יום חמישי, 24 במאי 2012

על הדשא 24 למאי 2012


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: ישראל פרץ

אחוות לוחמים


אלפי רוכבי אופניים מרחבי הארץ פתחו בשבת האחרונה את פסטיבל חלב ודבש בעמק יזרעאל במסע האופניים המסורתי "גלגלים של תקווה". המסע מתקיים מדי שנה למען ילדי אתגרים - וכל הכנסותיו מיועדות להקמת מועדוני אופניים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

עין צורים. אברהם דוידסון

קונה את עולמו

עין צורים


אברהם דוידסון, 67, עין-צורים, עלה מארגנטינה לפני כחמישים שנה. במהלך השנים עבד בחקלאות כשבשלב מסוים נאלץ להפסיק את העבודה ועבר לעבוד זמנית בענפי משק אחרים. זו גם הייתה הזדמנות עבורו לסיים תואר ראשון כשמיד קיבל הצעה ללמד היסטוריה בתיכון האזורי. עשרים וחמש שנה עבד כמורה ובשנים האחרונות כמורה לילדים בעלי צרכים מיוחדים. "ב-5 השנים האחרונות בבית הספר, עסקתי בעיקר במתן שיעורים פרטיים לילדים עם צרכים מיוחדים. כל שיעור היה חוויה בפני עצמה. זה מה שנתן לי את הדחיפה להמשיך בזה בפנסיה."
כשיצא לפנסיה פגש יום אחד מדריכים העובדים ב"קידום נוער" של החברה למתנ"סים בקריית מלאכי, מסגרת ייחודית לנוער במצוקה וסיכון, הוא שאל אותם אם הם מחפשים מתנדבים, הם חזרו אליו יום למחרת ומאז הוא שם, כל יום שני, מסייע לבני הנוער בלימודיהם. "מדובר בבני נוער שנפלטו מכל מערכת חינוך פורמאלית, וזו המסגרת היחידה המקנה להם גלגל הצלה להמשך החיים ומנסה למנוע מהם הידרדרות לפשיעה."
חוץ מזה הוא מוצא את הזמן להתנדב בסיורי המתמיד, כחובש בקייטנת איל"ן הנערכת מדי שנה בקיבוצו, בשיטור קהילתי ובחלוקת מזון לנזקקים. "מעשים אלה ממלאים אותי בתוכן, בתחושת סיפוק ובטחון ובעוצמות אדירות. פשוטו כמשמעו, זה עושה לי טוב בלב. והיה אם בפרסום זה אצליח להדביק עוד מישהו בעשייה התנדבותית למען החברה - קניתי את עולמי". לפרטים- 08.8588220 או albertomartin@walla.com

בצר, מאור ומקהלת שני - קרדיט אריה ירדן
גשר מוזיקלי לשלום
מ.א.עמק יזרעאל

עשרות ילדי התכנית המוזיקאלית "מפנה", הפועלת בבית האמנויות עמק יזרעאל, השתתפו בקונצרט מיוחד אותו ערך ארגון נשות הדיפלומטים הזרים בישראל במטרה לגייס תרומות שכולן יוקדשו לטובת המשך הפעלת התכנית. בקונצרט הופיעו הרכבים מוסיקליים מבית האמנויות עמק יזרעאל כמו מקהלת הנערות "שני" ותזמורת כלי קשת וההרכב "לאודה". נשות הדיפלומטים מסבירות כי ראו לנכון לסייע בגיוס התרומות לתכנית שכן מדובר בפרויקט המקדם רב-תרבותיות והרמוניה בין בני נוער יהודים וערבים בעמק יזרעאל. "התכנית הפועלת בחזונו של המאסטרו זובין מהטה, תורמת לחינוכם המוסיקלי של ילדים יהודים וערבים ולהיכרותם עם תרבותו של האחר. התלמידים שותפים לפעילות מוסיקלית משותפת בתזמורות ובמקהלות והמצטיינים שבהם זוכים להכרה לאומית ובינלאומית. השאיפה שלנו שהתכנית תתרחב והשפעתה על יחסי ערבים ויהודים בישראל תגדל."

אגריטך
גשר חקלאי לשלום
תערוכת אגריטך

אחד ממוקדי העניין בתערוכת אגריטך שננעלה בסוף השבוע שעבר עם מספר שיא של 6,000 מבקרים מחו"ל, היו 4 ביתנים בהם הציגו בעלי משקים פלסטינים את מוצריהם: חברת "כנען" מג'נין, אשר מייצרת שמן זית, טחינה "היונה" משכם, חברה שמייצרת ירקות ופירות טבעיים מאזור יריחו ו"בירה טייבה" מאזור רמאללה. בתוך אלפי המבקרים בלטו 400 חקלאים פלסטינים שהגיעו בהסעות מאורגנות מטעם המינהל האזרחי. מנכ"ל אגריטך, דני מאירי, מסר שמבקרי התערוכה הגיעו מ-107 מדינות שונות, חלקם הגיעו במסגרת 80 משלחות מאורגנות ואחרים הגיעו באופן עצמאי או כאורחים של חברות מציגות. בין המבקרים היו 40 שרי חקלאות ומים ומנהל סוכנות האו"ם לפיתוח תעשייתי. לדברי מאירי, אגריטך 2012 הוכיחה שוב שהחקלאות היא כלי חשוב לגישור על פערים ומחלוקות פוליטיות. "למרות המצב הבינלאומי הרגיש של ישראל ארחנו מבקרים רבים ממדינות שהיחסים עימן מתוחים בתקופה זו. הצורך בשיפור הטכנולוגיות החקלאיות, הגדלת יצור המזון, חיסכון באנרגיה והתמודדות עם איומים משותף לכל המדינות והעמים וכך יהיה גם בעתיד."

כוכבי אמת - הזמר בהתיישבות העובדת

ביום ראשון - חג שבועות - תשודר ברשת ב' בשעות 14:00-16:00 תוכנית מיוחדת על הפרויקט "שירה ע(א)ובדת" לשימור וקידום הזמר בהתיישבות העובדת. במסגרת הפרויקט נאספו מאות שירים מקיבוצים ומושבים שיעלו בקרוב לאתר אינטרנט מיוחד שיוקדש לנושא וחלקם גם יבוצעו בפסטיבל "שירים במדבר". בתוכנית יראיין איזי מן את ניצה ויפתח מזור ממתנדבי הפרויקט ויושמעו בו שירים מקוריים שהולחנו בקיבוצים ומושבים שחלקם לא עזבו את גבולות המשק מעולם.

עורך הבלוג