יום שישי, 3 בינואר 2014

על הדשא - 2.1.2014

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
2/1/2014
  
shomrim on the ice
השומר הצעיר/ צפון אמריקה
    
גל פלג, 36, בן שדות-ים, הוא השליח המרכזי של תנועת השומר הצעיר בצפון אמריקה. לקראת מחנה החורף השומרי, התארחו כל חניכי התנועה האמריקאים, לפעילות החלקה על הקרח בלב מנהטן. גל: "לקראת מחנה החורף, שיתקיים בעוד שלושה שבועות, קיימו השומרים האמריקאים פעילות 'שומרים על הקרח' ובאנגלית 'shomrim on the ice', כשכל חניכי ומדריכי הקנים מארה"ב הגיעו למנהטן ליום פעילות שומרית, בו מלבד פעילויות שומריות, החליקו להנאתם על הקרח. " מסתבר שבזכות חגיגות ה- 100 לשומר הצעיר, קיבלה התנועה בצפון אמריקה תנופה גדולה "בפעילות של התנועה בקנדה, הכפלנו בטורונטו את מספר החניכים, ואפילו פתחנו קן חדש במונטריאול, בארה"ב הפעילות גדלה עוד יותר, אפשר לומר שיותר מהיכפלנו את מספר החניכים, יש לנו קן בניו יורק, שניים בניו ג'רסי, באלבני, פילדלפיה ובוושינגטון." שיגדלו ויפרחו.
  
שגרירים משודרגים
מתנדבי חו"ל
  
נציגי מחלקת ההסברה של משרד החוץ פגשו את נציגי מחלקת המתנדבים של התנועה הקיבוצית, על מנת לדון ביוזמה לשדרג את הסמינרים למתנדבים העוסקים בסוגיות שונות בהקשר למדינת ישראל, מתוך כוונה להפוך את המתנדבים לשגרירים עוד יותר טובים של מדינת ישראל כשהם חוזרים לארצם. איה שגיא מנהלת המחלקה מספרת: "מאז 67 עברו בישראל כ-400,000 מתנדבים ומתנדבות מ-120 מדינות בעולם. רבים מתוכם הפכו להיות פוליטיקאים, אקדמאים, אנשי תרבות אמנות ותקשורת כשהשפעתם על דעת הקהל העולמית משמעותית וחשובה, אני יכולה לציין אנשים כמו נשיא אוסטריה, ראש עיריית מנצ'סטר, שגריר נורבגיה בישראל, השחקן ג'רי סיינפלד, השחקנית סיגורני וויבר ועוד רבים וטובים שהיו כאן מתנדבים וזוכרים לישראל חסד נעורים. ברור לנו שגם המתנדבים של היום, 1,200 בשנה, שמגיעים ל- 30 קיבוצים, יהיו השגרירים של מחר ולכן התנועה הקיבוצית מאמינה שחייבים להשקיע במשאב האנושי הזה שיוכל לעזור בעתיד הקרוב לשיפור התדמית של ישראל בדעת הקהל העולמית." ושתהיה שנה אזרחית טובה לכולם.
  
ואהבתם את הגֵר
מחלקת המשימות
  
בשבת האחרונה יצאו נציגי ארגונים שונים בניצוחו של אגף המשימות, למתקן הכלא "חולות" בו מוחזקים כיום כ-200 פליטים וצפויים להגיע מאות נוספים. יואל מרשק: "החלטנו לסייע לפליטים וליזום למענם פעילויות הפוגה שונות שינעימו את זמנם." לאחר סיור עמוק בשטח גילו מבנה נטוש השייך למושב קדש ברנע ומיד עלה הרעיון לשפצו ולהפעילו כמרכז פעילות (מתנ"ס) לפליטים, החותמים שלוש פעמים על נוכחות וביתר הזמן חופשיים למעשיהם.
"כוחות הביטחון ניסו להקשות על הסיור" מספר מרשק, "אך רכב השטח הוכיח עצמו. הפעילות שלנו נעשית באופן חוקי וברשות, פעילים רבים הבטיחו להצטרף ולממש חוגי שיח, הכשרה מקצועית ועוד פעילויות במבנה שישופץ." בינתיים הסתפקו הפליטים בבגדים, מברשות שיניים וסבונים, שהביאו נציגי הארגונים, מצרכים בסיסיים שמאוד חסרים להם. למתן סיוע והתנדבות - מחלקת המשימות 036925398 .

עורך הבלוג