יום רביעי, 12 בדצמבר 2012

על הדשא 13 לדצמבר 2012

13.12.2012


ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

צילום מ.א.הגליל העליון
מעולה לעולה

נס לא היה פה, אבל תרומה של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ושל קיבוץ להבות הבשן הביאה לכך, שמבנה חדר האוכל הישן שופץ והפך לאולפן חדש לעולים. המקום נחנך השבוע אחרי שנים ארוכות של מחסור באולפןמסודר למיזם "בית ראשון במולדת", הפועל בקיבוץ כעשרים שנה. יחד עם עשרות העולים השתתפו בחגיגה גם אהרון ולנסי, יו"ר המועצה גליל עליון היוצא, וגיורא זלץ, חבר הקיבוץ, ראש המועצה הנכנס. אור לעולים.

ביד לילד לוחמי הגיטאות. צילום מאיה אפרים
נותנים יד
מחוננים מכללת תל חי / בית ותיקי הגליל / לוחמי הגיטאות

לפני שבוע הגיעה לקיבוץ לוחמי הגיטאות, למוזיאון יד לילד, קבוצת מבקרים שכללה בני נוער ותיקים מהגליל העליון. מדובר במשתתפי המיזם "איש תן לי יד", הפועל זו שנה שלישית, בשיתוף פעולה של עמותת ותיקי הגליל והמרכז למחוננים במכללת תל חי. במיזם חוברים יחדיו בני נוער המעוניינים להתוודע לסיפורם האישי של ותיקים, ששרדו את השואה כילדים, הגיעו לגליל ובו בנו את ביתם. מספרת דניאלה שאול, מרכזת המיזם מטעם מרכז מידע ודעת מחוננים במכללת תל חי: "זו שנה שלישית שמירי סיני מבית ותיקי הגליל ואנוכי מרכזות במשותף את המיזם המרגש הזה, שבו הנערות והנערים מכירים את סיפורם האישי של הוותיקות ושל הוותיקים ששרדו את השואה, כל זאת מתוך כוונה לאפשר להם להתוודע לנושא השואה, הן למסעות שעברו השורדים והן לגבורה האנושית הגלומה בכל סיפור וסיפור. היה ברור לנו, שחלק משמעותי צריך להקדיש לעלייה ארצה ולהקמת הבית בגליל, מתוך החשיבות של יכולת הילדים להזדהות עם הוותיקים וכן החשיבות של נקודת האור בתוך כל החושך". יחד חושך לגרש.

התנדב לדקור. צילום קווין ווילסון
התנדב לדקור
זימבבואה / רמת הכובש

אורי ארמון, 42, מנהל בשנתיים האחרונות קליניקה לרפואה סינית לילדים ברמת הכובש. "העבודה עם ילדי הקיבוץ כוללת גם טיפול במחלות, אך בעיקר תחזוקה ומניעת מחלות. העונות העמוסות אצלנו הן עונות המעבר - לפני החורף ולפני הקיץ - שבהן הילדים מקבלים טיפולי חיזוק, מה שמפחית משמעותית את רמת התחלואה". השנה בחר ארמון, רגע לפני המבול, לקחת פסק זמן, ונסע עם בתו, לירי, להתנדב בצ'יפנגלי, בית יתומים לחיות בר בזימבבואה. "יצרתי קשר עם חברת GoEco, המארגנת טיולי התנדבות בעולם, ונסענו לטפל בחיות הבר; לנקות כלובים, לסדר כלובים ומכלאות, לבנות מכלאות, ובאופן כללי להעניק הרבה חום ואהבה לחיות". שיאו של הביקור היה כשהלביאה אורניה, בת שנתיים וחצי, החולה באפילפסיה, זכתה בטיפול של רפואה סינית. "למרות שאינני מתמחה בדיקור חיות, שמעתי מהמטפלים על התסמינים שמהם היא סובלת והצעתי לנסות לעזור. למדתי את האנטומיה שלה ומצאתי נקודות דיקור מתאימות. התחלתי בשיאצו, ראיתי שהיא מגיבה טוב, התחלתי לשלב טיפולי דיקור. לאחר שבועיים, טרם עזיבתי, היא ממש הפגינה שיפור עצום ביכולותיה. עד עכשיו אני ממשיך מרחוק להדריך את המטפלים, להעניק לה טיפולי שיאצו ומצבה רק הולך ומשתפר".

צילום: ראובן קסטרו
לחופשה נולדו
אילון, גשר הזיו, מלכיה

בקיבוצים אילון, גשר הזיו ומלכיה החליטו שגם להולכים על ארבע מגיע להתפנק בחופשה צפונית. באירוח הכפרי שלהם, לא רק שמרשים לבעלי כלבים להגיע עם הכלב ולשכן אותו בחדר, ללא תשלום נוסף; הם גם מעניקים, בזכות שיתוף פעולה שיזמו עם רשת החנויות לחיות המחמד (פט-ביי), מזון איכותי בחינם לכלבים הנופשים, הזוכים אף בקערת מזון משלהם, שבסוף החופשה יוכלו גם לקחת הביתה, למלונה הפרטית. מספרת בת חן ישועה, מנהלת קבוצת "מלונות מטיילים" (travelhotels.co.il), שאליה משתייכים שלושת הקיבוצים - "הרעיון היה לעודד בעלי כלבים, שנמנעים מיציאה לנופש בגלל הדילמה היכן להשאיר את הכלב, להגיע לכאן עם הכלבים וליהנות מחופשה. אנחנו מעודדים אותם לצאת עם הכלב למסלולי טיול בטבע ולאוורר את הכלבים מהישיבה הממושכת בין ארבעה קירות, ובנוסף מעניקים לכלבים מזון איכותי, כשהאורחים יכולים לבחור בין השאר במזון דל קלוריות לכלב הסובל מעודף משקל, מזון מיוחד לכלבים עם אלרגיות ומזונות לכלבים מבוגרים, המסייעים להתמודדות עם בעיות בדרכי השתן. חשוב לנו שהמלונות יהיו ידידותיים לכלבים, כמובן תוך התחשבות בזולת. הכלבים חייבים להסתובב קשורים ועם רסן ברחבת המלון, בעלי הכלבים מתבקשים לנקות אחרי הכלב את צרכיו, אבל באותה מידה חשוב לנו לאפשר גם לחברו הטוב של האדם ליהנות מלינה ומארוחת בקר בדיוק כמו בעליהם". שלוש פעמים הב-הב.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג