יום חמישי, 31 במרץ 2011

על הדשא - 31 למרץ 2011


daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא

רוני מ.האס

תמונה ראשית. כנס מקהלות

במועצה האזורית עמק הירדן, באולם המופעים של קיבוץ אפיקים, קבלו את פני האביב בקולות הזמיר של ילדי הגליל, זאת בכנס מקהלות אזורי בו זימר הדור הצעיר משך בקר שלם ואף ברוש לא התלונן שכואב לו כבר הראש.


נפתחה קהילת ותיקי הקיבוצים באתר מוטקה

העולם הווירטואלי החליט לאמץ את ותיקנו. השבוע נפתחה באתר האינטרנט "מוטקה"www.motke.co.il קהילה לוותיקי הקיבוצים. באתר - המוגדר כ"נקודת מפגש לצעירים ברוחם", נותן שירותים שונים לגיל הזהב הארץ ישראלי ולפרנסיו - החליטו כי נכון יהיה לפתוח קהילה ייחודית לוותיקי הקיבוצים. מטרת הקהילה היא לחבר בין ותיקי הקיבוצים הפזורים ברחבי הארץ, כאשר הנהלת האתר מזמינה את המעוניינים לשתף בתמונות ובסיפורים מרגשים מחייהם ומחוויותיהם בקיבוץ, לפרסם אירועים, להתעדכן, לערוך דיונים אקטואליים על החיים, לשאול שאלות, לתת ולקבל עצות ותמיכה ואפילו - לערוך היכרויות.
שלושת מנהלי הקהילה הם אהרון מן, חבר קיבוץ דפנה, מנהל משאבי אנוש בקיבוץ, למד ניהול ועיצוב אתרי אינטרנט ומנהל את אתר האינטרנט של דפנה; מוטקה בן הלל, חבר קיבוץ נחשון, שבעשרים השנה האחרונות מנהל את מערך המחשוב והאינטרנט בקיבוץ; וברכה בלושטיין, חברת קיבוץ נירים, חברת צוות הנהלת הקהילה של הקיבוץ ורכזת מתנדבים בסניף האגודה למען החייל במועצה האזורית אשכול.

פרס לאימא. צוות הגדש וענפי העזר

פרס לאימא (עובדת) אדמה
מגן

אורנה איינשטיין, 50, הגיעה כנחל"אית מהעיר חולון לקיבוץ מגן בסוף שנות ה-70. מיום שדרכה כף רגלה במשק, התחברה לעבודת הגד"ש, ומאז ועד היום היא עובדת את אדמת הנגב המקומית באהבה ובנאמנות.
איינשטיין, מרכזת כיום את הגד"ש, אם לשלושה, הקפידה לחזור מהשדה מדי בוקר, להעיר את הילדים ולתת להם את ברכת הדרך לפני שחזרה לעבוד את אימא אדמה. היא מסבירה כי מדובר באורח חיים ייחודי, בהתמכרות למרחבים, בהנאה מהעשייה היומיומית. סוד עבודת הגד"ש במגן ובמרחבי החקלאות בנגב בכלל, שהעבודה מתבססת תמיד על צוותים גדולים, שבהם שותפים מקטון ועד גדול, כ-20 אנשי צוות בגיל 20 עד 75 לערך.
בשבוע שעבר קיבלה איינשטיין, בתערוכת "אגרו משוב", את אות החקלאי המצטיין על 30 שנות הפעילות החקלאית שלה, שבהן הוכיחה את עצמם בהישגים מרשימים. איינשטין, נבוכה מעצם המעמד, מבקשת להדגיש כי מבחינתה היא מקבלת את הפרס הזה כנציגת כל עמיתיה, חקלאי הנגב.
ומה אומרת המשפחה? הבעל, ימן, שעוסק אף הוא בחקלאות כמנהל תחום הירקות בחבל מעון, מפרגן. הבן הבכור, שהפך לאחרונה לסטודנט, עבד עד לא מזמן עם אימא בשדות; הבת, 22, היא חלק מצוות הגד"ש הנוכחי ועל הבן הצעיר, בן 12, אימא אומרת שנראה, כי הוא יעסוק בתוכנות לחקלאות. כל דור יאמר את דברו.

לי גפן

בקשה אישית לעזרה


שמי לי גפן, אני בת 32, נולדתי וגדלתי בקיבוץ הסוללים בעמק יזרעאל. אני עובדת סוציאלית במקצועי, מטפלת בבני נוער הנמצאים בסכנת נשירה לחיי רחוב. יש לי שלושה אחים בוגרים ממני, שני הורי נפטרו כשהייתי צעירה. עד לפני כשלושה שבועות חייתי עם בן זוגי דויד, ללא כל ידיעה על הגידול המקנן בגופי, הייתי מלאת תוכניות לעתידנו המשותף. בעקבות כאבים שחשתי בצוואר, עברתי בדיקת MRIוהתגלה אצלי גידול בחלק העליון של עמוד השדרה בצמוד לגזע המח. מדובר בגידול נדיר ואלים במיוחד, הממוקם ממש בתוך חוט השדרה. כל הרופאים עמם התייעצתי הסכימו, באופן חד משמעי, כי קיימת סכנה מיידית לחיי וכי עלי לעבור ניתוח דחוף במטרה לנסות ולעצור את התפשטות הגידול. אין לי מילים לתאר איך ברגע אחד השתנו חיי, כל סדרי העדיפויות והתקוות לעתיד, תחושת הביטחון "שהכל יהיה בסדר", הכל התערער. למרות הפחד הגדול והחרדה שאני חשה, אני מלאת תקווה ואמונה כי הניתוח יוכל לעזור לי להחלים. הניתוח שאני זקוקה לו, נחשב למורכב ביותר בעיקר כי המיקום של הגידול רגיש ומסובך ומעלה את הסיכון לסיבוכים חמורים. כל הרופאים עמם נפגשתי, הסבירו לי כי בניתוחים מסוג זה (אשר אינם נעשים הרבה בעולם) מאד חשוב להתייחס לניסיון ולאחוזי ההצלחה האישיים של הרופא המנתח. לאחר בירורים רבים כולל התייעצות עם הרב פירר, הצלחתי להגיע לפרופ' Brotchi ‏ מבלגיה, אשר נחשב למומחה בעל שם עולמי בתחום זה. פרופ' Brotchi מבצע ניתוחים אלו רק במרפאתו בבריסל.בשל הדחיפות והסכנה לחיי, הניתוח נקבע לתאריך ה-5 באפריל - בבלגיה. עלותו של הניתוח היא כ-300 אלף ₪. לצערי, בנסיבות חיי כיום, אין באפשרותי לעמוד בהוצאה זו ולכן אני זקוקה לעזרתם. אני אסירת תודה על כל תרומה שתינתן ואם אין באפשרותכם לתרום תהיה זו עזרה משמעותית אם תוכלו להעביר מייל זה לכל מי שאתם חושבים שיוכל לתרום ולעזור. לצורך איסוף התרומות פתחנו חשבון בנק מיוחד המיועד רק לתרומות עבורי שפרטיו:בנק הפועלים, סניף כפר יונה, מספר סניף 675, חשבון מספר 323118.שם החשבון: גפן חגית "תרומות על לי". ניתן לפנות לאחי זיו, בכל שאלה:באימייל: ziv.geffen@gmail.com בטלפון: 052-3203644.


כוכב אמת

נורית ברדיצ'בסקי, מצר, היא אם גאה. הבן, מיכה, 38, הצליח עם חבריו, מנהלי "סנאפטו", לעשות אקזיט ולמכור את החברה שלהם לפייסבוק תמורת 70 מיליון דולר (!) מקור הגאווה האמיתי של אימא הוא, כי האפליקציה שנמכרה היא סוציאליסטית עד מאוד במהותה ותאפשר למיליונים, שלא יכולים לרכוש טלפון חכם, לשדרג את הטלפון העממי שלהם כך שיתפעל כאחרון הסמארטפונים.
שבעה מיליון like

עורך הבלוג