יום חמישי, 28 בנובמבר 2013

על הדשא 28 לנובמבר 2013

על הדשא

רוני מ. האס, הזמן הירוק
28/11/2013
 
הצבא צועד
מרחביה
  
יורם מן, 80, מרחביה, הנדסאי מכונות במקצועו, שמע ממכרה, שמחפשים באגודה למען החייל מישהו עם ידי זהב שיוכל לתקן כל מיני דברים בהתנדבות. הרעיון מצא חן בעיניו והוא החליט להתנדב בסניף העפולאי הקרוב למקום מגוריו. "מדי פעם נותנים לי משהו לתקן, בימי ראשון אני עובר במאפייה ומגיע אל הסניף עם לחמניות טריות, שם מחכות המתנדבות מוכנות לפעולה, יושבות ומכינות סנדביצ'ים אותם אנחנו מחלקים לחיילים. בחנוכה נחלק סופגניות כמובן.
" למָן לא ברור מי יותר נהנה מההתנדבות המתנדבים או החיילים, מה שבטוח הוא שהאווירה המשפחתית והחברית באגודה למען החייל, מעודדת אותו להמשיך ולהתנדב. "האגודה גם ממוקמת במקום מיוחד, בתחנת הרכבת הישנה של עפולה, במבנה שהיה מחסן הסחורות של התחנה, מהימים שאני עוד זוכר." באגודה מאד מרוצים מפועלו של מן וישמחו לאתר מתנדבים נוספים " אנחנו מחפשים עוד מתנדב או מתנדבת, רצוי עם רכב, שמקום מגוריו קרוב לעיר עפולה, ואשר גם יודע להפעיל מחשב לפעולות בסיסיות". המעוניינים להתנדב מוזמנים לפנות לאבינועם יחזקאלי בטלפון: 052-2843964 או אל יורם מן, בטלפון 2476512- 052.
  
מנגישים בגליל
אשדות יעקב מאוחד
  
כפיר בר, 34, אשדות יעקב מאוחד, מעסה במקצועו, הוא עיוור מלידה ובחצי השנה האחרונה חבר בקבוצת סיירת נגישות של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל, " שתפקידה הוא לצאת ולבדוק את מידת הנגישות של מקומות ציבוריים בגליל עבור אנשים עם מוגבלות. "בחודשים האחרונים הצטרפתי כפעיל בסיירת הנגישות, סיירת המורכבת מאנשים בעלי מוגבלויות שונות וגם סטודנטים ללא מוגבלות. אנחנו מגיעים למקומות שנותנים שירות לציבור הרחב כמו מסעדות, בתי קפה, צימרים וכו' ובודקים אם ועד כמה המקום מונגש עבור נכים. אנחנו פועלים בקבוצות קטנות, יש לנו טפסי נגישות אותם אנחנו ממלאים, בודקים מה רוחב דלת הכניסה, האם יש שרותי נכים, האם יש רמפה או רק מדרגות ועוד".
כפיר בר וחבריו דואגים לבצע את משימתם באופן מכבד ותרבותי שכן, לשיטתם, עצם המפגש עם מנהלי המקומות, יכול להביא לשינוי. "אנחנו מסבירים לשם מה הגענו ואף מבקשים את רשותו של בעל המסעדה לבדיקת נגישות המקום והתאמתו לאנשים עם מוגבלות. בנוסף גם מציינים בפניו שאנחנו ממלאים טפסי נגישות ומעלים את המידע לאינטרנט בכדי לאפשר לאנשים עם מוגבלות לבדוק את מידת הנגישות המקום ובהתאם להחליט האם להגיע. מאוד חשוב לנו להסביר לבעל המקום שהמידע המועלה לאינטרנט ניתן לשינוי, במידה ויחליט להנגיש את האתר בצורה טובה יותר."
כפיר מספר, כי כיום יש ברשותו מטר מדבר, בו הוא יכול לעשות שימוש על אף עיוורונו, עובדה המאפשרת לו להשתלב בצורה עצמאית יותר בסקירות. "אני חושב שפעילות זו מבורכת וללא ספק תורמת לנו כבעלי הצרכים המיוחדים בכך שיש לנו את האפשרות לוודא נגישות ולהחליט לאיזה מקום ללכת".
 
מרפא הבושם
כברי
  
שמעון שמלה, 48, כברי, הקים בכברי לפני 14 שנה את המיזם "מרפא הבושם", העוסק בקוסמטיקה טבעית, רפואת צמחים והפקת שמנים צמחיים. הוא אוטודידקט שמשלב ידע מתחומים רבים, כולל ידע שקיבל מסבתו ששימשה מרפאה בצמחים בג'רבה שבטוניסיה, ותוך מתן דגש על רפואה קדומה ובפרט רפואת הרמב"ם. "פיתחתי שיטה המחברת גופנפש, כשההיבט האבחוני מבוסס על הגוף, אורח החיים של האדם ותזונתו, והטיפול נעשה ביחס ישר לנפש, תוך מתן דגש על שימוש אינטנסיבי בתמציות צמחי מרפא, שמנים צמחיים, חליטות וכ-400 פורמולות שפיתחתי במהלך השנים".
שמלה הוא כמו ספר פתוח, שפתו הציורית, כמעט מקראית, שולטת בהסבריו, אפילו את הדימוי שפיתח לגוף האדם מחבר שמלה לחג החנוכה הקרב ובא, הוא מקביל את הפנים למנורת בית המקדש: "בפנים שתי אזניים - שני קנים, שתי עיניים-שני קנים, שני נחיריים- שני קנים, והשמש- היא הלשון". ואכן, אחד השימושים העיקריים באמצעותם מסייע שמלה ללקוחותיו, היא שימוש בתמציות שמנים המונחים מתחת ללשון, ובשפתו הציורית: "בעזרת השמנים האלה אנחנו מדליקים את המנורה, דרך הלשון הם מגיעים ישירות ל'מ.ל.ך' - מוח, לב וכבד" ואם נרצה להדליק את החנוכיה, שלה כידוע 9 קנים, לשמלה הפתרונים. "נתייחס גם לחוש המישוש, דהיינו הידיים, שאין לך שיעור קומה גדול יותר מלהבין שהמנורה משקפת את פנימיות האדם והחנוכיה שישבה מחוץ לקודש הקודשים באה לסמל את שלמות הגוף." חנוכה שמח ובריא לכולנו.
למידע נוסף- http://www.simple-natural.net / http://www.mrphbosem.com /
   
עזרה לנפגעי הסופה בפיליפינים
נחמן גלבוע
  
צילום: דובר צה"ל
הקרן ההומניטרית על שם אייבי נתן, מייסודה של קרן חבצלת, התגייסה למען נפגעי הסופה בפיליפינים, שהביאה למותם של כעשרת אלפים איש, והותירה מאות אלפים ללא קורת גג. הקרן חברה למספר ארגונים, ובהם ברית עולם וטופז, והחלה לגייס כספים למימון ציוד ומזון לנפגעי האסון. גיוס הכספים נעשה ביישובי המועצה האזורית מגידו, על ידי תלמידי פנימיית רעות של בית הספר האזורי מגידו. בנוסף, סייע מנהל הקרן, הנרי אלקסלסי, מעין השופט, לארגן משלחת סיוע מטעם ברית עולם - הכוללת רופאה, פסיכולוג, עובד סוציאלי ואיש לוגיסטיקה - שיצאה לפיליפינים ביום רביעי. "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו להקל על האוכלוסייה שם", אומר אלקסלסי. "מדובר באוכלוסייה חלשה. במשלחת הראשונה אין חברי קיבוצים, אבל אולי נגייס חברים למשלחת השנייה".

עורך הבלוג