יום חמישי, 27 בדצמבר 2012

על הדשא 27/12/12

על הדשא

27.12.2012

  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: אילן מור

50 לאילות

חגיגות היובל של קיבוץ אילות הגיעו לשיאן בסוף השבוע האחרון, אחרי שנה מרובת פעילויות, כאשר בשישי בערב נהנו הדרומיים ממופע, שהיו שותפים בו עשרות מהחברים ומהילדים של הקיבוץ. בשבת עצמה נהנה הדור הצעיר מאירועי יום הילד כהלכתו. שיהיה במזל טוב!
צילום: נורית קצירי

כבוד לשחמט
שער הגולן/ אליפות ההתיישבות בשחמט

השחמטאים בהתיישבות העובדת לא נרתעו מהנבואות השחורות על "סוף העולם" ביום ה-21.12.2012, והתקבצו במהלכו לאליפות השנתית של ההתיישבות בשחמט. 28 שחקנים מן הנגב ועד לגליל העליון הגיעו לקיבוץ שער הגולן, שם נערכו חמישה סבבי תחרות.
צבי אוטרנברג (אורטי), תל קציר, ממארגני התחרות, מציין שהתחרות השנה הוקדשה לזכרו של שמואל גזית ז"ל, שהיה מ"דור המייסדים" של השחמט בהתיישבות העובדת בכלל ובעמק הירדן בפרט. השחקן המבוגר ביותר בתחרות היה אמיר פלוט בן ה- 86, מברור חיל, והצעיר ביותר - ערן אופיר בן ה-15, מעין דור. הצוות המארגן - יורם תמרי מגת, אורטי מתל קציר, אריה קוצר מגבים ועוזי בן שלום (דגניה ב'), החליטו לארגן את התחרות השנה, זו פעם ראשונה, בצפון. באליפות זכו שלושה שחקנים במספר נקודות שווה, ולאחר מיון משני, הוכתר אביב ליזרוביץ מרוחמה כאלוף ההתיישבות לשנת 2012. במקום השני זכה רון אופיר, מעין דור, ובמקום השלישי - עידו ספקטור, מעין שמר. במהלך התחרות הוצג אוסף נדיר ומרהיב של עשרות מערכות שחמט מארצות שונות, שהציג דוד פז מקיבוץ דליה. האליפות התקיימה באווירה חברתית ונעימה, כשתרומה משמעותית להצלחת האירוע היה האירוח החם בשער הגולן, תחת שרביטה של נורית קצירי, מנהלת האורחן המקומי, עם עזרה לבבית של חברים אחרים מהקיבוץ. ראויה לציון גם התאגדות "הפועל", אשר תרמה גביעים לשחקנים המצטיינים.
הביא לדפוס - צבי אורטנברג (אורטי)
צילום: מוא"ז עמק יזרעאל

פרח לכל חבר
מזרע / מוסד חינוכי עמקים-תבור

קיבוץ מזרע חוגג השבוע 89 שנים להיווסדו. לכבוד המאורע החליטו תלמידי בית הספר התיכון "עמקים-תבור", השוכן במזרע, להפתיע את חברי הקיבוץ. למשימה התגייס רכז החינוך החברתי של בית הספר, עמית לביא (בולק), שארגן בשיתוף עם מועצת התלמידים של כיתות ח'-ט' בבית הספר חלוקת פרחים וברכות לחברי הקיבוץ בחדר האוכל. בולק מספר: "אוכלוסיית הקיבוץ נפגשת מדי צהריים עם בני הנוער שמגיעים לאכול בחדר האוכל. לרגל יום ההולדת של הקיבוץ, ראינו הזדמנות להכרת תודה צנועה לחברי הקיבוץ, שלמעשה, מארחים אותנו כל השנה בחדר האוכל שלהם. זה ענה על שתי מטרות - מחד, להראות את הצד היפה של בני הנוער שלנו לדור המבוגר, ומאידך, עוד דרך להנחיל לבני הנוער את הערכיות ואת מתן הכבוד לאוכלוסיית הקיבוץ. התוצאות היו מעבר למצופה. חברי הקיבוץ מאוד הופתעו והתרגשו, ובני הנוער התרגשו כפליים מהתגובה שעוררה המחווה שלהם".
מנהל בית הספר, דודו גורן: "מזרע הם שכנים שלנו, וחשוב לנו לחזק ולשמר את הקשר עם הקיבוץ. התלמידים התרגשו מאוד מהפעילות, בעיקר תלמידים ממזרע שזכו להעניק את הפרח לבני המשפחה שלהם. אני מאחל מזל טוב לקיבוץ ועוד שנים רבות וטובות".


המזרחית של צל תמר
אשדות יעקב איחוד

דני זאבי, 40, וליאור אבירן, 36, מאשדות יעקב איחוד, הם הבעלים של מסעדת "צל תמר", היושבת בפתח הקיבוץ וחוגגת 15 שנה להקמתה. דני החל את דרכו כלולן בקיבוץ, ובגיל 25 החליט להגשים חלום ולפתוח עסק. את ליאור, שהגיע ממושב פארן ללמוד תיירות במכללת כנרת, צירף למסעדה כמלצר ומהר מאוד הבין שמדובר בנכס. מאז הם יחד. "אנחנו עובדים מהבוקר עד הערב, כולל סופי שבוע. אין ספק שהצל"ש האמיתי מגיע לנשים שלנו", הם מספרים. בחנוכה הייתה להם סיבה נוספת למסיבה - העסק התרחב כשפתחו קרוב לצמח, במתחם החדש "מול כנרת", סניף חדש, העונה לשם "המזרחית של צל תמר". "מדובר בדוכן ובמסעדה, הצמודים זה לזה; אפשר לקנות פיתה עם פלאפל או שווארמה, או לשבת במסעדה וליהנות מארוחה לא יקרה של הכול כלול. "מה שעמד לנגד עינינו זה לאפשר לסועדים ליהנות מארוחה טובה במחירים סבירים, ובנוסף, היה חשוב לנו שהמקום יהיה כשר, שכן אין כיום אף מסעדה כשרה באזור שלנו". אגב, מסעדת האם, צל תמר, נשארה חילונית למהדרין, ותמשיך להגיש מנות בסגנון כפרי משובח, כולל פירות ים. יש לציין, שפירות היבשה שמוגשים אצלם, ברובם המכריע, צומחים על העצים שמחוץ למסעדה. עסק פורח.

כדורשת. צילום ענת שפריר


כוכבות אמת

יותר מ-80 נשים, מרחבי המועצה האזורית עמק הירדן, התכנסו בשבת האחרונה לטורניר אזורי בכדור-רשת. היה זה אירוע השיא של ליגת נשים בכדור-רשת, שהוקמה על ידי המועצה לפני ארבעה חודשים בלבד, וצברה הצלחה מסחררת בקרב נשות האזור. טורנירים נוספים צפויים בקרוב.


אין תגובות:

עורך הבלוג