יום רביעי, 27 במרץ 2013

על הדשא - 28 למרץ 2013


                                                                                                                               28.3.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

צילום: לבנת גינזבורג

מה מה? פסח בא!

בחול המועד יתקיים בצפון הנגב, פסטיבל “פסחקלאי” שיזמה, זו שנה שמינית, עמותת התיירות שקמה-בשור. במהלך ימי חול המועד, יתקיימו סיורים חקלאיים, קטיף ירקות, צעדת אביב ביער להב, פעילות במחלבות, טיולי אופנים, שחזור יציאת מצרים ביד מרדכי, ביקור בחוות יענים, סיור והיכרות עם עולם הבדואים, כניסה חינם למוזיאון המים והביטחון בניר עם ועוד. http://www.habsor.co.il/

צילום: רותי גל

חיות מטפלות
מגל

בשבוע שעבר, התקיימה במרכז לרכיבה על סוסים, תלמים, שבקיבוץ מגל, תחרות רכיבת דירוג במסגרת גביע אומות עולם בסגנון מערבי. בתחרות השתתפו רוכבי בית הספר לרכיבה שבמרכז תלמים כולל מקצה מיוחד לרוכבים בעלי צרכים מיוחדים ממועדונית 'עמיתים', אשר מתאמנים  במרכז באופן קבוע, במסגרת פעילותה של עמותת משעולים. מנהל ומקים המרכז, שלומי זהיר, 54, מגל, גאה על כך שתחרות מסדר גודל כזה התקיימה אצלם ואף גאה יותר על השתתפותם של התלמידים ממועדונית עמיתים. זהיר עצמו, הקים לפני 5 שנים את עמותת משעולים, במטרה לתמוך ולקדם ילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים, באמצעות טיפול בבעלי חיים ובסביבת בעלי חיים בדגש על אוכלוסיה מעוטת יכולת. היום המרכז כולל את בית הספר לרכיבה ולרכיבה טיפולית, מרכז לכלבנות "דרך הכלב" בו מאלפים כלבי עזר לנכים ומרכז לחיות בר וחיות משק שניהם פועלים גם בטיפול באמצעות בע"ח. ראש המועצה האזורית מנשה, אילן שדה, שותף לדרך, אמר - "אני מברך על קיום התחרות. המועצה מעודדת ותומכת בפעילות מרכז תלמים היות ומדובר במפעל חשוב התורם רבות לקהילה".
סירות דרקון בכנרת. צילום: פולק גלוק


דרקונים ותורמים
מעגן

חובבי הכנרת ששהו בכפר הנופש מעגן עדן, בקיבוץ מעגן, בשבוע שעבר, השתאו לראות סירות דרקון ובהן עשרות חותרים, צולחות במשותף את הימה הצפונית. מתברר, כי החלו האימונים לקראת תחרות סירות הדרקון, שתתקיים, זו השנה השנייה. קבוצות ישראליות, שכבר נרשמו לתחרות שתתקיים בחודש מאי, לקחו חלק בתחרות המקדימה. חלק מהקבוצות ייצגו בכבוד את התנועה הקיבוצית, ביניהן - נשות מלכות הגליל, פורום נשים משגב עם וקבוצת דגניה ב', שגם ניצחה בתחרות המוקדמת, אולי בזכות שיתוף הפעולה בין חברים ותיקים לתושבים חדשים.
תחרות "סירות דרקון" היא יוזמה של נדבניות קנדיות, שהחליטו לייבא לצפון ארץ הקודש את התחרות המסוגננת הזו, המוכרת בכל העולם. מעבר לעובדה שבעקבות זאת יגיעו לכנרת מאות חובבי מים מהארץ ומקנדה להפנינג הרטוב, המטרה הסופית היא לגייס תרומות לטובת עמותות, הפועלות לקידום האוכלוסייה בצפון הארץ. להרשמה, יחידים או קבוצות, גילאי 12-80!Victor@uiac.org.il או 052-6130909.
לאתר האירוע-www.dragonboatisrael.com


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג