יום חמישי, 9 ביוני 2011

על הדשא: בסימן הצדעה


9.6.2011
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא: בסימן הצדעה
רוני מ. האס

משרד החקלאות מצדיע לחקלאי עוטף עזה
מועצה אזורית אשכול

לכבוד חג השבועות בחרו במשרד החקלאות להצדיע לחקלאים ולתושבים בעוטף עזה, באירוע שהתקיים במצפה גבולות ביום שני השבוע.
באירוע נהנו המוזמנים מסיור ומטעימות של תוצרים חקלאיים, מתצוגת זנים חדשים של ירקות ופירות, מתצוגת כלים חקלאיים, מ"ריקוד קומביינים" - מופע של כלים חקלאיים - משוק איכרים ססגוני ומהפעלות לילדים. לקינוח נהנו כולם מהופעה של ירדנה ארזי.

ערב התרמה להקמת מוזיאון הטרקטור
עמותת הטרקטור

ב-12.6 יתקיים ערב התרמה ראשון להקמת מוזיאון הטרקטור, ההתיישבות והמיכון החקלאי בארץ ישראל. יו"ר עמותת הטרקטור, ארז מילשטיין; מנכ"ל העמותה, רונן אלוני, וחברי הנהלת העמותה - אורי אור, גדליה גל, ניסים זווילי, נפתלי בן סירא ועוד - הודיעו על פתיחת מסע לגיוס תקציבים לפתיחת מוזיאון חדש, שבו יוצגו כלים חקלאיים מהעבר. העמותה עדיין מחפשת תורם ראשי שהמוזיאון יקרא על שמו. לדברי אוצרת המוזיאון, אורית לוטינגר, המוזיאון שיקום בשטחי מושב עין ורד יכלול מבנה מרכזי, שישמש לתצוגת טרקטורים מסוף שנות ה-80 של המאה ה-19 ועד לטרקטורים "חדישים" משנות ה-60 של המאה הקודמת. בנוסף למבנה המרכזי מתוכנן לקום רחוב שבו ישוחזרו משקים חקלאיים, ובהם סוגי מלאכות מיוחדים שכמעט נעלמו כמו: רפת מהסגנון הישן ולידה רפת ממוכנת, בית בד למסיק זיתים ותחנת קמח, המשחזרת את מסלול גרעיני החיטה עד לתנור אפיית הלחם.
חסויות וכרטיסים לערב ניתן לרכוש בטלפונים 09.7964282, 050.7207067. או דרך האתר -
https://www.israeltoremet.org/custom/tractorim/cart

אאידה למען ים המלח. צילום סנדי טפרסון לאיתמר גרינברג
אאידה למען ים המלח
מועצה אזורית תמר

יריית הפתיחה של ההפקה השנתית למרגלות המצדה, "אאידה", ניתנה בשבוע שעבר כשחזרה גנרלית מרשימה הפעימה קהל צופים לא מבוטל. שש הופעות ההמשך זימנו אליהן קהל רב, כולל צופים שהגיעו לאירוע מעבר לים. בשנה שעברה הועלתה באותו מקום האופרה "נאבוקו", כל זאת במסגרת מאמציו של ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, שהגה את החזון להפוך את המדבר להיכל של תרבות, ולקח על עצמו את המבצע הלוגיסטי המורכב של העלאת האופרות השונות. ליטבינוף אמר עם תום החזרה הגנרלית הרשמית:
"אאידה קמה לתחייה למרגלות המצדה, רק כדי להצדיע לים המלח בתחרות של שבעת פלאי עולם הטבע. אנו נרגשים לארח עשרות אלפים, ביניהם תיירים מרחבי העולם, המגיעים לצפות בתרבות איכותית בהיכל התרבות של הטבע.
אנו מתמקדים כעת בקמפיין לבחירתו של ים המלח כאחד משבעת פלאי עולם הטבע, וייתכן מאוד שבשנה הבאה, כשכרמן תוצג בנוף המדברי עוצר הנשימה שלנו, ים המלח כבר ייחשב לאחד מפלאי עולם הטבע, מעמד שרק יעצים את החוויה".

ההתיישבות מצדיעה לירושלים. צילום הלל פדרמן
ההתיישבות מצדיעה לירושלים
ירושלים

בשבוע שעבר נצפתה תהלוכה ססגונית, אשר חבריה כולם בני ההתיישבות העובדת, כ-20,000 בני נוער ומבוגרים, ראשי מועצות ומשוגעים לדבר, ציינו זו השנה ה-11 את העלייה לרגל לעיר הקודש, לרגל חג השבועות, והביאו מפרי ביכוריהם לנבחרי כנסת ישראל.
בתום הצעדה התקיים אירוע שאותו הנחתה עינת שרוף, בת ההתיישבות העובדת ובתו של בן ציון חלפוןשכיהן בזמנו כחבר כנסת וכסגן שר החקלאות. שרוף תפסה טרמפ בגן העצמאות על אחד הטרקטורים המשופצים שליוו את הצעדה, ונסעה איתו עד לגן סאקר, שבו נערכו הופעות של הזמרים עידן עמדי, שלומי שבת ואברהם טל.
בין המשתתפים באירוע נצפו נשיא המדינה, שמעון פרס; שר החינוך, גדעון סער; אלי אסקוזידו, יו"ר מועצת נחל שורק; וממארגני האירוע, שמוליק ריפמן, יו"ר המועצות האזוריות ועוד. התרגשות נרשמה כשכל המכובדים עלו על הבמה לשיר עם עינת שרוף את "התקווה".

כנסת ישראל מצדיעה לעמק יזרעאל צילום ישראל פרץ
כנסת ישראל מצדיעה לעמק יזרעאל
עמק יזרעאל / כנסת ישראל

כנסת ישראל ציינה ביום שלישי השבוע, בישיבת מליאה חגיגית, 100 שנים להתיישבות העברית בעמק יזרעאל.
לכבוד האירוע הגיעה לירושלים משלחת מעמק יזרעאל, בראשות ראש המועצה אייל בצר, שכללה ותיקים, בני נוער ובעלי תפקידים מהיישובים ומהמועצה.
אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר, נשאה ברכה בשם ממשלת ישראל ואמרה: "משרד החקלאות ופיתוח הכפר רואה בעמק יזרעאל 'בן יקיר לי', אזור בעל חשיבות רבה להתיישבות הכפרית, לחקלאות ולשטחים הירוקים. בשם הממשלה ובשמי, אני מבקשת לברך את עמק יזרעאל ואת תושביו: עברכם המפואר מאחוריכם, עתה חמושים במורשת של עמידה באתגרים, ביופיו של העמק ובדור המשך כישרוני ומבטיח, אתם, יחד איתנו - צופים אל הבאות".
בצר אמר: "בבואי היום לכנסת, אני מביא לביטוי את מימוש תקוותם של דור המייסדים - להיות חלק ממדינה ריבונית, יהודית ודמוקרטית. הכנסת, המייצגת את אזרחי המדינה, מבטאת את הוקרתה למפעל ההתיישבותי בן מאה השנים ומארחת את נציגיו. לשנת המאה אנו מאחלים המשך שגשוג ופיתוח למדינה ולעמק יזרעאל".

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג