יום חמישי, 14 באפריל 2011

יש לי חלום - כתבה בעלון עמיעד אפריל 2011

על הדשא - 14 לאפריל 2011


daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ.האס

גוני טל. צילום: דוד עינב
גוני טל בן השנה וחצי ננשך על ידי תן, בעת ששהה במרפסת ביתם של הסבים נחמה ואמוץ טל, במעוז חיים, בשבת שעברה. הפעוט, שהובהל במהירות לבית החולים "העמק", קיבל חיסונים כנגד כלבת שהתבררו כנחוצים במיוחד כאשר נמצא, שהתן שנורה למוות על ידי אנשי הביטחון של הקיבוץ, היה נגוע במחלה.
טרייני וסוזאנה
מעשיות טריני וסוזנה בקיבוץ
עין גדי

תשע נשים מקיבוץ עין גדי ושני בחורים צעירים מחכים בסקרנות לראות את התוצאה הסופית של צילומי הפרק בסדרה "טריני וסוזנה עושות את ישראל". במהלך הפרק יוודע לעם ישראל מה חושבות טריני וסוזנה, זוג סטייליסטיות מהאיים הבריטיים, על סגנון לבושן של הקיבוצניקיות שלנו, ואיך הן בוחרות לתרום את תרומתן לשינוי תדמיתי בקרב האמיצות שהתנדבו.
מירב אילון, 46, אשת יחסי הציבור של עין גדי, נרתמה לרעיון לצלם פרק במרחבי הקיבוץ היפהפה, אך לא ידעה כי בזה חרצה גם את גורלה האישי, כאשר לעין המצלמה, ללא החלטה מוקדמת, נגררה על ידי הבריטיות להיכנס גם כן לתהליך התייפייפות רב-ממדי.
"אחרי שפרסמנו בקיבוץ את דבר הצילומים, הייתה היענות גבוהה. לא התפלאתי, כי אנחנו מורגלים בצילומים בחצר הקיבוץ; בעבר צילמו כאן שלושה פרקים של "נולד לרקוד", פרק של הסדרה "אין כמו בבית", שבו כיכב זוג מקסים מהקיבוץ וגם פרק בתוכנית "המהפך" של אורנה דץ. לקראת הצילומים הפעם, חברת ההפקות קיימה המון תחקירים ואודישנים, וכבר בשלב ההוא ניסו לגרור אותי לעניין וסירבתי. בסוף סחטו אותי לעין המצלמות וזרמתי, למרות שלא ממש התאים לי".
הפרק, שיוקרן בימים הקרובים, צולם במהלך יומיים. הפרק הראשון, ה"לפני" שצולם בעין גדי, והפרק השני ה"מייק אוור" - שבו מלבישים, מספרים ומאפרים את המשתתפות ואת המשתתפים על פי המלצת נשות המקצוע הבריטיות.

איך הבריטיות?
"שתי תופעות. מדליקות. ממש לא הסטריאוטיפ של הבריטיות המנומסות. אנגליות עם חוצפה. אני התווכחתי איתן הרבה. יש להן פה. הן עונות ולא מתביישות להיות בוטות. מאוד נחמדות".

ומה הן חושבות עלינו, הקיבוצניקים?
"כמו שאנחנו יודעים, אם מישהו מתעקש להיצמד לסטריאוטיפ, לא יעזרו לאף אחד העובדות. אז הן בהחלט נשארו עם הסטריאוטיפים עלינו, על סגנון הלבוש, לכאורה החלוצי והקיבוצניקי. כולנו יודעים שזה כבר לא כך. אבל, לא נורא, זרמנו. אני חושבת שכל מי שהשתתף מאוד נהנה, ובכלל, היה מרתק לחוות את הצילומים של הפרק. אגב, דווקא מהבחורים הישראלים הן נהרסו.
"בכל מקרה, אני מאמינה שייצגנו את התנועה הקיבוצית בכבוד. אנחנו סקרנים לראות כבר את התוצאה הסופית. הפרק יוקרן במהלך הימים הקרובים בערוץ 10.

אנגלית שפה יפה
ברטעה/ תנועת השומר הצעיר העולמית

ביום שלישי שעבר העלו תלמידי חטיבת הביניים בברטעה, ואדי ערה, ארבע הצגות קצרות, כולן על טהרת השפה האנגלית.
ההצגות הן פרי ארבעה חודשי שיתוף פעולה בין תלמידי בית הספר לחניכי שנת ההכשרה של תנועת השומר הצעיר העולמית.
12 חניכי שנת ההכשרה, שהגיעו מארצות צפון אמריקה ואירופה, לקחו חלק במיזם, הפועל זו שנה חמישית, ובמהלכו הם תורמים במשך ארבעה חודשים, באמצעים שונים, ללימודי האנגלית של תלמידי בית הספר, כשפרויקט הדגל הוא פעילות בתחום הדרמה, שבסופה מועלה מופע בשפה האנגלית של ילדי בית הספר.
מידן בן עמי, 26, מפלך, רכזת שנת הכשרה בתנועה העולמית של השומר הצעיר, מספרת כי מדובר במפגש חינוכי בלתי אמצעי בין יהודים לערבים, תוך שיתוף פעולה מוצלח בין גורמי בית הספר לנציגי התנועה. "עבור חניכי שנת ההכשרה זו אחת החוויות המשמעותיות בישראל, למרות שעולות בעקבותיה הרבה שאלות רגישות. הם מרגישים, שזו הזדמנות אמיתית עבורם להפיץ ציונות בדרכי שלום".

ציפי לבני שרה בבארי. צילום: ערן אבני
שרים למרות המרגמות
בארי

מני ואילת גודארד מארגנים שנים רבות ערבי שירה בקיבוץ בארי. ביום שישי האחרון הם הימרו כנגד כל הסיכויים. למרות ההתראות הרבות וההמלצה של כוחות הביטחון להישאר במרחבים מוגנים, החליטו להיענות לכמיהה המקומית וארגנו ערב שירה בבית העם של הקיבוץ.
קרוב ל-200 איש שהגיעו לאירוע באוטובוסים מהצפון, לחזק את ידי התושבים המקומיים, התקבלו במחווה אותנטית במיוחד, כאשר התראת "צבע אדום" הדהדה בחלל האוויר, ומיד לאחריה נשמעה נפילת מרגמה.
בקהל נכחו רבים מחברי בארי ומתושבי האזור, סך הכול כ-700 איש, שנהנו מנגינתם של כ-15 נגנים שליווי את שירתם של זמרי פרלמנט העמק הצפוניים, שבשנים האחרונות שקשרו קשר אמיץ עם חבל אשכול, ושל כמה פוליטיקאים אמיצים שפקדו אף הם את המקום ואף נתנו קולם בשירה.
בין השאר עשו שמח ושרו ציפי לבני ובעלה נפתלי, מתן וילנאי, שאול מופז ואורית אשתו, שזכתה למחיאות כפיים רמות על איכות שירתה. לא נפקד מקומם של ראשי מועצות מהאזור, כשאת הסוכנות היהודית, שנתנה חסות לאירוע, ייצג סגן יו"ר הסוכנות, רני טריינין.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג