יום שישי, 17 ביולי 2009

השאלון: חופשה בחו"ל - חוצים את הגבול (ואת האוברדראפט)

השאלון: חופשה בחו"ל - חוצים את הגבול (ואת האוברדראפט)

בתמונה: משפחת גוגנהיים בחו"ל - כפר נופש בהולנד

רוני מ. האס

יצאנו לבדוק לאן אתם נוסעים בחופשת הקיץ. למדנו שהמוטיב המרכזי הוא למצוא יעדים, שיתנו מענה אטרקטיבי לדור הצעיר. כסף הוא מכשול די רציני, אבל מוצאים דרכים להתגבר. לא כולם נוסעים כל שנה, ובדרך כלל, מסתפקים בחופשה בארץ, אבל אם יש קרובים בחו"ל, או כשעושים מאמץ וחוסכים, יש כאלה שמצליחים לחצות את הגבול ולטעום ממנעמי הנכר. העיקר שתצליחו לנקות את הראש ושתחזרו לנו בשלום. המפתחות בפנים

רק בתשלומים

דליה (ואריק) גיזלס, 53, אלמוג

יוצאים הקיץ לחופשה?

השנה לא יוצאים. אני נסעתי לאחותי לשוודיה ב-2005, בעלי, שעובד כמורה דרך לקבוצות מחו"ל, ומוזמן מדי פעם לתת שם הרצאות, מנצל זאת לגיחות לביקורים משפחתיים בבלגיה, ארץ מולדתו.

עם מי?

בשנים האחרונות כל אחד מאיתנו נוסע לבד (ראה לעיל) לבקר משפחה בחו"ל.

מארחים בקיבוץ?

השנה אחותי מגיע אלינו מחו"ל לשלושה שבועות. בקיץ באים לבקר אותנו בעיקר האורחים מחו"ל. הם עדיין מתלהבים מים המלח, 44 מעלות בצל.

איך מחליטים איזו חופשה?

ספונטני. פיתחתי פחד טיסה, בעקבות אסון התאומים (הבת שלנו חזרה מארצות הברית יום אחרי, ואנחנו בקושי שרדנו את הדאגה), וזה מפחית את מספר הטיסות לחו"ל. לפעמים נוסעים לביקורי משפחה בארץ - פתח תקווה, כפר סבא, ניצן.

אגף הילדים?

הילדים - 27, 25, 24 - מטיילים בחו"ל עם חברים. כשהיו צעירים היינו מטיילים הרבה בארץ. הרי יש לנו מורה דרך צמוד.

פעם אחרונה שיצאתם לחופשה?

הפעם האחרונה שנסענו כמשפחה בהרכב מלא, עם הילדים, הייתה לפני 12 שנים.

כסף?

בשנת 2002 עברנו להפרטה. מאז כשנוסעים, משלמים חופשות בתשלומים.

הילה (ועמיר) גן, 47, קבוצת שילר

יוצאים הקיץ לחופשה? השנה לא. המצב הכלכלי מאוד בערפל. בסוף יולי מצביעים על השינוי, וזה ישפיע על ההחלטה. השנה אפילו לא קיבלנו דמי הבראה בתקציב.

עם מי? המשפחה כוללת את ששת ילדינו, אבל היום כשנוסעים יחד זה עם השלושה הצעירים. (הגדולים כבר פרחו מהקן).

מארחים בקיבוץ? כל בני המשפחה המורחבת שלנו הם קיבוצניקים. הם לא מתלהבים מחופשה בקיבוץ. למרות שכקיבוץ אנחנו מארחים הרבה קבוצות ילדים מקיבוצי הצפון והדרום. עבורם הקרבה שלנו לתל אביב היא אטרקטיבית.

איך מחליטים איזו חופשה? כמה שיותר אטרקציות - צוק מנרה, שמורת דן, קייאקים, סנפלינג במצפה רמון.

אגף הילדים? כאמור, יש לנו שישה ילדים - 24, 22, 19, 16, 12, 6 - ואני מקווה שהצעיר בן השש ייחשף לכל האטרקציות שאחיו נהנו מהן - טיולי ג'יפים, סנפלינג וכדומה. עכשיו, כשיש ילדים בוגרים, שצריכים מימון ללימודים למשל, סדרי העדיפויות משתנים.

פעם אחרונה שיצאתם לחופשה? מאז שהראשון התגייס לפני שש שנים, אנחנו לא יוצאים לחופשה כל המשפחה. עד אז דווקא היינו יוצאים מדי שנה, בדרך כלל, לחופשה בצפון הארץ. פעם אחת נסענו לטורקיה.

כסף? הכול בערפל, בהתאם להחלטות הקיבוץ בדבר תהליך השינוי.

עבודה היא חיינו מרטה (ואלכסנדר) סימוננקו, 40, אדמית

יוצאים לחופשה? לא. בעיקר מסיבות כלכליות. עובדים קשה כמו חמורים. עכשיו בעלי מחוסר עבודה. לא פשוט.

עם מי יוצאים לנופש? כשנוסעים זה שנינו.

מארחים בקיבוץ? באים אלינו הרבה חברים, גם בחורף. בקיץ נעים פה יותר מבמקומות אחרים בארץ. גבוה, ויש לנו מרפסת עם נוף מדהים, אוויר נעים, טבע, נוף ואווירה. זו הסיבה שנשארים פה ולא בחרנו בתל אביב, למרות קשיי הפרנסה.

איך מחליטים איזו חופשה? כשיוצאים לחופשה זה בדרך כלל לסוף שבוע לחוף בננה ביץ' לידינו, הכניסה חינם לתושבי המועצה. ברגע שתהיה הזדמנות, נשמח לצאת לחופשה.

אגף הילדים? ילד חייל. הוא מצטרף לפעמים.

פעם אחרונה שיצאתם לחופשה? אתמול. לחוף לידינו. אני כל כך עייפה - עובדת בשני מקומות - שאין כוח לנסוע לשום מקום. אני גם לומדת גרפיקה במחשב.

כסף? מה שפחות.

חוסכים אפילו בכל בו -

נעמי (ומיכאל) גוגנהיים, 41, געש

יוצאים הקיץ לחופשה? ממש עכשיו חזרנו מחופשה. פעם ראשונה בחו"ל. הוצאה כספית לא פשוטה. רצינו חופשה משפחתית שתתאים לכל הגילאים. היה חשוב לנו שגם הבן המתבגר ישתלב. בחרנו בהולנד. נסענו לכפר נופש שבנוי במיוחד למשפחות עם ילדים. (גילינו שלהולנדים יש בממוצע ארבעה ילדים!)

עם מי יוצאים לנופש?

בדרך כלל עם עוד משפחה מהקיבוץ, שיש להם ילדים בגילים דומים. מתחלקים ברכב גדול. עוזר בהוצאות נסיעה ומגדיל את החוויה באופן כללי. מארחים בקיבוץ?

מארחים המון. המיקום שלנו מאוד אטרקטיבי גם למשפחה מצפון הארץ, גם לקרובים מחו"ל. קרובים לים, קיבוץ עם בריכה, חמי געש, וכמובן, קרובים לעיר הגדולה.

איך מחליטים איזו חופשה?

נכנסנו לאינטרנט. חיפשנו משהו שמתאים למשפחה. בדרך כלל, מתכננים כמה חודשים מראש.

אגף הילדים?

שלושה ילדים - 8, 11, 15. בדיעבד, הכפר ההולנדי היה בחירה מדויקת. קיבלנו דינמיקה משפחתית שתרמה

לכולם - הגדול לקח אחריות מלאה על הצעירים, וכולם לקחו חלק בניווט בדרכים, חוויה לכל החיים.

פעם אחרונה שיצאתם לחופשה?

זאת הפעם הראשונה שנסענו עם הילדים לחו"ל. בפעם האחרונה, לפני שנתיים, נסענו לצימר ברמת הגולן.

כסף?

חסכנו במשך זמן רב לקראת. הילדים היו שותפים מלאים. כולם חסכו. אפילו בקניות בכל בו. גייסנו גם כסף מהמשפחה, ושילמנו באשראי. ייקח לנו חצי שנה לשלם את החופשה.

נופש גלגלים - גלית (ושלומי) שקד, 37, מרום גולן

יוצאים הקיץ לחופשה? מתכננים לצאת לחופשה, עם המשפחה לאילת. נוסעים באוטו. חוץ מזה מתכננים רק אימא ואבא לצימר בצפון - בקתה בערפל בנמרוד. עם מי יוצאים לנופש? רק המשפחה.

פעם אחרונה שיצאתם לחופשה? כל קיץ יוצאים. תמיד לאילת. הילדים אוהבים. המון אטרקציות.

מארחים בקיבוץ? מארחים המון חברים ומשפחה. גם המיקום בצפון אטרקטיבי, וגם אנחנו אוהבים לארח. מלינים בסלון על מזרונים וכולם מרוצים. לפעמים, כשמגיעות משפחות גדולות, ישנים בצימרים של הקיבוץ.

אגף הילדים? שגיב בן 11, ליאב בן תשע ושירה בת שלוש וחצי. הם מאוד אוהבים את הבילוי באילת.

כסף? מצליחים למצוא מבצעים דרך העבודה של הבעל.

עורך הבלוג