יום רביעי, 25 באפריל 2007

לעשות סדר בנשמה - שיטת אהרון לופן

אימון מנטלי כחול לבן

בקיבוץ גינוסר, על שפת הכנרת, התגבשה בשנים האחרונות, שיטת ריפוי עצמי אלטרנטיבית "כחול לבן" העוסקת בתת מודע, בגוף ובנפש כשמאחוריה עומדת פילוסופיה המבוססת על טבע האדם ועובדת בשיטת "כל אחד יכול". והמטרה המוצהרת, מספר מייסד השיטה היא אהבה ללא תנאי, בריאות, אשר ועשר.

ארל'ה לופן, 42, בן גינוסר ותושב הקיבוץ דהיום, מתאר את האירועים מילדותו תוך כדי חיוך מבויש, הוא היה מהילדים החזקים בכיתה "וכשגדלים בקיבוץ, בלינה משותפת ללא השגחת מבוגרים, יש לזה הרבה משמעות", זה לא מונע בעדו לספר עד כמה פחד וכמה קשים היו לו הלילות בלי אמא בבית הילדים " היה הרבה חופש ומאידך סוג של הפקרות, תחושה שאנחנו הילדים קצת לבד בעולם", עם או בלי קשר הוא מספר על כמה חוויות בהן פגש את המוות מקרוב " לא פעם נחלצתי להציל אנשים מצרה ואף ממוות, זה תפקיד שסיגלתי לי מגיל צעיר, וכנראה שמה שאני עושה היום הוא המשך ישיר לכך".

לאחר נישואיו עם קנדל, דרום-אפריקאית במוצאה, התגורר לופן מספר שנים בדרום אפריקה, בשלב מסוים חלה תפנית בחייו. הטריגר, הוא מספר, היה מות אמו אליה היה לו קשר מיוחד. "אחרי 5 שנים בדרום אפריקה, במהלכן אימי חלתה ונפטרה בגינוסר, החלטנו שאנחנו רוצים לחזור ארצה, אני התחלתי להרגיש לא טוב מבחינה רגשית, חזרנו ארצה, ואני נכנס לתקופה של כמעט שלוש שנים בה אני סובל מתחושת עצב גדולה שמציפה אותי, אליה מתלוות תחושות דכאון וחרדה."

" למרות הרגשתי הקשה, לא הרשיתי לעצמי להסגיר זאת בפני הסביבה, המשכתי לעבוד ובתוכי מתחוללת מהומה, בשלב מסויים אני מתחיל לשים לב שיש איזושהי מחזוריות, איזשהו סדר בבלגן. אני מתחיל לעקוב אחר דפוס במחשבות, בתחושות, בשינויים גופניים וההשפעה של אלה על אלה."

" באיזשהו שלב גיליתי שאני יכול לצאת מהלופ הזה, מהמעגליות של הדכאון והחרדה, אחרי שלוש שנים יצאתי מהמשבר, בריפוי עצמי בזכות תובנות מסוימות"

" לאחר התקופה הקשה, ממנה הצלחתי לצאת, הבנתי שיש לי ביד מתנה, שאם אצליח לתת לה שם, לתת לה מילים, אוכל לעזור לאחרים במצבי משבר ובכלל."

לופן מחליט לקפוץ בחזרה אל תוך מי הנפש הסוערים. " מבחינתי המבחן להכניס את עצמי באופן יזום למצב רגשי קשה ולהוציא את עצמי ממנו מחדש, היווה סימן שעליתי על נוסחה מנצחת. "

זה נמשך שבועיים, לופן הצליח להכניס עצמו לתוך מצב רגשי קשה, חווה מחדש תחושות דכאון וחרדה, תוך שבועיים יצא מהם והפעם היה בטוח שבידו באמת נוסחה מנצחת.

" כל החיים הייתי בתפקיד של מציל, תמיד היה לי ברור שמונחת לי האחריות על הכתפיים לשמור על האחרים, לעזור במקרי חירום, גם במחיר של סיכון עצמי, מבחינתי זה היה המשך הדרך, אם כי במחוזות קצת פחות מוכרים לי- מחוזות הנפש."

כיום עוסק לופן בטיפולים לפי שיטתו, לה הוא קורא "שיטת אהרן לופן" (aharon lufan Method) , הוא עוזר לאנשים בגמילה מהתמכרויות וכמובן בהחלמה ממצבים רגשיים קשים ומחלות חשוכות מרפא ומאידך עוזר בקידום ההצלחה בחיים האישיים. השיטה והתהליך מדברים על הבנת קוד הפעולה של המוח בהקשר לשילוש- רגש-נפש-גוף, העבודה נעשית באמצעות הדרכה לריפוי עצמי ואימון מנטלי, ידידותיים ונגישים לכל אדם ומסוגלים לגעת בכל תחום בחיים. הוא טיפל בחולים חשוכי מרפא, בחולי אסטמה, הוא עזר לאנשים בגמילה מעישון, בבעיות פוריות, דכאון וחרדה ועוד.

השיטה עובדת באמצעות שיחות מדויקות וקונקרטיות בהן מסביר לופן למטופלים כיצד עובדת המערכת הפיזית-נפשית-שכלית והיכן ההתניות שעליהם להפרד מהן, הוא משתמש בהמחשות מעולם הטבע, הוא בנה זאת כך ששפתו תהיה ברורה לכל אחד, מסביר לאנשים שרב מה שישמעו אצלו הם כבר יודעים, הוא רק יעשה להם את הסדר בדברים.

הוא מספר כי מספר הפגישות לו זקוק אדם בכדי לתפוס את השיטה ולהתחיל לטפל בעצמו הוא בין 5 ל 7, תלוי בהבנה ובשיתוף הפעולה של האדם.

לופן גם עובד בשיתופי פעולה כגון עם הנטורפתית לילך נהרי משלומית, הם מנחים ביחד סדנאות לאורח חיים בריא וריפוי עצמי בהן משתתפים הסובלים מבעיות מטבוליות, סכרת, לחץ דם, עודף משקל ועוד. שיתןף פעולה נוסף מתקיים בקורס להגנה עצמית בניהולו של ויקטור זייתון, מדריך לג'יג'יטסו ברזילאי ולכושר אישי, בוגר מכון וינגייט, מדובר בסדנא המיועדת בבסיסה לנשים, ומטפלת בעיקר במצבי התגוננות פיזיים בשעת חירום.

הוא מספר שחלק מהאנשים שמגיעים אליו ניסו הכל, ואצלו, תוך מספר פגישות, הוא מצליח ללמד אותם לקחת את השליטה והניתוב בחייהם, בגופם ובנפשם ולהגיע לתוצאה ולמציאות בה הם בוחרים.

" אני מקווה שזה לא ישמע יומרני, אבל אני כל כך מאמין בשיטה שלי, הרי הייתי שם למטה, והצלחתי לצאת חזק ומחוזק. אני מרגיש שיש לי ביד אוצר שמפתיע כמה שהוא פשוט ליישום, רק צריך להתבונן במערכת האנושית המורכבת, שפועלת כבר אלפי שנים ולהעז לענות לה בשפתה".

לא מכבר השיק אתר באינטרנט www.aharonlufan.com . שווה הצצה.

עורך הבלוג