יום רביעי, 24 באוקטובר 2012

על הדשא 25 לאוקטובר 2012

25.10.2012



על הדשא
רוני מ. האס


צילום: יחצ

צליל מכוון

מקהלת הילדים והנוער "צליל" הפועלת זו השנה ה-21 במרכז קלור, המרכז למוסיקה ומחול של המועצה האזורית הגליל העליון, זכתה בשבוע שעבר ב-2 מדליות זהב בתחרות מקהלות בינלאומית שהתקיימה בספרד, בקטגוריית פולקלור וקטגוריית דת בניצוחה של אושרה יעקב וליווי מוזיקלי של דימה מלצב... 3 פעמים בראבו!!!


מתנדבת לרפא
עין שמר

שלומית מילמן, 51, עין שמר, פיזיותרפיסטית במקצועה, מתנדבת בחודשים האחרונים בעמותת רל"א. "הכל התחיל כשחברת ילדות טובה, אחות במקצועה, אמרה לי לפני כחצי שנה, ספק בנזיפה, שההורים שלנו כשהיו בגילנו, עסקו בפעילות ציבורית התנדבותית והגיע הזמן שגם אנחנו נתנדב, נתרום וניתרם. באותה הזדמנות סיפרה לי על רל"א (רופאים לזכויות אדם) והציעה לי להצטרף לפעילות הרפואית של העמותה... באופן הכי טבעי וללא התלבטויות הצטרפתי לניידת הפועלת בשטחים. באתי לעזור לאנשים שלא זוכים לטיפול רפואי נאות והבנתי שעצם בחירתי לעזור בשטחים זה מעשה פוליטי של הבעת סולידריות והזדהות עם הפלסטינים הנאבקים לסיום הכיבוש... כל שבת יוצאת ניידת הארגון לכפר אחר, מאוישת ברופאים, אחיות, רוקחים, מתמחים ואנשי מקצוע מתחומי רפואה אחרים וכן כמה ארגזי תרופות. הרופאים הם ישראלים יהודים וכן ערבים. כדי להצטרף לצוותים ליום פעילות, אני מגיעה בשעות הבוקר לנקודת מפגש קבועה בטייבה, שם אוסף אותנו מיניבוס לגדה. ממקמים אותנו בבית ספר או במבנה ציבורי אחר, שם אנו מטפלים באנשי הכפר. בכל מפגש מחדש, אני מוצאת עצמי חושבת כמה שני העמים דומים וכמה כל אדם הוא אדם בסופו של דבר. אני בטוחה שאבא שלי, שהיה פוליטיקאי מהימין, היה מבין, מעריך וגאה מאוד במעשיי ובהחלטתי לסייע לאוכלוסיה בגדה."
(תקציר מתוך כתבה שהופיעה בעלון עין שמר)

צילום יחצ

טיוואנים לטובת המשיח
שניר/ טייואן

טייוואנים אוהבי ישראל (AIIT), הם קבוצה המונה כ-1,000 אזרחים טייוואנים, מתוכם מגיעה ארצה אחת לכמה חודשים קבוצת מטפלים המעניקה טיפול ייחודי, בהתנדבות, ליהודי מדינת ישראל. כך הגיעו לפני כשבוע 30 מטפלים מטייוואן להתארח באירוח הכפרי בקיבוץ שניר, לאחר קשר של מספר חודשים עם מנהלת התיירות בקיבוצה, ענת ברויידא, 32, שנדלקה על הביקור הייחודי והחלה לעניין את חברי הקיבוץ ואחרים מהאזור להירשם לטיפולים הייחודיים.
"הם מתגוררים כאן שבועיים, נשים וגברים מטייוואן אשר על פי אמונתם הייחודית הם רוצים לעזור לנו להביא את המשיח, ולהזכיר לנו כי כל שעלינו לעשות זה לבקש מהמשיח שיבוא. לשם כך פיתח המאסטר שלהם, מאסטר לין, מכשיר טיפולי ייחודי שנועד גם הוא לסייע בביאת המשיח.
כל אדם שנרשם זכה בסדרה בת 3 טיפולים. יש לציין כי הביקוש היה אדיר והטייוואנים לא הפסיקו לעבוד. "הקיבוץ כולו נרתם לעניין - שף אולם ההסעדה והאירועים שלנו, כבר החל לבשל אוכל טייוואני לטובת האורחים המיוחדים, חברי הקיבוץ שהצטרפו לטיפולים הסכימו לשתף פעולה וקריאות לביאת המשיח נשמעו בשבילי הקיבוץ. אנחנו מאד נהנים מהביקור המיוחד הזה, שבסופו של דבר העניק לכ-300 איש ואישה טיפולים מרגיעים ונעימים". זהו הביקור ה 12 של הטייוואנים בארץ, עד היום הגיעו פעמיים בשנה, כעת מסתבר שבכוונתם להגדיל את תדירות ביקוריהם לפעם בחודשיים. ימי המשיח?

אפימילק. צילום: רוני חסיר, דוברות ויחסי ציבור

כי מציון חולבים צאן
אפיקים/ גזית

מסתבר שארץ ציון ממשיכה לחדש בחקלאות בארץ ובעולם. חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות לענף הרפת והצאן, פיתחה לראשונה בעולם, מערכת לניהול חליבה לתחום הצאן והכניסה לשימוש את מד החלב האלקטרוני לענף הצאן, המאפשר לנוקדים לקבל בזמן אמת את כל הנתונים הנחוצים על החיה, החל מכמות תנובת החלב, קצב חליבה, נתוני בריאות, היסטוריית החליבות ועוד. קיבוץ גזית, הנהנה מעדר בן 1,000 כבשים חולבות, חנך לאחרונה מכון חליבה שכזה לטובת גידול העדר הצמרירי. המכון החדש שודרג מקצועית וטכנית כשהוא מאפשר חליבה של 48 כבשים בו זמנית. לדברי גדי נווט, נוקד וותיק ויו"ר הדיר, בזמן החליבה הראשונה נכנסו הכבשים למכון החדש בטבעיות, כאילו שהן נחלבות שם כל יום. דבר יוצא דופן, המעיד על תכנון הנדסת בעלי חיים נכונה. רק תנו לכבשים לפעות.

נסיכה תאילנדית בלביא. צילום יחצ לוטם

כוכבת אמת

פרופ' צ'אולבורן מאידול, נסיכת תאילנד ובתו של מלך תאילנד ראמה התשיעי, העושה בימים אלה בישראל, נחתה במסגרת הביקור הממלכתי בקיבוץ לביא, שם התארחה במלון הקיבוץ, וזכתה לקבלת פנים ממלכתית ופרחונית ע"י ילדי הקיבוץ.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג