יום חמישי, 9 בפברואר 2012

על הדשא - חורף ישראלי



9.2.2012



על הדשא - חורף ישראלי
רוני מ. האס

צילום: אינקה סטמפו

עונת הרחצה
דליה

הגשם העז שפקד את ארצנו, הצליח להשלות אפילו את חברי קיבוץ דליה שהבריכה בקיבוצם התמלאה כאילו עומדת כבר בפתח עונת הרחצה... (מתוך עלון קיבוץ דליה. קרדיט - אינקה סטמפו).

דברים שרואות משם
מ.א.גליל עליון/ מטה נשים

פעילות ועובדות המועצה האזורית הגליל העליון נפגשו עם ברברה סבירסקי, מנהלת מרכז אדוה, מכון לחקר החברה הישראלית ולקידום רעיון השוויון והצדק החברתי, כיריית פתיחה לכוונת המועצה להיכנס לתהליך בו תבחן את פעולותיה ותקציביה גם דרך המשקף המגדרי. "הניסיון במקומות שונים בעולם מראה כי שוויון בין נשים וגברים מיטיב עם מצבה הכלכלי של כלל האוכלוסייה. דרך מרכזית לעשות זאת היא הטמעה של היבטים מגדריים בתכנון התקציב ובתוכניות והחלטות כלכליות, בכ-80 מדינות בעולם הדרך הזו כבר מיושמת ברמה הממשלתית או ברמת השלטון המקומי, הרעיון המרכזי הוא שאם אנחנו נייצר פעילויות לילדים ובני נוער, מבוגרים וזקנים, אחרי שנבדוק את הצרכים מבחינה מגדרית (בנות ונשים לעומת בנים וגברים) המועצה תוכל להתכוונן באופן הרבה יותר מדויק ומתאים הן מבחינת פעילות המחלקות השונות והן מבחינה תקציבית למה שבעצם נדרש בשטח". אומרת דפנה אברהמס, מנהלת המחלקה לקידום מעמד האשה במועצה הצפונית. במפגש המכונן, העלו הנשים את העובדה כי תהליך כגון זה, יוכל גם לשמש כמודל לכל 29 הקיבוצים שבתחום רשותה שיוכלו לייעל את השירות ברמת היישוב, אם ישכילו לאמץ את התפיסה החדשנית הבוחנת את הפעילות ותקציביה דרך המשקפיים המגדריות. "הנשים ששמעו על השיטה, שקבלה אף גושפנקא מהאיחוד האירופי הביעו תחושתן כי מדובר בתהליך כה מתבקש ויעיל הן לטובת המועצה והן לטובת אזרחיה, שנשאלת השאלה - איך לא חשבנו על זה קודם...?".

צילום: אגף המשימות

מטה משחרר
אגף המשימות

בשבועות האחרונים הוקם על ידי אגף המשימות ופעילים מהמטה לשחרור גלעד שליט, מטה פעולה חדש שמטרתו להביא לשחרורו מהכלא המצרי של עודה טראבין, בנו של השייח הבדואי סלימן טראבין. עודה טראבין, היה בן 18 כאשר חצה את הגבול המצרי מתוך כוונה לבקר את אחותו המתגוררת באל-עריש. שם הוא נעצר על ידי השלטונות המצריים והוכנס לכלא באשמת ריגול. רק כמה שנים לאחר מכן התברר למשפחתו כי הוא כלוא בבית סוהר במצרים, ומאז הם מנסים להביא לשחרורו באמצעים שונים ללא הצלחה.אביו של עודה פעל בשירות מנגנוני הביטחון של ישראל שנים רבות, ונשפט על כך במצרים, כשעד היום הוא צפוי לשנות מאסר ארוכות במידה ויכנס למצרים. התגייסות מטה הפעולה נשען על פעילי המטה לשחרורו של גלעד שליט שכוונתם לחולל תפנית במאמצים לשחרור עודה. כבר לאחר פגישה שהתקיימה עם המשפחה באזור באר שבע, ולאחר שיחות שקיימו חברי המטה עם שרים, ח"כים ואנשי המועצה לביטחון לאומי העוסקים בנושא, הגיע העניין ללשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודיע כי הוא יפעל לשחרורו. יואל מרשק, מרכז אגף המשימות - "עודה אמור להשתחרר בעוד שלוש שנים אולם החשש של המשפחה הוא כי בשל חילופי השלטון משהו עשוי להשתבש. הבחור יושב על לא עוול בכפו ואנחנו מאמינים שיש לנו מחויבות להביא לשחרורו מהכלא מוקדם ככל האפשר, אנו נפגין מול שגרירות מצרים ומול הממשלה. לא נשקוט עד שנקיים את חובתנו המוסרית כחלק מהאחווה הקיימת בינינו לאוכלוסיה הבדואית בישראל ".

מיקה יזרעלוביץ

מראה להם תיאטרון
אצבע הגליל

מיקה יזרעלוביץ, 38, היא תושבת טריה בקיבוץ גונן, אליו הגיעה לפני כשנה היישר מדימונה הרחוקה. יזרעלוביץ משמשת בשנה האחרונה כמנכ"לית תיאטרון מראה, תיאטרון מקצועי יוצר הממוקם בקריית שמונה ומשמש מרכז תרבות לכל תושבי אצבע הגליל ורמת הגולן. " הגעתי לכאן אחרי שעסקתי במוסדות תרבות גם בתל אביב, עיר הולדתי וגם בפריפריה הדרומית אליה שאפתי להגיע מתוך רצון להתרחק קצת מהשובע התרבותי המאפיין את מרכז הארץ ולעסוק במפעלים תרבותיים במקום שצמא ליצירה תרבותית מקומית". בדימונה היא פעלה משך שנתיים, שם הקימה עם קולגה נוספת את התיאטרון המקומי, ביחד הצליחו לגבש קבוצת שחקנים מקומית ויזרעלוביץ הרגישה שהיא יכולה להמשיך הלאה. אז שמעה על המכרז לניהול תיאטרון מראה בקצה השני של המדינה, באצבע הגליל. "ידעתי שאני לוקחת על עצמי אתגר לא פשוט- להפעלת תיאטרון המתבסס על אנשי מקצוע מקומיים שהתיאטרון הוא חייהם, נדרשים דברים בסיסיים- שחקנים, יוצרים, קהל וכמובן תקציבים". החלום שלה הוא קודם כל לייצר תיאטרון טוב, בנוסף היא חולמת לתת במה לאמנים מקומיים לפעול וליצור בבית שלהם. התיאטרון מציג רפרטואר מגוון כולל שיתופי פעולה עם תיאטראות ממרכז הארץ. לאחרונה זכה התיאטרון במכרז של המשרד לפיתוח הנגב והגליל בשיתוף משרד התרבות בתקציב יעודי להעסקת אנסמבל שחקנים קבועים בתיאטרון בשלוש שנים הקרובות. בימים הקרובים יחלו האודישנים בתיאטרון, לשחקנים תושבי האזור.
לפרטים- תיאטרון מראה 6959659 04


כוכבי אמת

יניב, 42, זהר, 41, וזיו, 26, בר נצר הם שלושה אחים בני המעפיל, שנפגשים על מגרשי ליגת הכדורעף משלושת עברי המתרס - יניב המאמן כיום את הפועל המעפיל - מנשה - עין שמר שעלתה לרבע גמר לאחר שניצחה את אלופת המדינה מכבי תל אביב אותה מאמן האח זהר, שפגש בתחילת העונה את אחיו זיו, המשחק בקבוצת מטה-אשר. שלושת האחים, ספורטאים בדם, ממשיכים לשמור על רוח ספורטיבית ואחוות אחים ללא קשר לניצחונות והפסדים על מגרשי הכדורעף.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג