יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

על הדשא 23 לאוגוסט 2012


23.8.2012                                                                                                                     
  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום ישראל פרץ

כרזות מתגלגלות

במועצה האזורית עמק יזרעאל נבחרו השבוע חמש כרזות זוכות, מתוך עשרות שהשתתפו בתחרות עיצוב בנושא "מועצה ללא אלימות", שבה לקחו חלק תלמידי כיתות י' ממגמות העיצוב והאמנות בבתי הספר התיכוניים בעמק. הכרזות הזוכות יוצגו על גבי האוטובוסים הצהובים של המועצה במהלך שנת הלימודים הבאה.

אליאן הנדלר מהודו באהבה

מהודו באהבה
יפעת

אליאן הנדלר, 27, מיפעת, הכירה את בעלה, בן הקיבוץ, בזמן שטיילו בהודו. הם התאהבו במדינה ובתרבות והפכו זאת לחלק משגרת חייהם - להוסיף ולבקר במדינה הקסומה. מספרת אליאן, הנמצאת בימים אלה שוב בביקור בהודו: "בנסיעותינו להודו נחשפנו לתרבותה העתיקה והססגונית, על מאכליה המיוחדים, הצמחוניים, צליליה, צבעיה ורוחניותה העשירה. התאהבנו. פגשנו אנשים נוספים שאוהבים כל זאת כמונו, ומשלבים היבטים שונים מכל זה גם בארץ. יחד החלטנו לחלוק זאת עם אחרים במסע של יום להודו. "כך נולד הרעיון שהתממש בסוף החודש בדמות 'יריד הודו', הפנינג ססגוני לכל המשפחה. באופן טבעי, את אחד הירידים הראשונים שלנו החלטנו לעשות בקיבוץ שבו אנו חיים, וכמובן הקיבוץ שיתף פעולה ותמך ברעיון המקורי". היריד, אשר נערך במועדון של יפעת, היה ססגוני, צבעוני וברוחה הייחודית של הודו. מעבר לתפאורה ההודית ששיוותה אווירה קסומה, היו שם גם פעילויות שונות: פינות יצירה, שעת סיפור לילדים, סדנת יוגה לכל המשפחה, סדנת ריקוד הודי, איפור פנים, ציורי חינה, סרט מהתרבות ההודית, אוכל הודי משובח ואפילו דוכני בגדים, תכשיטים, תמונות ומוצרי אווירה. בנוסף לכל זאת, הרוח הטובה ששרתה באירוע נתנה מקום לכלבים חסרי בית שהוצעו למסירה למשתתפי היריד, שניים מהם אכן מצאו בית חדש. קארמה הודית. להזמנות ופרטים נוספים: elianuss@gmail.com או 052-6214373.

ריקוד הגשם גן בוטני

ריקוד הגשם
כפר דניאל - אילת

יורם נדל, 55, ואיל ארנן, 52, גדלו יחד בכפר דניאל. בשנות השמונים הדרימו לאילת, כשאיל, הבן של הגננית של כפר דניאל, מתמחה בגינון בבית ספר שדה המקומי. הם נשבו בקסם הנוף המדברי, והחליטו להגשים חלום להקמת חווה חקלאית. חבר שלישי הצטרף אליהם, רצון כהן, ואחרי שני עשורים והרבה בירוקרטיות הם הקימו, לפני 14 שנה, את הגן הבוטני - חווה אורגנית לגידול עצים וצמחי נוי מדבריים, הראשונה מסוגה בישראל, וככל הידוע להם, אף בעולם."המטרה בהקמת החווה הייתה להגדיל את מבחר הצמחייה באילת ובסביבה,לאקלם צמחייה לתנאי מדבר, לא להרוס, לא להרעיל או לדשן בכימיקלים, להפיץ את שמירת הטבע והסביבה, וללמד על גינון אורגני". בחווה, הממוקמת על הרכס הצפוני, ששימש בעבר כמוצב צה"ל, הצליחו החברים לאקלם למעלה מאלף מינים שונים של עצי פרי, עצי נוי, צמחי מרפא ושיחים שהביאו מכל רחבי העולם. בשנתיים האחרונות נוספו עוד כמה פינות חמד בגן והוא נפתח רשמית למבקרים, כשגולת הכותרת היא "יער הגשם", ובו פינות שבהן מופעלים מדי כמה דקות מתזי מים מזוקקים, אשר מאפשרים גידול צמחים טרופיים בלב המדבר, ולמבקרים בימי הקיץ החמים- הרבה אושר ועליצות.


לא שכחו
מעיין צבי

לפני 8 שנים, בעקבות כתבה ביום הזיכרון לשואה על מצבם העגום של ניצולי השואה בישראל, החליט דניאל בראון, 52, בן לניצולי שואה מקיבוץ מעיין-צבי, חוקר ואוהב תורה ומרצה בארץ ובעולם בהתנדבות, להקים ארגון שייתן מענה למצוקתם הנפשית והכלכלית של ניצולי השואה. לדרכו זו של דניאל היה שותף - שוקי קסטנבאום שגם הוריו היו ניצולי שואה. כך הוקמה עמותת "לחיים". "בפרוייקט הראשון חיברנו את אנשי המכינה הקדם צבאית היושבת ברמת הגולן במושב קשת על תלמידיה ומוריה. נוצר קשר בין-דורי חם ומופלא בין הצעירים המגיעים ברובם למכינה מחו"ל וניצולי השואה שממשיך עד היום", מספר דניאל "הרעיון היה לתת סיוע לניצולי השואה באופן מיידי ובלי בירוקרטיה." הוא מדגיש, כאוהב תורה, שכל החזון נבע מהרצון לחיזוק הזיקה והערבות ההדדית בעם ישראל". במהלך השנים התחברו מכינות נוספות לניצולי שואה- המכינה בכפר הנשיא, המכינה במעיין ברוך, המכינה במיצר ובבאר שבע וכן אולפנות בשדרות וברמה"ג. בנוסף התחברו לפרוייקט ההתנדבות בסיס פיקוד צפון ויחידה נוספת ברמת הגולן ומתנדבים פרטיים מירושלים ומקומות אחרים, כולם מאמצים ומסייעים לניצולי שואה. בין פעילותיהם- ביקורי בית אצל ניצולי שואה והבאת מצרכי מזון פירות וירקות טריים, סיוד בתים, שיקום גינות וטיפול בסביבה, התקנת מזגנים ומכשירי חשמל אחרים שנמצאו חסרים, עזרה בתשלומי חשבונות, מתנות לחגים ועזרה בהוצאות מיוחדות, טיולים וסעודות חג מאורגנות בצוותא, עזרה בתרופות או בהוצאות נסיעה לטיפול רפואי ועוד. לאתר-www.lechaimtolife.org
לפרטים והתנדבות- דניאל בראון danielbraun.lechaimtolife@gmail.com
דניאל 0547723510 רבקה 0508290659

מתרגלים חילוץ בקיבוץ עין השופט

כוכבי אמת

בתרגיל, שהתקיים בהנחיית פיקוד העורף במועצה אזורית מגידו, התייצבו למעלה מ-80 מתנדבים מכל יישובי המועצה, לסייע בחילוץ בשעת חירום.
כל יישוב בחר את מתנדביו, וביום ההכשרה שהתקיים תורגל גם חילוץ בשטח קיבוץ עין השופט, באמצעות העזרים והציוד הקיימים בכל יישוב ויישוב.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג