יום רביעי, 21 בנובמבר 2012

על הדשא 22 לנובמבר 2012


22.11.2012                                                                                                           


ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס


אולם ומלואו

רגע לפני ההסלמה הקשה בדרום, התאספו מאות תושבי אשכול לערב חנוכת אולם אשכול המחודש ולטקס הסבת שמו של האולם ע"ש השחקן ואיש התיאטרון, שמוליק שילה ז"ל, חבר קיבוץ צאלים, ממקימי תיאטרון הנגב.


בחירה מקוונת
מועצה אזורית מגידו / עין השופט

בתיכון מגידו התקיימו בחירות למועצת תלמידים ולמנהיגות הירוקה, באמצעות תוכנה חדשנית, שפותחה על ידי שמונה חברי קיבוץ עין השופט. התוכנה החדשה מאפשרת לבחור בכל אמצעי ממוחשב, כולל טאבלטים ופלאפונים. בין הוגי הרעיון עינב בריל ז"ל והעומד בראש חברתeantgo הוא המנכ"ל נעם עברון. "במשך כשבועיים נעשה תהליך בכל כיתות התיכון, ובו עסקו התלמידים בנושאים כמו דמוקרטיה, מנהיגות, מעורבות חברתית ותכונות הנדרשות לנבחרים להנהגה", מסבירה דרורית אברהם, רכזת חברתית של תיכון מגידו. "כל כיתה בחרה את מנהיגי השכבה, וביום הבחירות בחרו את ההנהגה השכבתית על בסיס היכרות מוקדמת. כל התהליך התבצע בתקופת הבחירות לנשיא ארצות הברית, מה שהשרה אווירה מיוחדת וקרבה לנושא".
לאורך כל יום הבחירות קיבלו המארגנים באמצעות התוכנה את המידע הנחוץ לגבי אחוזי הצבעה. בסיום התקבלו תוצאות אמת, שהוצגו לתלמידים ולצוות ניהול בית הספר באופן מיידי.אמיר זלצר מעין השופט, בין מפתחי התוכנה, מספר כי בקיץ הקרוב ישתמשו באוניברסיטאות בתוכנת הבחירות, לטובת ההצבעות לאגודות הסטודנטים. מתי הבחירות לכנסת?
שרון אירית ושירי. צילום: שי ממן

קיבוצניקיות בשירי רחוב
מבוא חמה / להבות הבשן

השירים ממשיכים להזדמזם הרבה אחרי שמופע שירי הרחוב של שלישיית "יוללה" מסתיים. "שירי רחוב", מסבירה שרון עיני, 47, להבות הבשן, שחקנית וזמרת, "הם השירים שנהגנו לשיר בילדותנו, בעיקר בטיולים של תנועות הנוער, אבל לא רק. אלה שירי פולקלור שנותרו כזיכרון ילדות משותף בקרב דורות של ישראלים". רבים מהשירים נשמרו על ידי דרורה חבקין ז"ל, שליקטה והקליטה אותם בשנות ה-60. בתה, שירי חבקין, חברתה של עיני, והמוזיקאית אירית ישראלי ממבוא חמה, שהיא גם הבת של שמעון ישראלי וגם חברה וקולגה של עיני, החליטו להקים שלישיית זמר נשית בשם "יוללה", ולהחיות מחדש את שירי הרחוב במופע מלא כישרון, הומור ונוסטלגיה. את העיבודים המוזיקליים עשתה אירית ישראלי, כשכל שיר מקבל את הייחוס המגיע לו, ולכך מצטרפים קטעי קישור הומוריסטיים, נשיים ומאוד ישראלים. "אנחנו נהנות מהמופעים יחד עם הקהל". ולא, הן לא מופתעות מכך שרבים מהמופעים מתקיימים, איך לא, מול קהל קיבוצי. איפה עוד תעמוד לה פרה. על ראש הגבעה? לפרטים" yullallah@gmail.com


לא לאוכלו בלבד
מרום גולן

פסטיבל "ימי ענף הזית" פתח שערים לאוהבי הזית, ולא רק ברמה הגסטרונומית. בקיבוץ מרום גולן פתח את דלתו האמן והפסל, אריאל שמיר, אשר מפסל בגזעים כרותים של עצי זית שהוא אוסף בשטחי רמת הגולן והגליל ומחזיר אותם לחיים, כפי שהוא מכנה זאת. "עץ הזית הוא חומר קשה לעבודה, אך דווקא בשל כך הוא מושך אותי וגורם להנאה. הוא תמיד מאתגר. הגזע חלול ברובו, עשיר בצורות מדהימות ובמרקם אינסופי, וככל שחופרים יותר ויותר בעץ, כך נחשפות שכבות של מרקם ושל משחקי צבע. התחושה הטובה ביותר היא שאני מצליח להעניק לגזע הכרות, הננטש מאחור, חיים חדשיםושהוא לא הולך לאיבוד. ודווקא בשל היותו של עץ הזית סמל לקונפליקט ולמחלוקת, מחד, וסמל לשלום ולפוריות, מאידך, ניתן לשלב בעבודה עמו אמירות אישיות רבות". ניתן לתאם ביקור 054-7588752.


כוכבי אמת

הכוננות האדומה וההסלמה במצב הביטחוני לא הצליחו למנוע מעשרות מתנדבים ממפעל נטפים ומקיבוץ חצרים, מבית ספר אשל הנשיא ומתלמידים מאולפן חצרים, להתייצב בחלקת גידול נסויי של תירס, ולקטוף במשך שלוש שעות הרבה מהצהוב-צהוב הזה, שנשלח באמצעות עמותת "לקט ישראל" לחלוקה למען הללו שאין ידם משגת.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג