יום חמישי, 5 באוגוסט 2010

על הדשא - 5 לאוגוסט 2010


5.8.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  

על הדשא

רוני מ. האס


לתת צמות באהבה

דליה


אנט אברהם, ממספרת "אנט" שבקיבוץ דליה, התגייסה לאחרונה לטובת מיזם "תורמים שיער" של עמותת "זכרון מנחם", האוספת מחלפות שיער ליצירת פאות למען ילדים ומבוגרים, ששערם נשר בעקבות טיפולים במחלת הסרטן; זאת לאחר ששמעה על האפשרות מלקוחה, שביקשה לשמור את צמתה הגזורה, על מנת לתרום אותה למען המיזם. אנט מספרת, כי לא הייתה בטוחה שלקוחותיה יירתמו לרעיון, המעורר אסוציאציות שקשורות למלחמת העולם השנייה, אך גם אנט, ילידת גרמניה, הצליחה לשים בצד את העבר ולתת יד למען העתיד. "כבר בחודש הראשון העברתי שבע תרומות של צמות לעמותה, ומאז מדי שבוע אני מקבלת המון טלפונים מאנשים ששמעו על העניין ורוצים לתרום". אברהם מספרת, כי יש מגבלות בנוגע לתרומה, וכי ניתן לתרום שיער באורך של 25 ס"מ לפחות, כדי שיוכלו להרכיב ממנו פאה. לדברי העמותה, הלקוחות מקבלות הודעה כאשר שערן נתרם, ומתברר שיש גם תורמים בנים.

התורמת האחרונה שהגיעה למספרת אנט היא בת הקיבוץ, שירה מנדלסון בת ה-שש, אשר נענתה לאתגר, ולמענו ויתרה על צמותיה, כאשר בהזדמנות זו זכתה בתספורת מלבבת תוצרת מקומית.
  

בריכת השחייה סגורה לחיצוניים

יבל ברקאי
גלעד

במרבית הקיבוצים נכנעו לצורך לקלוט אורחים ולהשתמש בבריכת השחייה כמקור הכנסה לתקופת הקיץ, אך דבר זה נמנע השנה מקיבוץ גלעד. באופן מפתיע, זמן קצר מכדי שיוכלו לעשות משהו, קיבלו בקיבוץ הודעה כי בריכת השחייה שלהם, שנבנתה לפני 50 שנה, נמצאה לא תקנית. משמעות העניין היא, שאורחים של הקיבוץ, ילדי הקייטנה בתשלום ומדריכים שכירים של הקייטנה, אינם רשאים להיכנס לבריכה.

לטענת משרד הבריאות, בבריכה הוותיקה של גלעד, אין הפרדה ראויה בין בריכת המבוגרים לבריכת הילדים, השיפועים בתוך הבריכה חדים מדי ועומקה מתקרב לשלושה מטרים, מעל העומק המותר לפי התקן.

בקיבוץ קיבלו מכתב באפריל האחרון ממשרדי הבריאות והחינוך, המבהיר חד-משמעית, כי עקב החמרת התקנות, בריכת השחייה של גלעד נמצאה בלתי תקנית, וכי אין לאפשר לאיש פרט לתושבי הקיבוץ להשתמש בה.

עלות שיפוץ הבריכה הוערכה ביותר ממיליון שקל, וממילא גם לא נותר זמן לבצעו.

מרגלית שחר, מנהלת הקהילה, מסבירה כי כיוון שההרשמה של ילדים מחוץ לקייטנה כבר הייתה בעיצומה, וחלק מהמדריכים הם שכירים, הפכה הבעיה של הבריכה לסוגיה קשה. "פתרנו אותה בכמה דרכים יצירתיות, אחת מהן באמצעות נסיעה למקומות אחרים שבהם הבריכה תקנית, כמו קיבוץ הזורע. פתרון יצירתי אחר היה החלפת המדריכים השכירים בהורים, ששמרו על ילדי הקיבוץ בזמן הרחצה בבריכה".

קיסריה לדרומיים

מועצה אזורית יואב - בית גוברין

פסטיבל תנ"ך ואהבה השמיני, שננעל במוצאי ט"ו באב, רשם הצלחה משמעותית לאחר שקהל גדול של חילונים ודתיים, שמנה כ-10,000 איש, הגיע בהמוניו למופעים שהתקיימו לאורך חמישה ימים במערות ובאמפיתיאטרון הרומי בבית גוברין. הפסטיבל הייחודי - שמתקיים מדי קיץ ברחבי מועצה אזורית יואב באמפיתיאטרון הרומי, במערות הגן הלאומי בית גוברין ובאתרים רבים נוספים במרחבי יואב-יהודה - הצליח שוב למשוך קהל מכל הארץ ולשלב, על אף המורכבות, תכנים מהתנ"ך ומשל המקורות עם תרבות עכשווית. בנוסף, התקיימו לצד מופעי התרבות, טיולים וסיורים של הקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, וזאת במקביל לאירועי תרבות ועיון נוספים, שהתקיימו באתרים שבמרחב.

המופע הסוגר, שהתקיים ערב נעילת הפסטיבל, אירח לראשונה במערת הפעמון את הקאמרטה הישראלית בקונצרט פתוח לקהל, שהכניסה אליו הייתה חופשית.

ראש המועצה האזורית יואב, רני טריינין ,צוטט כשהפליג בשבחי האירוע: "הגן הלאומי והאמפיתיאטרון הרומי הם התשובה התרבותית של הדרום לקיסריה". משלמה ארצי, המופיע הערב (חמישי) ובשבוע הבא באמפיתיאטרון קיסריה, לא הצלחנו להשיג תגובה בנוגע לפוטנציאל שנפתח מדרום.
  

עושות שלום ברגליים

מועצה אזורית עמק הירדן

להקת המחול "גלים במחול" מעמק הירדן, שכללה 17 רקדניות מכיתה ח' ועד י"א, ייצגה את ישראל בפסטיבל המחול בבירשטט, גרמניה. מנהלת המרכז למחול של עמק הירדן, דורית פורת, ציינה שהלהקה זכתה להצלחה גדולה ולתמיכה בכל הופעותיה, לרבות תיעוד בעיתונות המקומית והמחוזית. קשר מיוחד נוצר עם המשלחת הטורקית, שזו לה הפעם הראשונה להשתתף בפסטיבל המחול.

"כשסיפרתי להורים, שהשנה משתתפת גם משלחת טורקית, הם קצת חששו, אבל הרגעתי אותם מתוך היכרות עם הפסטיבל, שמאז ומעולם היה נטול כל פוליטיקה. אחרי הכול, מדובר באנשים הפשוטים שמתעסקים בתרבות חובקת עולם, כשראיתי בפעם הראשונה את המאמן של הטורקיות אמרתי לו, "בוא נלחץ יד", והוא מיד נענה. מאז התיידדנו ולקראת סוף הפסטיבל ביקשתי ממנו שנצטלם יחד עם הדגלים. לא הייתה לו בעיה שאפיץ את התמונה, והוא אפילו הבטיח להפיץ את התמונה כשיחזור לטורקיה". בפסטיבל המחול משתתפות נבחרות מחו"ל, המורכבות ברובן מבני נוער". הרקדניות שלנו היו שגרירות מצוינות לישראל. הן היו ידידותיות, וכולם חיפשו את חברתן. באחד הערבים הן אפילו לימדו את כל המשתתפים ריקודי עם ומשחקי חברה ישראליים". ואנחנו, שמחזקים את רגלי הרקדניות נטולות האגו, רק רצינו לשאול אוף דה רקורד, מתוך דאגה כנה לעם ישראל: יכול להיות שהדגל של הטורקים היה גדול יותר...?
    

הקיבוצניק הנרגן -


סוף סוף משט של בני נוער מנצח בכל קנה מידה, ושוכחים להזכיר שאגף המשימות הוא הרוח הנושבת מאחורי האירוע? (ציטוט מפי אחד שעומד בראש אגף המשימות, ומרוב צניעות לא רוצה לחשוף את שמו, בתגובה לפרסום הצלחתה של רפסודיית 2010 בכנרת ב"על הדשא")/
  
להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547
 

עורך הבלוג