יום רביעי, 16 בינואר 2013

על הדשא - 17 לינואר 2013


17.1.2013
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ. האס

חנן ארז. צילום: יעל ברניר

מאסטר שף

גם חנן ארז, ראש המועצה האזורית מגידו, החליט ליהנות בפסטיבל הגסטרונומי הצפוני "טעמים בעמק", כשהתנסה באפיית פוק'צה עם השפית עפאף חלבי, בזוהר בדשא, הלינה הכפרית בקיבוץ דליה. עוד על הפסטיבל www.teamim-baamkim.co.il
צילום: יקב הרי גליל

נכנס שלג יצא יין
יראון

חקלאי קיבוץ יראון נמצאו דווקא מברכים על מזג האוויר המושלג, שפקד את הגליל בשבוע שעבר. ליקב הקיבוצי, "יקב הרי גליל", שישה כרמים נטועים בהרי הגליל, שמסתבר כי נהנו מאד מפתיתי השלג הלבנים שירדו עליהם. אורי טירולר, מנכ"ל היקב, מספר כי השלג והקור נותנים הרבה תקווה; "מנות הקור יסייעו לענבי היין ליותר ארומתיות וטעם, אנחנו מקווים, כי ירד עוד שלג שייתן את מנות הקור הטובות לגפני היין בכרמים שלנו, הנטועים בגובה של 600-700 מטר מעל פני הים. מיכה ועדיה, היינן הראשי ביקב, מסביר, כי האדמה העשירה והפורייה ושילוב של תנאי אקלים ייחודיים לגידול גפן מאפשרים טיפוח ענבי יין איכותיים, כאשר השוני בין העונות יכול להוות חותם ייחודי לאופיו של הבציר באותה שנה. עוד אומר ועדיה, כי הכרמים מצויים כעת בתרדמת החורף שלהם - "גפן זקוקה למנות קור כדי להיכנס לתרדמת חורף. הגפנים כמו מתכנסות לתוך עצמן, מורידות את כל חומרי המזון למערכת השורשים, העלים נושרים והן נרדמות לכל חודשי החורף. כאשר מזג האוויר מתחמם והאדמה יחד איתו, הגפן מקבלת מסר להתעורר ולשלוח את חומרי המזון האגורים בשורשי הגפן אל הפקעים המתעוררים, בדרכם להיות שריגי גפן שיניבו אשכולות ענבים." שיהיה לחיים!

צילום: רשת

לא תפסיק לשיר
גבעת עוז
כתב: יבל ברקאי

חודשיים וחצי אחרי צילומי הפרק, שבו סיימה מיה יוהנה מנחם, 28, בת גבעת עוז, את השתתפותה בתוכנית הטלוויזיה The voice, צפו במוצאי שבת האחרון כל חובבי התוכנית ב "דו-קרב" המזמר, שבו הפסידה למתחרתה, יעל שושנה כהן. המנטור אביב גפן נאלץ להודיע את ההודעה המצערת למיה בעלת קול הזמיר ולכל צופי התוכנית. למי שלא עקב, נזכיר כי שלושה מנטורים בחרו במיה אחרי האודישן הראשון - שלומי שבת, שרית חדד ואביב גפן - ומיה בחרה באביב. האבא יחיאל מנחם מספר בביתו בגבעת עוז: "דווקא מיה קיבלה את זה בקלות, גם כי המתח התפרק וגם כי יעל הייתה חברה ממש טובה שלה. הן פרגנו אחת לשנייה. אחרי השידור היא הופצצה בהמוני מסרונים ושיחות טלפון מעודדות. אנחנו, עכשיו כשצפינו בפרק, הרגשנו פתאום את הרגשת ההחמצה, למרות שמדובר על צילומים מסוף אוקטובר". למרות ההדחה, מיה לא מפסיקה לשיר, היא ממשיכה להופיע בכל רחבי הארץ, עם הגיטריסט שי טוחנר, בשירי פולק איריים, סקוטיים ואמריקאיים, בין השאר, היא שרה גם את שירי בוב דילן וליאונרד כהן. בפרק ההדחה היא שרה את 'סוסי פרא' של הרולינג סטון. ואיך הגיבו בקיבוץ? "מאוד פרגנו".

צילום: בי"ס עמק יזרעאל גניגר

נתינה מתוקה
עמק יזרעאל / גניגר

תלמידי כיתות ו' בבית הספר "עמק יזרעאל" בגניגר, אספו בשבוע שעבר 4,000 שקל, שיתרמו לתלמידי בית הספר 'יובלים' בעפולה, השייך לאיל"ן ומטפל באלפי ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות פיזיות כתוצאה ממחלות שריר ועצב.
אורית דביר, מנהלת בית הספר, סיפרה: "זו השנה השישית, שתלמידי כיתות ו' מיישמים את ערך הנתינה, ומפעילים בימי ההורים המתקיימים בבית הספר בית קפה, בסיוע ההורים וצוות המחנכים. במהלך ימי ההורים, עובדים התלמידים במרץ רב בכדי לשבור את ה'שיא' של המחזורים הקודמים, למכור כמה שיותר עוגות ולאסוף כמה שיותר כסף כדי לקנות לתלמידי בית הספר 'יובלים' בעפולה פריט ציוד, שיוכל לסייע ולהקל על תפקודם. בנוסף לכך, בסיום המחצית השנייה של השנה מעבירים לנו מבית הספר "יובלים" עבודות אמנות של התלמידים, ואנו מעמידים אותן למכירה בימי ההורים. כמובן, הכסף מועבר לבית הספר 'יובלים' לרווחת תלמידיו".

אחינועם ניני. צילום: צילום: רונן אקרמן

כוכבת אמת

ביום שישי הבא, 25.1, תגיע אחינועם ניני למופע התרמה חגיגי בכפר בלום. ניני התנדבה להופיע בפני הקהל הצפוני, במסגרת סיבוב הופעות החורף של מופעה החדש "ארץ, שיר", ולסייע למרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס גליל-גולן, בגיוס תרומות. את ניני ילוו במופע ארבעה נגני כלי מיתר, והיא תבצע קלאסיקות ישראליות, המרכיבות את אלבומה האחרון, כמו "היו לילות", לצד להיטיה הגדולים. לפרטים -http://tickets.galil-elion.org.il או 04.6816640. באמת כוכבת.

להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547


עורך הבלוג