יום חמישי, 3 בינואר 2008

מאבק של מועצות צפון הארץ בהחלטת מע"צ על סגירת כביש 918 בגליל העליון

מאבק של מועצות צפון הארץ בהחלטת מע"צ על סגירת כביש 918 בגליל העליון

רוני מ. האס

ולנסי: הדיבור על פיתוח הגליל והנגב הוא סיסמה ריקה מתוכן

כמעט ללא הכנה מוקדמת, סגרה לאחרונה החברה הלאומית לדרכים את גשר הפקק, המחבר את שני חלקי כביש 918 ונמצא לאורך נהר הירדן, במורדות רמת הגולן. זה הכביש היחיד שמהווה תחליף לכביש 90 (כביש אורך יחיד בגליל המזרחי) וציר טיולים מרכזי באזור. ראשי רשויות באזור מותחים ביקורת חריפה על התנהלות החברה הלאומית לדרכים, ודורשים כי יימצא פתרון מיידי לתחבורה במקום. יש לציין, כי בכביש 90, עורק התחבורה הראשי לאורך הגליל המזרחי, נעשות בעשר השנים האחרונות עבודות הרחבה שונות, הגורמות לעתים קרובות לשיבוש בזרימת התנועה, כאשר כביש 918 מהווה חלופה יחידה במקרים כאלה.

יו"ר מועצה אזורית הגליל העליון, אהרון ולנסי, הגיב לסגירת הכביש באומרו, כי "מה שהסורים לא הצליחו לעשות בחמישים השנים האחרונות, מע"צ הצליחה ברגע אחד. כביש גונן-גדות היה ציר תנועה מרכזי באזור גם במלחמת השחרור וגם קודם לכן, ואף אחד לא הצליח לגרום לנו לא לעבור בו. והנה, ביום אחד, פתאום הגשר הפסיק להיות בטיחותי, כשאנחנו ומהנדסי פצ"ן מזהירים כבר 15 שנה על כך, ועד עכשיו לא תוכנן גשר חלופי ולא גויס תקציב לביצוע גשר חדש. שוב מוכח, כי האמירה על פיתוח הגליל והנגב היא סיסמה ריקה מתוכן".

בתשובת החברה הלאומית לדרכים לפנייתו של ולנסי מהשבוע שעבר נמסר, כי "הגוף האחראי על גשר הפקק הוא משרד הביטחון, וכי מונתה ממונה להסברת הנושא מול תושבי האזור".

כמובן שלא הוקמו חלופות למניעת הפגיעה בתנועת התחבורה בכבישי הגליל העליון והגולן.

מועצה אזורית הגליל העליון, מועצה אזורית הגולן והמועצה המקומית קצרין, דורשות כי מע"צ יספק פתרון מיידי לנסיעה בכביש 918 וכי יושלם תכנון וביצוע של גשר חלופי באופן מיידי ותוך פרסום לו"ז התקדמות בביצוע.

עורך הבלוג