יום חמישי, 11 באפריל 2013

על הדשא 11 לאפריל

11.4.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום גיל אליהו

סוסיתא משופרת

נשיא המדינה, שמעון פרס, וצוות עובדי לשכת בית הנשיא ומשפחותיהם התארחו בקיבוץ עין גב בחופשת הפסח, שם חנכו את הספינה החדשה "סוסיתא" הקרויה, אחר כבוד, על שמה של הספינה הראשונה של קיבוץ עין גב, סוסיתא, שהושקה בכינרת ב-1952.


עבוד ולמד
קבוצת יבנה

איתמר מטיאש, 35, מקבוצת יבנה, מנהל את פנימיית "כנף של אהבה" לנוער בסיכון.
מטיאש, בוגר מסלול לתרפיה באמצעות בעלי חיים ועבודה סוציאלית קהילתית, ריכז בשנים האחרונות את משק החי בקיבוצו. לפני שנה הוא קיבל פנייה לנהל את הפנימייה, שעד לפני ארבעה חודשים שכנה בקיבוץ כפר מנחם, ולאחרונה עברה למושב סמוך לקריית גת. "בפנימייה, שמפוקחת ומתוקצבת על ידי רשות חסות הנוער ומשרד הרווחה, חיים עד 24 נערים, בגיל 15-20. הנערים לומדים כאן ובזכות המיקום הכפרי, אנחנו משלבים גם עבודה בענפי המשק שנמצאים כיום ממש בראשית הקמתם - דיר עזים, גידולי ירקות וחממה, לול ביצי חופש וסדנאות מלאכה. ההקמה רק בראשיתה והמלאכה רבה. נשמח להיעזר בקיבוצים מהאזור, או בקיבוצניקים שיכולים להתנדב הן בעבודה החקלאית והן בזו החינוכית, כמו חניכה חקלאית לנערים, או כל תרומה של ציוד חקלאי תתקבל בברכה". ליצירת קשר: איתמר 054-4314436


נכונים תמיד
מוא"ז מנשה

סעיד עארדה, 52, מהכפר מייסר, אשר במועצה האזורית מנשה, מנהל את מחלקת הנוער במועצה ב-19 שנה האחרונות. אחד המיזמים המרכזיים, שבהם הוא עוסק באופן שוטף, הוא ניהול והעצמה של פעילות תנועות הנוער. עראדה: "אני מאמין בתנועות נוער ככלי חינוכי, ותמיד אומר שערכים זה לא 'קניות בסופרמרקט'. אם יש ערך שחשוב לך, תלך איתו עד הסוף". הוא עצמו, עם עוד חמישה אנשי חינוך, כולל יו"ר ארגון הצופים הערבים בישראל, נעמאן שחאדה, לקחו חלק בהנחיית קורס מד"צים שהשתתפו בו 25 נערים ונערות מהכפר מייסר, אשר בימים אלה החלו לצאת בהסברה לילדים ביישוב אודות התנועה, במטרה לצרפם לפעילות. עארדה: "חלק מהנערים יהפכו למדריכים, ואחרים ייקחו תפקיד אחר בניהול השבט. בשבילי, השתתפותם בקורס, לקיחת האחריות על שבועת הצופה, על החובות והזכויות, היא כבר צעד חינוכי חשוב". ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה: "בני הנוער הם העתיד של המועצה ואנו משקיעים משאבים אנושיים וכלכליים רבים בפעילות עבורם. במועצה שלנו מתגוררים יהודים, ערבים, חילונים ודתיים באחווה ובדו-קיום, ואנו מיישמים פרויקטים כדי לשמר ולחזק זאת באמצעות מערכות החינוך. פעילות תנועות הנוער היא אחד הבסיסים להקניית הערכים של דו-קיום ואחווה לבני הנוער שלנו".


נעים על גלגלים
מוא"ז אשכול

מאות נכי צה"ל ייצאו בשבת הקרובה, 13.4, למסע האופניים השנתי ברחבי המועצה האזורית אשכול, לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות. המסע, המתקיים זו השנה השישית בכבישי מועצת אשכול, מטעם ארגון נכי צה"ל, מצליח להמחיש את הקשר בין הציבור הישראלי לנכי צה"ל, ומשלב קבוצות רכיבה מכל רחבי הארץ עם רוכבים נכים מבתי הלוחם של תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע.
במסע ייקחו חלק מאות רוכבים בעלי נכויות שונות, שרוכבים על אופני יד ועל אופני טנדאם לעיוורים. כמו כן, ישתתפו במסע נכים מעמותת "אתגרים" וממרכז כלבי נחייה, שאליהם יצטרפו ספורטאים בריאים מקבוצות רכיבה שונות ורוכבים חובבים. גם קבוצת רכיבה מהפזורה הבדואית תצטרף השנה לרכיבה. לרשות הרוכבים יועמדו שלושה מסלולי כביש: מסלול עממי משפחתי: 23 ק"מ, מסלול עממי: 32 ק"מ ומסלול חדש שנפתח השנה: 63 ק"מ. להרשמה -http://www.bikeisrael.com/


כוכבי אמת

לרגל יום העצמאות ה-65 למדינת ישראל, אתר קייקי כפר בלום מזמין את חיילי צה"ל הסדירים ליהנות משיט חינם במסלול המשפחתי במהלך יום העצמאות (בהצגת תעודת חוגר). לפרטים:http://www.kayaks.co.il/טל: 1-700-50-66-11.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג