יום רביעי, 26 באוקטובר 2011

על הדשא - אחרי החגים



27.10.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  

על הדשא - אחרי החגים

רוני מ. האס


צילום נורית דגאי


אפיקים
בלונים לגלעד

ביום רביעי שעבר, למחרת חזרתו של גלעד שליט, יצאו עשרות ילדי אפיקים מהגן ועד כיתה ח' להפריח בלונים לברכה לגלעד עם שובו לישראל ולמשפחתו.
חוחובה

כי מציון תצא חוחובה
חצרים

בתחילת החודש התקיים בקיבוץ חצרים, הקונגרס השנתי של המגדלים והיצואנים של החוחובה בעולם. קיבוץ חצרים, שלצד הצלחות כלכליות אחרות הקים את ענף החוחובה, שממנו הם מייצרים שמן המיוצא לחברות התמרוקים הגדולות בעולם, הפך בשנים האחרונות ליצרן שמן החוחובה הגדול בארץ, כשישראל כיום מספקת כ-35% מסך הייצור העולמי.
זו הפעם הראשונה שהתקיים בישראל מפגש הארגון העולמי של מגדלי החוחובה, והדבר התאפשר לאחר שנשיא הארגון בארבע השנים האחרונות, יהונתן רגב, חבר קיבוץ חצרים, העביר החלטה לקיים את הקונגרס בארץ ציון, החלטה הנותנת תוקף למרכזיותה של החוחובה הישראלית בעולם. הדיונים בקונגרס נסבו סביב שני נושאים עיקריים המעסיקים את המגדלים:
תרומתו של ענף החוחובה בעולם למניעת הפליטה של גזי חממה לאטמוספרה ולשימור החרם על ציד לווייתנים באוקיינוסים (חוחובה מהווה תחליף מושלם לשמן לוויתנים.) במהלך הקונגרס ביקרו משתתפיו בשדות חוחובה ברחבי ישראל, וכמובן במקומות הקדושים בירושלים. לרוב המשתתפים זו הייתה הפעם הראשונה לבקר בישראל, והם הביעו יותר מפעם אחת את התפעלותם מהפערים שהתגלו בין מה שהתרשמו מהתקשורת המקומית שלהם לבין מה שחזו כאן במו עיניהם. לייק ציוני לחצרים.
צילום: רון גפני www,skypics.co.il

לא רק פרחים פורחים
מוא"ז גלבוע

13 כדורים פורחים נראו ממריאים אל שמי עמק יזרעאל, ולאחריהם מטס של כ-200 כלי טיס זעירים לעיניהם המשתאות של תושבי העמק ו-10,000 משתתפי פסטיבל הכדורים הפורחים הבינלאומי, שהתקיים בשבוע שעבר במועצה האזורית גלבוע.
מאחורי הכדורים הפורחים עומדים עדי לירן, 40, בת עמיעד וטל שטיגליץ, 43, אשר לפני חמש שנים הגשימו חלום ישן והקימו בעמק יזרעאל, תוך סבך בירוקרטי לא פשוט, את חברת רייז-אפ
(rize up), חברת תעופה לבלונים פורחים. לשם כך למד טל להטיס בלונים פורחים, וכיום הוא טייס מוסמך ועדי מנהלת את המבצעים מהקרקע, כולל הפסטיבל שהתקיים בסוכות בשטח מעיין חרוד. בפסטיבל השתתפו אורחים ממקומות שונים בעולם - צרפת, אנגליה, גרמניה, ארצות הברית ואפילו ירדן. "הטסנו 13 בלונים פורחים בו זמנית, זה היה מרהיב. בלילה התקיים מופע אש של בלונים פורחים (night glow), ובמהלך היום הדור הצעיר נהנה מג'ימבורי בתוך כדור פורח, מפעילות אתגרית, מבניית כדורים פורחים, מבניית טיסנים ועוד" אומרת עדי. כעת הם חוזרים לחיי השגרה, מדי יום מאשרים המראה לארבעת הכדורים שלהם, למסע מסוג אחר בין הגלבוע לתבור. ומה המיזם הבא? "מתכננים את הפסטיבל הקרוב שעתיד להתקיים בשבועות. צפוי להיות הרבה יותר גדול ועם עוד יותר משתתפים". ימלאו אסמינו כדורים פורחים.


ליאור שיק

אופים ללא גלוטן
נגבה

היום הרביעי של חול המועד סוכות הפך בשלוש שנים האחרונות לסיבה למסיבה עבור ילדים חולי ציליאק. בשבוע שעבר התאספו ביום הרביעי של חול המועד, במועדון קיבוץ נגבה, 500 ילדים מכל קצות הארץ, שהוזמנו לקחת חלק בסדנת אפייה ללא גלוטן, סדנה המתקיימת זו שנה שלישית על טוהרת ההתנדבות, בניצוחה של תמי בן דוד, 48, מנהלת חשבונות במקצועה ובשלנית בריאות בנשמתה. "לפני שלוש שנים פתחתי בלוג לבישול בריא 'קולינריא'. מהר מאוד הבלוג הפך מוקד עלייה לרגל לבעלי בעיות בריאות קולינריות כשאוכלוסיית הציליאק בראש, בפרט משום שהיה ואקום עצום בתחום האוכל ללא גלוטן".
גם החיפוש אחר מקום לקיים בו את סדנת האפייה הייחודית צלח בזכות האינטרנט, כשבת נגבה שנכנסה לאתר של בן דוד, עשתה את החיבורים הנכונים וקיבלה הסכמה מלאת אהבה מהקיבוץ לתרומת המועדון המרווח לטובת העניין. בחדר הכניסה קיבלו את פני הילדים כיבודים שהוכנו מראש על ידי השפים המתנדבים של בן דוד - מאפינס, קאפ קייקס, ופל בלגי. בחדר השני חיכו לילדים ארבע עמדות אפייה, ובין השאר הכינו שם פיצות, פלאפל, קישטו עוגיות ועוד. הדגש לתת לילדי הציליאק חוויה של יום אחד, שכל הדברים הטעימים שבדרך כלל אסור להם לגעת בהם - יהיו מותרים, חלקם אף כאלה שאפו עצמם. לסיום הכינו הילדים קרמבואים, ויצאו שבעים עם הורים מאושרים.

צילום: דוד עינב

כוכבי אמת

במסגרת פסטיבל סוכות בעמק המעיינות, נערך מסע אופניים שבתומו חזו המשתתפים במופע ראווה של רוכב, המתמחה ברכיבה על... שולחנות ומכשולים אחרים.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג