יום חמישי, 7 בדצמבר 2006

מרפאה איזורית חדשה נפתחה השבוע בעמק חפר

מרפאה אזורית חדשה נפתחה השבוע בעמק חפר

רוני מ' האס

ביום ראשון האחרון נפתחה מרפאה אזורית חדשה בעמק חפר. המרפאה שקמה עקב שיתוף פעולה בין שבעה יישובי האזור, מועצה אזורית עמק חפר ושירותי בריאות כללית, תיתן שירותיה במבנה חדש ומרווח ל-3,500 לקוחות. הלקוחות הם תושבי הקיבוצים מעברות, העוגן ומשמר השרון והמושבים כפר ידידיה הדר עם, כפר חיים, בית הלוי וכפר מונש, שהתאחדו בעקבות מיזוג המרפאות של יישוביהן.

לקושי הטכני של הגעה אל המרפאה, בעיקר לקשישים ולחולים, ניתנו מספר פתרונות ובהם הסעות למרפאה פעמיים ביום באחריות המועצה האזורית, וההסעות לחברי הקיבוצים תהיה באחריות הקיבוצים עצמם.

נוסף על שלושת רופאי המשפחה הכפריים שעברו למרפאה המשותפת וימשיכו לטפל בלקוחותיהם מהיישובים, יינתנו גם השירותים הבאים: רפואת ילדים, רופא אא"ג, נשים ועור. יש עוד תוכניות מגירה, כמו מתן שירותי דיאטנית אשר יחלו בקרוב.

מול קשיי התחבורה למרפאה האזורית מונים מקימיה את השיפור העצום, כדבריהם, בשירות לקהל בתחומים השונים, כגון שעות פתיחה גמישות ורבות, שישה ימים בשבוע, ובהם שלוש פעמים גם אחה"צ, בדיקות דם שיילקחו כל בוקר במשך שעתיים, מגוון אנשי רפואה עם אפשרות בחירה לקהל, ובמסגרת שירותי המשרד יינתן שירות מלא ללא צורך בפנייה למסגרות אחרות של שירותי בריאות כללית.

נוסף על כל אלה, ייהנו החברים משיתוף פעולה שנוצר עם בית המרקחת של "ניו פארם" הממוקם באותו מתחם של המרפאה, וישרת את חברי הקופה בכל יום, כולל שבתות, עד השעה 22:00.

ד"ר טוני אמסטר, לשעבר רופאת הבית של קיבוץ מעברות והיום מנהלת המרפאה החדשה, מספרת כי התקנים במרפאה נשארו תקנים של מרפאה כפרית, השומרים על מספר אחיות תקין שיאפשר למרפאה להמשיך ולטפל באוכלוסייה הכפרית, תוך מתן שירות אישי וביתי כפי שנעשה עד כה במרפאות היישובים, כולל רפואה מונעת ומעקב רפואי אחר האוכלוסייה. כל זה מתוך מחויבות לאמנה שנכתבה בין שלושת הגורמים השותפים ליוזמה.

האמנה משמשת בסיס להבנות בין הגורמים, כאשר היישובים דאגו להילחם על שמירת אופייה הכפרי של המרפאה.

עורך הבלוג