יום שישי, 8 באוקטובר 2010

על הדשא - 7 לספטמבר 2010


7.10.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  

על הדשא

רוני מ.האס

צילום: דוד עינב
האב ובנו

כניסתם של דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, חבר להבות חביבה, ושל ראש אמ"ן, אלוף עמוס ידלין, לוועידת התנועה עוררה את תשומת לבם של הצלמים, שעטו לצלם את האלוף במדים, בן חצרים, שהתיישב בשורה הראשונה לצד אביו, אהרון. האלוף ידלין סיפר, כי התבקש על ידי הרמטכ"ל לברך את התנועה הקיבוצית בשם צה"ל, ואל הבקשה הזו נוספה דרישה מאביו לקיים סקירה ביטחונית בפני צירי הוועידה. וכשאבא, חתן פרס ישראל, דורש, אי אפשר לסרב. ידלין החל את דבריו בהגנה על צמרת צה"ל, שהצטיירה לאחרונה כעוסקת בתככים ובמזימות פנימיות, וטען כי מדובר במצג תקשורתי בלבד, בעוד שהצבא ממשיך בתוכניותיו כרגיל. הוא הוסיף, כי בחיל המודיעין הוא מצא חלוציות וציונות אמיתית, וכי החיל מתנהל על פי הערכים שהוא ספג בקיבוץ חצרים. מכאן עבר ידלין לארבעת האיומים המרכזיים על ישראל: הראשון, האיום מצד המשטר הקיצוני של איראן; השני, איום רקטות טילים שמצד החיזבאללה מאיים כבר על תל אביב, והחמאס מצדו חותר אף הוא להגיע לכך; השלישי, איום הטרור, שעוצמתו נחלשה בשנתיים האחרונות; הרביעי, האיום על הלגיטימציה של מדינת ישראל. כדי להרגיע ציין ידלין, כי בצה"ל שוקדים על מענה לכל אחד מהאיומים המורכבים הללו, ולסיום דבריו איחל לתנועה הקיבוצית לשוב להיות אליטה מובילה במדינה.
תריאטלון. צילום: מוריס מירוז
טריאתלון קהילתי
כרמיה

בשבת האחרונה הצליחו בקיבוץ כרמיה, למרות החום הכבד, להוציא מהבתים ערב רב של חברים, מכל קבוצות הגיל, להשתתף בטריאתלון המקומי המאורגן זו שנה שניה על טהרת כוחות מקומיים ועל בסיס התנדבותי מלא, כנהוג באירועי התרבות בכרמיה בשנים האחרונות.
בשל דרישת הקהל המקומי, הוחלט השנה לאפשר לחברים לבחור מתוך שני מקצים: האחד משפחתי שמטרתו מאמץ וחוויה גם יחד, ובו בלטה ההשתתפות הרב-דורית: סבים, הורים ונכדים צעירים, כשהמקצה כלל סיבוב ריצה או דיווש אופניים במסלול סביב הקיבוץ וכן שחייה בבריכה.
המקצה השני היה מקצה מקצועני, שעמד בכללי הטריאטלון הרגילים: שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. את המשתתפים ליוו בני הקיבוץ והמשפחות, שהריעו למשתתפים עד לקו הגמר. לאחר המאמץ הגופני הרב שמחו כולם לפרוק את המתח במשחקי ספורט תחרותיים שונים על פי המסורת המקומית: תחרות בין שכונות, מבוגרים נגד ילדים וכדומה.
מורן תימור, רכזת התרבות בקיבוץ, מספרת כי "חברי הקיבוץ, בעיקר אלה המשתתפים במקצה התחרותי, התחילו להתאמן כבר בתחילת הקיץ עם פתיחת עונת הרחצה, השנה אף הצטרפו בנות "פנימיית עדן" אשר בקיבוץ והשתתפו במקצים השונים כשניכר כי השקיעו מאמץ וגילו התמדה לאורך המסלול. האירוע הינו סוג של שיא בפעילות ספורטיבית קבועה המתקיימת בקיבוץ במהלך השנה לגילאים השונים- בחוגים, בג'ימבורי חופשי לילדים, ספורט במי הבריכה למבוגרים. מדי פעם משולבות בחגים פעילויות ספורטיביות תוססות, חברי הקיבוץ משתתפים בפעילות נווטים, חברים רבים יוצאים לצלוח את הכנרת יחד ורבים מתאמנים ושומרים על כושר גם לא במסגרת מפגשי התרבות. כך בעצם נולד הרעיון של הטריאתלון- מתוך ההבנה כי אירועי הספורט מצליחים לקבץ ולעורר הנאה בכל שכבות הגיל בקהילת הקיבוץ ומביאות רבים להירתם ולהצטרף לצוותי האירועים השונים".

צילום: עדי שובל
בני נוער אוטיסטים - אושפיזין בקיבוץ
גבת

כ-15 נערים עם אוטיזם - מלווים בזוג מתנדבים, ענת ושמוליק רגב מקיבוץ בית אלפא, הנוהגים מדי חודש ליזום פעילות מיוחדת לטובת בני הנוער הללו - זכו באירוח חגיגי במיוחד בקיבוץ גבת בחג הסוכות. מעבר לסיור בעקבות שיריה של פניה ברגשטיין המקומית וקבלת פנים במוזיאון, זכו הנערים בטיול בטרקטור ברחבי המשק, שכלל את הרפת ואת פינת הטרקטורים, ולסיום קינחו בהאכלת החיות במשק החי אשר זכו לגילויי אהבה מצד הנערים והנערות המאושרים.
צילום: יאיר חרמוני
פגישה שכזאת - פוצ'ו פוגש חברת ילדות
שריד

כאשר הגיעו האמנים גבי ברלין, פוצ'ו (ישראל ויסלר) ואייל שאקי לקיבוץ שריד, להעלות את הופעתם המשותפת "בא לקיבוץ", ציפתה לפוצ'ו הפתעה שכזאת: מרים אגסי, 90, חברת הקיבוץ ומסתבר שגם חברת ילדות של פוצ'ו, שמחה להפתיע את חבר הילדות, הצעיר ממנה בכשמונה שנים, שהגיע לתת הופעה בקיבוצה, וזאת לאחר 70 שנה שלא התראו.
בכניסה לאולם שבו נערך המופע, המתינה אגסי בסבלנות על גבי הקלנועית שלה, וכשפוצ'ו הגיע היא זיהתה אותו מיד. "הוא ממש דומה היום לילד שהיה אז. אני השתניתי, טוב, אני בת 90. הזמנתי אותו לחדר, קשקשנו. הוא התרגש מאוד. היה מאוד שמח, צחוק כזה כבר מזמן לא צחקתי".
בין השאר הזכירה אגסי לפוצ'ו את פגישתם האחרונה בכפר חוגלה, לפני כשבעים שנה, כשהגיע עם הוריו לביקור בביתה. לאחר מכן חזרו השניים לאולם המופעים, ואגסי זכתה להיות מוזכרת במהלך ההופעה, ואף קיבלה שי - ספר פרי עטו של חברה הצעיר. לסיום הפגישה נענה פוצ'ו להזמנתה של אגסי לעשות "סיבוב" יחדיו על הקלנועית, להנאת חברי שריד שצו בהנאה במחזה.
מתכוננים לסייע לשכנים במסיק הזיתים
אגף המשימות וצדיקים אחרים

עונת המסיק בפתח, מה שמביא את אגף המשימות ועוד עשרות מתנדבים להתכונן לסייע בידי החקלאים הפלסטינים ביהודה ובשומרון להצליח ליהנות מפרי עמלם, ללא התנכלויות מצד שכניהם היהודים. ההכנות כוללות סיורים בשטח, תיאומים עם הצבא ועם החקלאים הפלסטינים, ובעיקר אבטחת מסיק הזיתים עד העץ האחרון ליד גדרות ההתנחלויות.
מנהל אגף המשימות, יואל מרשק, מאמין כי "הפגישות בשנה האחרונה עם מתנחלי יצהר וחוות גלעד צריכות לשאת פרי ולהוריד את רמת הלהבות דווקא עכשיו, כשהמצב מתוח עקב תחילת הבנייה, כישלון השיחות והאינתיפאדה הבאה הרובצת לפתחנו." בימים הקרובים יפורסמו מועדי המסיק, שטחי העבודה על קו התפר, גזרות שכם ודרום הר חברון ותחנות הסעות למסיק. מתנדבים יתקבלו בשמחה 03-6925398.

עורך הבלוג