יום רביעי, 30 במאי 2012

על הדשא 31 למאי 2012


31.5.2012
  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: עדי שובל

ביכורי זומבה


בבית אלפא נהנו מביכורי סטודיו "שבלולה" המקומי, שהעלה מופע זומבה ססגוני ולאחריו הפעלה המונית לכל הקיבוץ לצלילי "שיר העמק" שהתנגן מבית אלפא עד נהלל...
הפרה חרטה. צילום יאיר שלומי

עטינים נגד טילים
סעד

מתוך ידיעה של דליה מזורי, מעריב 23.5.

הרפת של קיבוץ סעד נבחרה לרפת השיתופית המניבה ביותר והפרה "חרטה", המתגוררת בשטחה, הוכתרה כאלופת החלב של השנה. רפת סעד נמצאת כידוע באזור עוטף עזה באקלים החם ובאיום המתמיד של רקטות ופצצות מרגמה, המערערים את שלוות הפרות. ברפת החליטו לא להיכנע ובכל פעם שנשמע קול פיצוץ, הרפתנים רצים להרגיע את הפרות, מלטפים אותן ומתייחסים אליהן. "אנו תמיד מנסים לראות מה הפרה רוצה ולזרום איתה ובשום אופן לא ללכת נגדה". מסביר מנהל הרפת, אודי שוהם.
בנוסף לכך, ברפת דואגים לפרות למרחב מחיה ומעניקים להן מזון בריא. "אנו לא מזניחים שום פרה. אנו ממשיכים לטפל בפרות החולות ביותר עד יומן האחרון ולסעוד אותן".
"חרטה" הביאה כאמור את העניין לדרגת אמנות וייצרה 18,208 ליטר חלב בשנת 2011. היא לא לבד - תנובת הרפת עומדת על ממוצע של 13,785 ליטר חלב לפרה. עוד שיאים? בבקשה - הרפת הגדולה ביותר היא "רפת העמק" המשותפת ליפעת, מרחביה ומגידו ומונה 1,124 פרות המייצרות 12,600,000 ליטר חלב בשנה, הפרה עם תנובת החיים הגדולה בישראל מתגוררת בחפציבה ועונה לשם "עילן" - והיא הניבה עד היום 168,500 ליטר חלב ורשמה 10 המלטות. הוותיקה מכולן היא "לולאה" מהזורע, החוגגת בימים אלה 16 שנים. לידיעה המלאה- http://www.ifat.com/PersonalMail/ShowClip.aspx?clip=GFEHMDIFJ&qp=0


הידד לבית גיל-עד
משמר העמק

דליה חדשי, בת מזרע, איבדה החודש את אחותה, לילית בזנר, 80, משמר העמק, שנפטרה לאחר מחלה קשה, ועם כל הצער והכאב היא מרגישה כי נפל בחיקה מזל גדול שאחותה זכתה להעביר את שנותיה האחרונות ב"בית גיל-עד", בית הבריאות במשמר העמק. "הבית ממוקם בשכונה יפה וירוקה, מהחלונות נשקפים הדשאים והגינות הפורחות. הבית מטופח ומקושט בעבודות אומנות של חברי ואומני הקבוץ, כולל תמונות של השוהים בו. הטיפול והיחס למשתכנים מדהימים - ליטוף, שיחה, כבוד, ליווי אישי, עידוד ויצירת קשרי ידידות עמוקים. הצוות מעודד את קשר הבית לקהילה, במעקב ושותפות בכל אירועי הקבוץ ואף דרך ערוץ התקשורת המקומי. בכל יום שישי, נערכת קבלת שבת מוקפדת. כולם באים בחולצות לבנות, במפגש נהנים דרי הבית מקטעי נגינה, שירה, שירה בציבור, הדלקת נרות על מפה צחורה, הרמת גביעי יין וכמובן פרשת השבוע עם פירוש וסיפור. בהזדמנות זו חוגגים את ימי ההולדת עם המשפחות. כל שבוע מוזמן גן ילדים אחר להשתתף בשמחה וכך שוב זוכים החברים בחיוך וצחוק ילדים. בנוסף לכל הפעילויות באי בית גיל-עד נלקחים לטיולים בקבוץ וכך עוקבים ומעורבים בשנויים, בבניה והפיתוח בענפים. אשרי הקבוץ היודע להעניק לחבריו הנזקקים, סעד חם, תומך ומסור שכזה בערוב ימיהם".
בית גיל-עד התחיל בזמנו כחדרי חולים של משמר העמק וממוקם בשכונת לב הקיבוץ, הוא מעניק כיום בית לחברי קיבוץ, הזקוקים לסיוע מלא, כל שוהה על פי צרכיו, רצונותיו ויכולותיו. המשפחות משולבות לאורך כל הדרך, חברי קיבוץ מגיעים לתרום מזמנם להפעלת הדיירים, הקשר עם הקהילה נשמר באופן אדוק, עובדי הבית יוצאים גם לבתי חברים לסייע במטלות שונות, הקיבוץ משקיע רבות בבית שנועד לחבק את ותיקיו, לחזק אותם ולתת להם את ההרגשה שאוהבים אותם בבית".

שבועות לקיבוץ עברי עירוני צילום אברהם בן ישראל

קיבוץ עירוני עברי
אגף המשימות/ דימונה

ערב חג השבועות חגגו חברי קהילת הישראלים העבריים את יציאתם מהגולה (ארצות הברית) ועלייתם לארץ ישראל לפני 40 שנה.
יואל מרשק, מרכז אגף המשימות, שלקח חלק בחגיגה, בירך ערב החג את חברי הקהילה וציין שני ביכורים קהילתיים העתידים להבשיל בסתיו הקרוב - הראשון יהיה הנחת אבן הפינה לשכונה החדשה של הקהילה המתנהלת כקיבוץ עירוני, באישור רשם האגודות לאגודה שיתופית. המיקום - מזרחית לדימונה, שטח שהוסכם על ידי כל הגורמים לאחר מאבק של עשור שנים. בנוסף צוינה העובדה כי בתנועה הקיבוצית מתנהל בימים אלה דיון על בקשת "הישראלים העבריים" להתקבל לחברות בתנועה הקיבוצית. 

צילום ירון עיני

כוכבי אמת

ביום שישי שעבר, התקיים פסטיבל סירות הדרגון הראשון בישראל. מאות ישראלים וקנדים התחרו במי הכנרת בסירות הקאנו המעוצבות כשהישראלים לא נשארו הרבה מאחור והצליחו לקטוף כמה מהמקומות הראשונים בתוכם - קבוצת מכללת אוהלו מהגולן, שהגיעה למקום השני וקבוצת דגניה ב' שהגיעה למקום הרביעי. בנוסף אליהם הפגינו הצטיינות קבוצת מכללת כנרת וסטודנטים מעמותת איילים.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג