יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

על הדשא28 לאוקטובר 2010


28.10.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ.האס



קייטרינג ינשוף - קיבוצניק עירוני
קיבוץ עירוני משעול

קייטרינג ינשוף הוקם לפני שש שנים על ידי ענבל פרן פרח, 31, בת בית העמק, שהתנסתה בעבר, כשעוד הייתה בקיבוץ הולדתה, ברזי המקצוע הקולינרי. עתה היא חיה עם בן זוגה, לוטם פרן פרח, בן ראש הנקרה, בקיבוצה העירוני משעול, השוכן בבית העמק ובנצרת עילית. גם לוטם התלהב מהעסק החדש, הצטרף לזוגתו ומהר מאוד הפך למנהל בפועל של עסק ההסעדה.

בקיבוץ העירוני, המושתת על עבודת קודש חינוכית, לא ידעו בתחילה כיצד לקבל את היזמות הבורגנית משהו, אך גם הקיבוץ הצעיר, ככל שהתבגר, למד ליהנות מהגיוון במקורות ההכנסה של הקופה המשותפת. כך למשל, זכו משתתפי סמינר המד"צים של המחנות העולים, שהיא תנועת הבית של הקיבוץ, בארוחות משודרגות שעליהן עמל צוות ההסעדה במשך שבועיים בתנאי שטח.

עובדי הקייטרינג - צוות המטבח, מנהלי האירוע וצוות המלצרים - הם כולם חברי הקיבוץ ומגיעים עם מרכולתם לכל רחבי הצפון בואכה תל אביב. במשעול לא שכחו לתבל את העסק בערכי יסוד - הרגלי עבודה הוגנים וערכיים, יחס הוגן לעובדים וללקוחות - כשהם לא שוכחים להדגיש בפני מי שמוכן להקשיב, כי עובדים מרוצים יוצרים שירות טוב ואיכותי יותר.

הם יודעים לארגן אירועים גדולים כקטנים, תמיד מתוך הקשבה ומתן כבוד לבעלי השמחה. הם מארגנים אירועי חיים (חתונות ומסיבות בר מצווה), חגיגות משפחתיות ואירועים עסקיים, כשהם יודעים להציע אפשרויות קולינריות מגוונות: מאפים בטאבון כגון פיצות ופוקצ'ות במגוון תוספות, אירועי "צלחת מזלג" מכובדים, הכוללים מספר רב של דוכנים, שבהם מוגשות מנות מגוונות באווירה של חגיגה אמיתית, וכן ארוחות בוקר מפנקות.

בקיבוץ משעול, שהוקם בשנת 2000, 79 חברים ו-29 ילדים. הקיבוץ הוקם על ידי בוגרי קבוצות הבחירה של המחנות העולים, תחילה במגדל העמק ובהמשך בנצרת עילית, כשהמטרה המוצהרת והמיושמת היא עד היום מתן יד אמיתית לשינוי חברתי, כשהקיבוץ הפך מזה זמן רב לחלק מהקהילה בעיר, וכמובן, איך לא, ממשיך לקיים אורח חיים שיתופי. 

מאסטר שף אמריקאי
גן שמואל / לוס אנג'לס

לי קנז, 28, בן גן שמואל, הגיע ללוס אנג'לס לפני ארבע שנים מתוך מטרה לטייל, ונשאר ללמוד מינהל עסקים. לפני חודש מצא את עצמו זוכה במקום השלישי בתחרות המאסטר שף האמריקאית. "האהבה לבישול החלה מהאהבה לאוכל - תמיד אהבתי לאכול, ליהנות מהיצירה הגסטרונומית. ברגע שיכולתי להרשות לעצמי לשכור דירה עם מטבח נורמלי, התחלתי לנסות לבשל בעצמי - מאוד התלהבתי, ופיתחתי אהבה לתהליך הבישול, ליצירה שבזה. אחד החברים שלי שמע על התוכנית "מאסטר שף" והציע לי ללכת. נגשתי סתם, בכלל לא התכוונתי, ולאט לאט עברתי את הסינון של התוכנית, מצאתי את עצמי בין ה-50 האחרונים. העניינים המשיכו להתגלגל יפה, למרות שבכל רגע נתון הייתי בטוח שזה היום האחרון שלי בתוכנית. התקדמתי והתקדמתי עד שהגעתי לחצי הגמר". בסופו של דבר, הוא הגיע למקום השלישי והמכובד. אימא חנה, אמריקאית במוצאה, הגיעה מגן שמואל לארץ המובטחת והפתיעה אותו באולפן בשידור חי, כשהמפגש ביניהם סחט כמה דמעות מעיני הצופים והמשתתפים. הזכייה לא השאירה את האמריקאים אדישים, והוא כבר חתום בסוכנות שחקנים, שמתכוונת ללהק אותו למיזמים טלוויזיוניים בתחום הגסטרונומיה.

והחלום?
לחזור לארץ ולפתוח מסעדה. אין כמו לבשל לקהל הישראלי בארץ; זה קהל שפתוח לטעמים שונים, ויש חומרי גלם מעולים שיהיה כיף ליצור איתם.

סוגרים את שנת ה-60
עין כרמל

בקיבוץ עין כרמל ציינו החברים ואורחיהם את סיום שנת ה-60 בסמליות רבה, כאשר בין המשתתפים הרבים הסתובבו גם 60 (!) המשפחות החדשות שנקלטו השנה בקיבוץ המתחדש.

בקיבוץ, שגם ראשיתו מבוססת על איחוד של שתי קבוצות מתיישבים - מקיבוץ עין הים ומקיבוץ רמת רחל - לא פחדו לגעת בסוגיות אקטואליות לקראת הזיווג הטרי עם 60 משפחות הנקלטים החדשים, זאת במסכת שהועלתה מעל בימת הקל-קר, ייצור מקומי, על-ידי עשרות מחברי הקיבוץ. המסכת התבססה על סיפורה של לאה גולדברג "דירה להשכיר", רק שבהמחזה המקומית היו אלה החברים הוותיקים, פולנים טובים, שהתקשו לקבל את החברים החדשים - עורכי דין, חובבי גדג'טים, ולמרבה הפתעתם, אפילו מרוקאים. על הבימה לפחות ניצח הרצון לחיות יחד את השונות, וההפי אנד גרף תשואות מהקהל הנלהב.

מעבר להופעה המרכזית, ריכזו מארגני האירוע, בתוך אוהל גדול ולבן על הדשא המרכזי, תמונות מהעבר ומההווה של המקום, סרטוני שמונה מילימטרים שהחיו את הזיכרונות ואוסף סירי לילה ואלבומי חתונות שהדיפו ריח של פעם.

סיפורי קרבות

שלושה עורכי דין, ממשרדו של שלמה כהן, יצאו השבוע לצפון, כדי לשבת עם עשרות חברי קיבוצים לצורך הכנת צוואות. מסתבר, שבין הפרטה לשיוך גילו החברים שכדאי להתכונן גם לרגע הזה.

עו"ד כהן, שחנך השבוע את הסניף הרמת-גני החדש שלו, מסר את המידע באירוע צנוע, שהתקיים במשרדו בקומה ה-19, הנשקפת כמובן אל נוף תל אביבי מרהיב. במשרד עובדים היום 34 עורכי דין, בשלושה סניפים - חיפה רמת גן וצמח - והוא מטפל בענייניהם של כ-150 קיבוצים.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג