יום חמישי, 13 ביוני 2013

על הדשא 13 ליוני 2013

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
13/6/2013

הקשר הצרפתי
  
מר פייר שפירא, סגן ראש עירית פריז והממונה על היחסים הבינלאומיים שלה, קיבל ביום ב' השבוע משלחת ראשי רשויות מישראל המשתתפים בפרויקט החדשני "קהילות בשיתוף" המובל ע"י גבעת חביבה. במשלחת משתתפים נזיה מסארווה ראש מועצת כפר קרע, אילן שדה ראש מועצה אזורית מנשה, ויניב שגיא מנכ"ל גבעת חביבה. מר שפירא בירך את חברי המשלחת וביקש ללמוד עוד על הגישה ההוליסטית של התוכנית אשר יש בה רלוונטיות רבה לאתגרים הרב-תרבותיים איתם מתמודדת פריז וצרפת כולה. מר שפירא הגיע השבוע לישראל יחד עם ראש עירית פריז לביקור רשמי בו ייפגשו עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרת המשפטים ויו"ר הרשות הפלסטינית.
משלחת ראשי הרשויות היא אורחת "ידידי גבעת חביבה בצרפת" ומתוכננים לה מפגשים ואירועים ציבוריים שונים בהם יוצג ויידון המודל החדשני לבניית שיתוף בין קהילות בקונפליקט ויישומו.
בתמונה משמאל לימין: אילן שדה, יניב שגיא, מר פייר שפירא, נזיה מסארווה, יו"ר אגודת ידידי גבעת חביבה בצרפת רנו למבר.

מתנדבת להקל
רמת הנגב
  
יוכי גורדון, 67, בת גבעת ברנר וכיום חיה במדרשת בן גוריון, היא רפלקסולוגית המתנדבת פעם בשבוע, במחלקה האונקולוגית בבית החולים סורוקה באר שבע. בריאיון שפורסם בעיתון המועצה האזורית רמת הנגב היא מספרת, כי המטופלים מופתעים מן ההקלה הפיזית, המנטלית והפסיכולוגית, שהטיפול תורם להם. "באשפוז יום אונקולוגי החולים מגיעים בבוקר, מקבלים טיפול כימותרפי בן כמה שעות וחוזרים הביתה. החולים - צעירים ומבוגרים - יושבים בכורסאות או שוכבים במיטות ומחוברים לאינפוזיה לצורך החדרת החומרים לגופם. בזמן הטיפול אנחנו המתנדבים, מפנקים אותם בעיסוי ברגליהם שעוזר מאוד, מקל על תחושת הנימול ברגליים, ומחזיר להם חלק מהתחושה שאבדה להם באצבעות הרגליים והידיים. לרובם זוהי התנסות ראשונה בטיפול רפלקסולוגי, אך תמיד לאחר הפעם הראשונה יש דרישה לטיפול חוזר. בזמן הטיפול אני מעודדת את החולה להתרווח בכורסה, לעצום עיניים, לנשום נשימות עמוקות ולתת לדמיון לקחת אותו למקום שבו היו הכי רוצים להיות ברגע זה. בסוף הטיפול, לאחר חצי שעה, המטופלים הרבה יותר רגועים. אותי זה מאוד משמח. מה שמעציב אותי הוא שיש לי רק שתי ידיים. תמיד אני צריכה לדחות מטופלים וזה באמת עצוב".
במחלקה האונקולוגית ישמחו מאוד למתנדבים/ות – רפלקסולוגים/ות נוספים/ות.
לפרטים: יוכי 050-7225642, או בדוא"ל gordonyochi@gmail.com או חני פריאל, רכזת מתנדבים רמת הנגב 050-4042335.

מתנדבים חמיםמוא"ז מנשה
  
צילום: יותם אשל
במועצה אזורית מנשה סיימו לאחרונה קורס מתנדבים לתפקיד לוחמי אש. בקורס השתתפו עשרים ושניים מתנדבים תושבי המועצה, נשים וגברים, יהודים וערבים. במהלך הקורס - שנמשך מספר חודשים, והוא פרי של שיתוף פעולה בין שירותי הכבאות וההצלה ובין המועצה - למדו המתנדבים יסודות בסיסיים בכיבוי שריפות שדה ויער, יסודות חילוץ ראשוני של לכודים ברכב והשתלמו בנהיגה ברכב כיבוי. עם סיום הקורס חולקו המתנדבים לצוותי כוננות, צוידו בציוד אישי, ובעת אירוע יוזעקו לתגבר את צוותי הכיבוי בעזרת רכב הכיבוי של המועצה. במסגרת תפקידם יצטרפו לוחמי האש גם לצוותים מתנדבים אחרים- מתנדבי משמר הגבול (מתמידים), מתנדבי מד"א וצוותי הצח"י (צוות חירום יישובי). ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה "אמר: "בימים אלה של מתיחות בגבולות חשוב מאוד להיערך בכל התחומים. אנו חיים במרחב כפרי, ויש צורך בנקודות קצה בכל היישובים הן בשעת שגרה והן בשעת חירום. אנו מעריכים ומוקירים את המתנדבים לוחמי האש ובכלל את המתנדבים הרבים במועצה".

נוחי והנקודה הקיבוצית
ניר יצחק
  
צילום: אלי דסה
בעיתון "דה מרקר" ידעו לספר לפני מספר ימים, כי ל-IDB יש גם נקודה קיבוצית.
העיתון יצר קשר עם דיאנה דן-אלשטיין אחותו של אדוארדו אלשטיין הארגנטינאי, שהוא המשקיע החרדי החדש של נוחי דנקנר ו- IDB .
דיאנה גרה עם בעלה בקיבוץ ניר יצחק, כשאת צעדיה הראשונים בהתיישבות העובדת עשתה לפני יותר מ-20 שנה כשהתמקמה בקיבוץ חולית שבשכנות לניר יצחק. כיום עובדת דיאנה כתמחירנית במפעל של קיבוץ מגן וכן בהנה"ח במפעל 'פולישק' המתחדש שממוקם בקיבוצה. ל"דה מרקר" אמרה כי "אין כמו האח שלי. בכל מה שקשור לעסקים שלו אני לא מופתעת מדבר".
לשאלת העיתון האם אחיה ביקר בניר יצחק ענתה: "אני נוסעת למקומות בארץ שאליהם הוא מגיע, כי הביקורים שלו קצרים ואינטנסיביים".
בניר יצחק נשבעה השבוע אחת החברות שאדוארדו ביקר בקיבוץ. חבר אחר אמר את ההיפך. חבר נוסף סיפר כי סגנו של שרנסקי בסוכנות היהודית, רני טריינין מבית ניר, סיפר לו שביקר את אלשטיין בארגנטינה והוא אדם נפלא ותורם לקהילה. חברים אחרים השתעשעו ברעיון לבקש בהזדמנות זו גם תרומה לקופת הקיבוץ. אחווה שכזו.


כוכב אמת
  
ארגון יוצאי מרכז אירופה, בשיתוף מרכז מורשת היקים בתפן והמרכז האקדמי רופין, החליטו לקיים יום עיון לרגל 70 שנה לפטירתו של ארתור רופין. יום העיון יתקיים ביום שני הקרוב, 17.6, במרכז האקדמי רופין. לפרטים: 03-5164461 או http://www.irgun-jeckes.org/

עורך הבלוג