יום שישי, 24 בפברואר 2012

על הדשא - כל הטוב הזה 23.2.2012

23.2.2012                                                                                         
l ארכיון עיתונות


על הדשא - כל הטוב הזה
רוני מ. האס
ארי ואמו

החייל הלא בודד
גרעין צבר- בארות יצחק
לפני כמעט שנה וחצי התגייס ארי בנימין לסיירת גולני. בשבוע שעבר סיים את מסלול הכשרתו כלוחם בסיירת גולני כשהוא מקבל אות מצטיין בלוחמה זעירה. זה לא ממש הפתיע את הללו שמכירים אותו, לאורך הכשרתו סיים ארי מספר פרקים כחניך מצטיין. אבל ארי אינו חייל רגיל. הוא נולד וגדל בקזחסטאן. בגיל צעיר התייתם מהוריו הביולוגיים, וזוג יהודים מארה"ב החליט לאמץ אותו ואת אחיו ולהביאם לארה"ב.
ארי ומשפחתו המאמצת

מאוחר יותר ההורים התגרשו וארי ואחותו רינה נותרו עם האם. אחותו הגדולה, רינה, החליטה עם בגרותה להתגייס לצבא האמריקני, היא שהתה בשתי תקופות של פעילות מבצעית בעיראק ונמצאת כעת במסלול הכשרת מפקדים מתקדם. ארי חלם שנים רבות לעלות ארצה ולהתגייס לחטיבת גולני. הוא הגשים את החלום שלו ועלה ארצה במסגרת גרעין צבר של תנועת הצופים והצטרף לקבוצה של חיילים בודדים בקיבוץ בארות יצחק. לקראת סיום המסלול זכה להפתעה - אמו, שאותה לא ראה כמעט שנתיים, הגיעה לישראל. אמו המאמצת בקיבוץ, יהודית, מספרת - "ארי הוא ממש כמו בן שלנו, אין לו משפחה בארץ, כמובן שאת כל השבתות הוא עושה איתנו בקיבוץ, אנחנו נוסעים לכל הטקסים שלו, למעשה אנחנו המשפחה הישראלית שלו. החברה שלו, גם היא מגרעין צבר, עושה עכשיו קורס קצינות, ושניהם מדברים על להישאר לחיות בישראל ". לייק ציוני בריבוע.
בת שבע בראון

לשמח לבב אנוש

אלרום/אפיקים
בת שבע בראון עומדת לצאת לפנסיה בעוד כשנה בתום שנים רבות באולפני אלרום. בשנתיים האחרונות התחילה להרגיש שהיא חייבת להתנדב במשהו. היא נזכרה בימים בהם הגיעה לבית חולים איכילוב לאחר שבנה, בן 24, אושפז בבהילות לאחר אירוע לבבי, שם קיבלו יחס לבבי ומסור במיוחד. מאחר ויש לבראון כישורים יוצאי דופן בכל הקשור למלאכות הסריגה והאריגה, היא פגשה יום אחד בצורך של פגים בכובעי צמר, לשמור על חום גופם.
הרעיון הזה הוביל לגיוס של חברות כישרוניות מקיבוצה, מקיבוץ אפיקים ואף מקריית שמונה, והיא החלה לאסוף כובעי צמר קטנטנים וכן כובעי בד ופליז שנתפרו במיוחד במתפרת אפיקים. "נעזרתי בנהג של אולפני אלרום, הוא העביר את החבילה למשרד שלנו בתל אביב, שם הבת שלנו שחייה בתל אביב, אספה את הכול והביאה לאיכילוב, לבית החולים דנה לילדים". התגובות לא איחרו לבוא, עדויות על הורים נרגשים וילדות מהמחלקה האונקולוגית שזכו בנוסף לכובעים, בתכשיטים סרוגים בחרוזים, פרי ידיה של בראון, הגיעו עד לקיבוץ המושלג. "אף פעם לא ידעתי שיש לי כישורים לוגיסטיים. אבל כאן הצלחתי להתרים את חברת ויטלגו בשניים וחצי קילו צמר, וקבלתי מחנות אבגד בתל אביב חרוזים בהנחה יפה, המון אנשים ונשים טובות נתנו לי יד. כשהייתי צעירה קראתי איפה שהוא שהתנדבות מאריכה חיים, עד שלא התחלתי עם זה לא האמנתי כמה זה עושה טוב". עכשיו היא מחפשת מקום להתנדב בו יום בשבוע עם צאתה לפנסיה. היא גם ספרית בין שאר כישוריה. לתשומת לב הצפוניים שבינינו.
תחרות כלבים. צילום: יוסי גיא

תחרות גזעית
גבעת חיים מאוחד
יניב נהרי, 43, עובד בצוות הנוי של הקיבוץ, אחראי על כיבוי אש וכן על הקבורה בקיבוץ. אבל מקור נוסף וייחודי להתפרנסות שלו, היא יזמות שהחלה בקיבוצו לפני כ-20 שנה ביוזמתו של חבר אחר, אורי מטיאס, שאחרי כחמש שנים העביר את ה"רצועה" לידי יניב - יזמות לתערוכות כלבים. "לפני 15 שנה, קיבלתי מהקיבוץ בקשה לנהל את התערוכות. הייתי אז סטודנט וזה התאים לי. עם ההפרטות הפכתי למנהל היזמות." מדובר בתערוכות כלבים שונות - יותר מ-10 בשנה, רובן תערוכות של מועדוני כלבים גזעיים, אליהן מגיעים מכל הארץ כלבים ובעליהם ושופטים המתמחים בגזע הספציפי, נותנים ניקוד על מידת התאמתו של הכלב לקריטריונים של הגזע שלו. ככל שכלב מגיע לציון גבוה יותר, כך בעליו יוכלו למכור גורים שלו במחיר גבוה יותר. כלב שמצליח לנצח בשלוש תערוכות הופך לאלוף ישראל. לפני שבועיים התקיימה תערוכה מסוג אחר, גדולה במיוחד - תערוכה בינלאומית, בה השתתפו כל מועדוני הכלבים הקיימים בארץ - 140 סוגים שונים של כלבים. "השתתפו בתחרות 560 כלבים, היא התקיימה במשך יומיים, כשבין כל מנצחי הגזעים הייתה תחרות סופית לבחירת הכלב הגזעי מכולם".

אם אתם סקרנים - המנצח המאושר עונה לשם המלכותי - דוריאן ג'רסי קורסו, מגזע קאנה-קורסו, בן שנתיים וחצי, מבית גידולו של הוטרינר ד"ר לזר ג'רסי ובן טיפוחיה ואילופה של דורית דמבין ביחד איתה גם זכה בסגנות אליפות העולם, אליפות צרפת, רומניה וסלובניה ומועמד לאליפות יופי בינלאומית. גזעיות לשמה.

כוכבי אמת
בשעה טובה, נחנך ביום חמישי שעבר בחבל אשכול, המזנון החדש לחיילים במתחם תחנת האוטובוסים במועצה. המזנון הוקם ויפעל על טהרת ההתנדבות והוא מגשים את חלומה של חיילת אחת שיזמה את הרעיון, העבירה לביצוע לידי מתנדבות הסניף המקומי של האגודה למען החייל שבסיוע ההנהלה של האגודה, הסוכנות היהודית והמועצה יתחילו לגרום להרבה חיילים וחיילות להיות שבעים ומרוצים. המתנדבים ישמחו לתרומת ירקות ופירות וכן כסף לטובת הפעלת המזנון - בשמת גלין, נירים, 0543313264.

עורך הבלוג