יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

על הדשא 20 לספטמבר 2012


20.9.2012

ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

יריד חקלאי

כמו גדולים

ביום חמישי שעבר התקיים היריד החקלאי השני של עמק הירדן. תושבי עמק הירדן והסביבה התחדשו בהזדמנות זו במתחם הקניות החדש "מול כנרת" שבצומת צמח, שבו נערך היריד. בהפנינג הססגוני פגשו המשתתפים במגוון התוצרת החקלאית משדות העמק, בנציגות הצעירה של ה"ירוקים" השומרים על סביבה נקייה ואקולוגית בעמק, ונהנו משפע של פעילויות לילדים ולכל המשפחה. בין השאר, יכלו הילדים לבדוק איך זה להיות חקלאים על אמת. כמו גדולים.


חוגגים 75 שנה
שער הגולן

75 שנים עברו מאז עלתה על הקרקע בעמק הירדן - בתום שבע שנות המתנה בראשון לציון - קבוצת צעירים, בוגרי השומר הצעיר מפולין ומצכ'יה, שהקימו (1937) את קיבוץ שער הגולן, כאחד מיישובי חומה ומגדל.
לציון חג ה- 75 לקיבוץ, ו-50 שנים בדיוק אחרי שהוצג מחזמר "ביתי אל מול גולן" לכבוד יובל 25 לקיבוץ, יועלה המחזמר "ביתי אל מול גולן - מאז ועד היום", בעיבוד מחודש, בהפקה עצמית ובהשתתפות יותר מ-100 חברים, ילדים ונכדים, כמחווה ליוצריו - יוסף נצר וחיים ברקני, שנפטרו לפני למעלה מעשור.
"ביתי אל מול גולן" נכתב לחג ה-25 של שער הגולן, שחל ב-1962. מהבמה המקומית הצנועה בקיבוץ עשה המחזמר את דרכו לאמפיתיאטרון בצמח, ובעקבות התגובות הנלהבות - להיכל התרבות בתל אביב.
שיר הנושא - "ביתי אל מול גולן" - שאותו שרה במקור בתי לרר (היום בת-עמי לשם) הפך ללהיט, וזכה להשמעות רבות ברדיו קול ישראל. פרסומו של השיר, שאת מילותיו כתב יוסף נצר והלחין חיים ברקני (הנייק), הביאו לו לאורך השנים יותר מ-40 ביצועים שונים, בהם של: אריק איינשטיין, יפה ירקוני, שלישיית שריד, שמעון ישראלי, לוסי ארנון, הפרברים, אריק סיני, ואפילו עיבוד לסגנון רוק כבד של להקת סטלה מאריס. את המחזה המחודש עיבד מוזיקלית, כתב וביים דני עמית, ממושבת כנרת, סייע לו בכתיבת העיבוד המחודש יואב ארזי, והמפיקה היא שלומית חפץ.
המופע, שיעלה ב-30.9, יהיה פתוח לקהל הרחב. לפרטים: שלומית חפץ, 052-3864353

עופר רימון

מתגייסים לקליטה
גרעיני צב"ר

לקראת השנה החדשה נפגשו רכזי צב"ר מכל הקיבוצים, לטקס פתיחת תוכנית צב"ר החדשה. בתום הטקס עלו חברות וחברי הגרעינים החדשים על האוטובוסים שהובילו אותם לקיבוצים הקולטים: אורים, בארות יצחק, חצרים, טירת צבי, כנרת, מלכיה, מעוז חיים, מעלה גלבוע, ניר יצחק, ניר עוז, עין השלושה, שדה אליהו ומושב תלמי אליהו. עפר רימון, מרכז צב"ר מטעם התנועה הקיבוצית, מספר: "תוכנית צב"ר' המתקיימת בשיתוף פעולה עם הצופים, מאפשרת לחבר'ה צעירים מכל העולם, המעוניינים לעלות ארצה ולשרת בצה"ל, לנחות בארץ בצורה רכה, כשהם נקלטים כקבוצה לקיבוץ האם, מקבלים משפחה מאמצת והופכים בזמן השירות לבני משק לכל דבר.
חלקם גם בוחרים לקשור את חייהם לקיבוץ שבו נקלטו. השנה יש שני חידושים: לראשונה נקלט גרעין במושב (תלמי אליהו) ובקיבוץ עין השלושה נקלטו במקביל שני גרעינים: גרעין מחבר המדינות (דוברי שפת אם רוסית) וגרעין מצפון אמריקה (דוברי שפת אם אנגלית)." חזק ואמץ.

ילדי בית זרע ועמיעד מסננים

חוברו יחדיו
בית זרע/ עמיעד

בקיבוץ בית זרע ובקיבוץ עמיעד קמה בשנה האחרונה יוזמה חברתית, בעקבות הגורל המשותף שחבר לו יחדיו, עם רכישת מפעל ארקל על ידי עמיעד מערכות סינון. די מהר הסתבר, כי החיבור העסקי לא לקח בחשבון את החיבור האנושי, כשמחוץ לכותלי החברה חברי שני הקיבוצים אינם מכירים זה את זה, ואין קשר ביניהם. בארי קולמן, עמיעד: "החברים שלא עובדים בחברה בכלל לא מכירים את אתר החברה השני, ובוודאי לא את הקיבוץ השני. יצאנו לדרך להתחיל בפעילויות, כדי ליצור קשר בין החברים של שני הקיבוצים, מתוך רצון להגיע להיכרות אישית זה עם זה, כדי שהגורל שקשר אותנו יבוא לידי ביטוי אישי, תוך המשך החיים המשותפים בינינו. הקמנו צוות משותף של חברים משני הקיבוצים והכנו תוכנית פעילויות משותפות". המפגש הראשון התקיים לאחרונה בעמיעד, ובו נהנו ילדי שני הקיבוצים, גילאי א'-ו', מסיור משותף באתר החברה בעמיעד ומפעילות משותפת בבריכה השחייה. ביקור גומלין בבית זרע יתקיים בסתיו. מתמזגים בכיף.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג