החיים". אחרי שקיבלה מהקיבוץ אישור להקמת הענף (!) החדש, הם הוציאו מכרז ליזם שבו זכתה חברת קיבוץ אחרת, משווקת במקצועה, יעל שאול, 33. שתיהן גייסו מרפאה בעיסוק כיועצת מקצועית ויצאו לדרך. לפני שבועיים פתחו את החנות שזכתה לשם המייצג "הדיבר החמישי - פתרונות חכמים לגיל השלישי". "את החנות עיצבנו כבית, מקום מזמין ונעים שכיף להיכנס אליו וגם פרקטי ללקוח: כל אזור מציג את הפריטים המתאימים שיש בהם להקל על החיים: למשל, בסלון הצבנו כורסאות חשמליות שמאפשרות לאנשים להגיע למצב של עמידה, בפינת הרחצה ובמטבח התקנו כל מיני מכשירי עזר. כך ניתן להתרשם בקלות מכל ההיצע. אפילו בנינו מעלון למדרגות שניתן להתנסות בו, וכמובן אנחנו מציגות אפשרויות מתאימות - מריהוט לחדר שינה ועד אבזרי עזר לשמיעה, לראייה, למחשב - בקיצור פתרונות לאינספור דברים". כשנכנסים לקוחות הן משוחחות איתם, בודקות מה באמת הצרכים שלהם ומסייעות להם לבחור משהו שיענה על כך. הרבה כבוד.
צילום באדיבות אגף המשימות

דוגמה אישית
אגף המשימות

מסע י"ב המיתולוגי עבר השנה תפנית חדה מזרחה, עקב המצב הביטחוני בגבול מצרים. היעד החדש שנבחר באגף המשימתי הוא ירידה באופניים במעלה עקרבים. אך ההחלטה, כך הסתבר לפעילי האגף, עוררה דאגה רבה בקרב בני י"ב, מדריכיהם והוריהם; הירידה באופניים במורד המעלה והרכיבה לאורך גבול ירדן, 25 קילומטר, בין שדות מוקשים, לא נתנו מנוח לרבים מהמיועדים לקחת חלק במשימה, ואז אירע נס טרום חנוכה: ביום שישי האחרון נצפו כ-40 מדריכים ובראשם, על אופניים דו-גלגליים, יואל מרשק - מדוושים לאורך המסלול ומוכיחים לעצמם ולחניכיהם כי המשימה בת הישג. על מנת שיספיקו פעילי האגף ללקט ברחבי הארץ מספיק זוגות אופני הרים לארבעה ימי המסע, מתבקשים שוחרי העקרבים לפנות לאגף המשימות ולהירשם בהקדם.
צילום דוברות ביתר ירושלים

כוכבי אמת

רגע לפני שהפסידו לקריית שמונה, דאגו שחקני בית"ר ירושלים לבקר במוזיאון חצר תל חי, ללמוד קצת יותר לעומק את המורשת הבית"רית. פעם למעלה פעם למטה.

עורך הבלוג