יום שבת, 18 ביוני 2011

על הדשא - טרום קיץ


על הדשאטרום קיץ

רוני מ. האס


צילום: דוד עינב
השקת סינגל
מוא"ז גלבוע

מאות רוכבי אופניים יצאו בשישי האחרון למסע אופניים חגיגי, לרגל השקת סינגל יערות הגלבוע, ודיוושו לאורך 30 קילומטר של רכיבת שטח.
יפנים עם נאות
למקרה שתיקלעו לרעידת אדמה
טבע נאות / יפן

לא ברור מה ריגש יותר החודש את מיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות, נאות מרדכי: זכייתו כתעשיין מצטיין על ידי התאחדות התעשיינים, או המכתב שקיבל לפני שבוע מהמשווק שלו בטוקיו, שנכתב על ידי לקוחה מאוד מאוד מרוצה. במכתב, שנרשם ביפנית צחה, מספרת הלקוחה, הגברת מיסה מיגאגואה, שבעת רעידת האדמה הגדולה בחודש מרס השנה, שהתה במרכז טוקיו, ובשל העובדה שכל תנועת הרכבות והתחבורה הציבורית נפסקה, היא נאלצה לצעוד כחמש שעות ברגל עד שהגיעה לביתה.
"רק הודות לעובדה שנעלתי נעלי נוחות של חברתך, לא התקשיתי ללכת ברגל והגעתי בשלום לביתי", כתבה מיגאגואה שהוסיפה וציינה במכתבה, כי בעקבות האירוע רכשה זוג נוסף של החברה, על כל מקרה שלא יהיה.

נאות ביפנית

חברת טבע-נאות היא אחד מסיפורי ההצלחה בתעשייה הקיבוצית, לאור הצלחתה לצאת ממשבר קשה בתקופת משבר הקיבוצים ומכירתה לפני כשנתיים לקבוצת שמרוק (לבית דיסני). החברה מעסיקה כיום קרוב ל-600 עובדים בארץ ובעולם, כ-40 מתוכם הם חברי נאות מרדכי. המחזור השנתי שלה הוא למעלה מ-300 מיליון שקל, והיא מפיצה את נעליה ב-60 חנויות ברחבי הארץ, ובנקודות רבות ברחבי העולם, בעיקר בצפון אמריקה אך גם באירופה, באוסטרליה ובניו זילנד ובשנתיים האחרונות אף ביפן.

בשנה האחרונה החברה פרצה דרך, כשנכנסה לענף הנעלת נשים עם נעל עקב לנשים מסדרת נעלי נוחות, שפותחו בשילוב של טכנולוגיה מעולם נעלי הספורט עם נעלי עקב.

אודי חבר
הסבה לעת שיבה
אורטל

אודי חבר, 57, מאורטל, היה הנגר של הקיבוץ ב-17 השנים האחרונות. אחרי שהשתתף ב"אימא מחליפה", החליט שחיידק הקולנוע המקנן בו כבר שנים רבות חייב לזכות בהכרה מצדו. הוא עזב הכול והלך ללמוד קולנוע במכללת כנרת הסמוכה. לפני שבועיים זכה בתחרות פיצ'ינג בסרט עלילתי, שיופק במהלך השנה הקרובה לרגל זכייתו.
"במקביל לעבודתי, תמיד נמשכתי למדיה. משך כל השנים עסקתי בהגשת מוזיקה ברדיו המקומי, בשנים האחרונות חיפשתי לעשות משהו למען הנשמה. לפני שלוש שנים הגיע לקיבוץ צוות הפקה של הסדרה 'תמרות עשן'. הם הזמינו ממני את התפאורה לעונה הראשונה, וכשחזרו לצלם את העונה השנייה, זה כבר היה אחרי 'אימא מחליפה', ואני הייתי סטודנט לקולנוע במכללת כנרת, והפקתי בפועל בשטח".
הוא מסיים את שנתו השניה במכללת כנרת, ובשנה הבאה יצטרך להגיש את פרוייקט הגמר.

על מה יהיה הסרט שבגינו זכית בפרס?
"הסרט מספר על זוג דתי המתמודד עם העובדה, כי לאחר שהאישה הרתה התגלה שהעובר ברחמה לוקה בתסמונת דאון".

יש מחשבות קדימה?
"אני מאוד מקווה להשתלב כבמאי בתוכניות שמצלמים בצפון, אבל החלום הגדול שלי זה לכתוב ולביים סרט באורך מלא".

שומר תמיד
לא לצעירים בלבד
ארגון "שומר תמיד"

זו שנה שניה שארגון הבוגרים של תנועת השומר הצעיר, "שומר תמיד", מקיים מחנה קיץ לבוגרי התנועה על טפם. הרעיון נולד לפני כשלוש שנים, עת הוקם הארגון מתוך רצון לתת לבוגרי התנועה לחזור לחוויות התנועה ולדור הצעיר לטעום מהחוויה שבה גדל והתחנך דור ההורים והסבים. "אנחנו משתדלים לקיים אירועים שיקלעו לקשת רחבה של אנשים. במהלך השנה אנו מקיימים ימי עיון ומפגשי גדודים, ובשנתיים האחרונות מתמקדים בפעילות הקיץ שנותנת טעם מיוחד לכל המשתתפים.
אומרת תום גלבוע, מזכירת שומר תמיד: "בשגרה משמש המחנה, השוכן סמוך לכפר סאלד, את חניכי התנועה, בוגרי שכבה ט', שמגיעים לקורס הדרכה. ביולי נראה מראות אחרים - בעלי שיבה לצד ילדיהם ונכדיהם ישירו שירה בציבור, יאותגרו במסלול חבלים, יפעלו בתחנות צופיות וייהנו משיט אבובים בירדן. כמנה אחרונה מובטח לאמיצים שבמשתתפים שימוש באומגה המקומית מעל למי הירדן.
הלינה תתקיים כיאה לשומרים אמיתיים בתנאי השטח של המחנה, כשהמשתתפים יביאו עמם את הציוד הנדרש.
להרשמה - תום גלבוע, מזכירת שומר תמיד, 0525809838
לקבלת מידעון חודשי ולהרשמה באימייל ניתן ליצור קשר shomertamid@gmail.com

 
צילום: דוד עינב

עורך הבלוג