יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

על הדשא 21 לאוקטובר 2010


21.10.2010
daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  
על הדשא
רוני מ. האס

צילום: משה יערי
גונן נשר, משער העמקים, זכה בפרס מאת ראש המועצה האזורית זבולון, דב ישורון, לכבוד צאת ספר הביכורים שלו, "לעוף כמו בוב בימון", המקפל בסיפוריו את חווייתם של הלוקים בשמיעתם, בהם הסופר עצמו.

מעקב
יום השנה לזכר קהילת יהודי סטשנוב

דני ששון מכפר בלום ובנו, עומר ששון, עורכים בחודשים האחרונים (כפי שפרסמנו כאן באפריל השנה) תחקיר לקראת הכנת הסרט התיעודי "אבודים בניז'ני", העוסק במציאת קבר אחים של יהודי קהילת סטשנוב. האב ובנו הצליחו לגלות רבים מבני העיירה ששרדו ואת צאצאיהם, ומתעתדים לקיים ב-8.11 יום זיכרון שנתי ולחדש בכך מסורת שנקטעה. בתאריך זה בשנת 1941 הושמדה קהילת סטשנוב.
המפגש הזה יהיה מפגש שני, שיקיימו יוצאי העיירה הפולנית. על המפגש הראשון מספר ששון האב:
"כאשר חזרנו מצילומים בסטשוב, במחשבה ששרדו מעט מיוצאי העיירה בארץ, ומי ששרד שכח או הדחיק את זכרה, שעלול להישכח, כמו שנשכחו אלפי עיירות נוספות בפולין, פגשנו בכמה מאנשי העיירה, שהציעו לנו בשלב ראשון לערוך כנס. לא ציפינו ליותר מעשרים או שלושים אנשים, מתוך תחושה שהזיכרון מת, ולמי אכפת היום מזכרה של עיירה נידחת בפולין. החלטנו לקיים את הכנס בבית פרטי, דיווחנו עליו ב"הדף הירוק" ובתוכנית לחיפוש קרובים ב"קול ישראל" של ירון אנוש; הזמנו גם את פיטר, הבחור הנוצרי מאנגליה יליד סטשוב, שלקח על עצמו לתעד את יהדות סטשוב. שלחנו הזמנות לכמה שמות שהכרנו. ואז התחילו לצלצל אנשים שקראו את המאמר, וחיפשו דרך לעזור. חלקם מכירים חבר נוסף ויש להם דודה שרוצה לבוא, ואחרים העבירו את המידע למשפחות שלהם בחו"ל. התברר, שנגענו במיתר הנכון שרק חיכה שיפרטו עליו.
"כשהכנס התקרב ריכזנו את התשובות, והתברר שיגיעו כ-50 איש. כמובן, התחלנו להתרגש ולדאוג שיחסר מקום. יום לפני הכנס כבר היו בידינו כ-90 תשובות, אז נאלצנו להזמין כיסאות נוספים ויותר כיבוד, בכל זאת פולנים. בבוקר האירוע, כשהגיעו 100 תשובות חיוביות, התחלנו לחשוב על מעבר למתנ"ס. בסופו של דבר, הגיעו לכנס 120 איש. היה מפגש מדהים שכלל בכי וצחוק: בכי על עולם שהיה וחרב וצחוק לרגל פגישה מחודשת ואיתור קרובי משפחה חדשים. סביב כל יוצאי העיירה ישב מעגל ששמע סיפורים על העיירה שחרבה ואיננה.
בסוף הערב הוקם ועד חדש - פעם שנייה פולנים - שהחליט כפרויקט ראשון, להחזיר את המסורת של אירוע זיכרון שנתי של יוצאי סטשוב ב-8 בנובמבר, היום שבו הושמדה קהילת סטשוב", בבית יהדות וולין בגבעתיים".
כל המעוניין להשתתף במפגש מוזמן ליצור קשר:
dannysasson@gmail.com טל' 0547948482

אליפות ההתיישבות העובדת
אליפות ההתיישבות העובדת בטניס
100 שנות קיבוץ

לרגל מאה שנות קיבוץ, ובמלאת קרוב ליובל שנים לאליפות ההתיישבות העובדת בטניס, חודשה בסוף השבוע האחרון המסורת של אליפות ההתיישבות בטניס.
המקצה הצעיר - עד גיל 18 בנים ובנות - נערך בשבת האחרונה במרכז הטניס המפואר שביקנעם, בניהולו של שרון האוזר ובסיוע צוות המרכז. המקצה הבוגר יותר יתקיים בסוף שבוע הקרוב, ואליו ניתן אף להירשם עד לרגע האחרון ( 04-9597559).
באליפות הצעירים זכה דן בשן מקיבוץ חצרים, שמתאמן חמש פעמים בשבוע במרכז הטניס שבבאר שבע. סגניו הם האחים עמית ורועי ברן, המתגוררים בקיבוץ יטבתה ונוהגים להתמיד באימוניהם אחת לשבוע ברעננה, וכל השאר באילת הסמוכה.
אלופת הצעירים מבין הבנות היא חלי קוריאט ממטה אשר, סגניתה היא עפרי לין ממשמר העמק, נצר למשפחת טניסאים (האח עידן, האב גיל וגם האם דבי, שישתתפו השבת בתחרות למבוגרים).
אלוף הבנים עד גיל 14 הוא שחף גונן ממ.א משגב (כפר ורדים), סגניו הם עידן לין ממשמר העמק ויואל עיני מדליה.
אלופת ההתיישבות מבין הבנות עד גיל 14 היא תמר שושני מגן שמואל, וסגניתה היא סיטאר בר מהמושבה יקנעם שבמועצה האזורית מגידו.
מפיק התחרות, משה אביר, עין השופט, שאף שיתף את הקהל בתערוכת מחבטי טניס עתיקים מן האוסף הפרטי שלו, הביע שביעות רצון גדולה מהישגי הנציגות הקיבוצית.

אינדינגב
פסטיבל אינדינגב 2010
גבולות

פסטיבל מוזיקה ואמנות עצמאית, "אינדינגב", התקיים זו שנה רביעית באתר מצפה גבולות. הפסטיבל, שהפך בשנים האחרונות לפסטיבל הגדול בנגב, שם לו למטרה לעודד ולהעצים אמנות עצמאית ישראלית. הפסטיבל התרכז בשתי במות שבהן הופיעו יותר מ-80 הרכבים מוזיקליים אלטרנטיביים. מעבר להיותו אירוע מוזיקלי איכותי, מהווה הפסטיבל אמירה אחרת בתוך סצנת הפסטיבלים הישראלית, אמירה המחפשת לקדם יצירות אמנותיות שונות ומקוריות, רוחניות והרבה אנרגיות חיוביות של ישראל הטובה. באירוע התרכזו אמנים רבים, לא רק מוזיקאים, ששיתפו באמת שלהם והצליחו למשוך קהל רב, כשגם השנה נאלצו המארגנים להודיע מבעוד מועד על מכירת כל הכרטיסים. אחת המשתתפות חוותה באופן אישי את ישראל היפה, כאשר לאחר שאיבדה שקית ובה מאות שקלים, לא הייתה צריכה להמתין יותר מעשר דקות מרגע ההכרזה על טיב האבידה, וזו הושבה לחיקה כאילו אין ישראל אחרת. 

כוכבי אמת

260 תלמידי בית הספר התיכון האזורי בית ירח, מועצה אזורית עמק הירדן, שהם 33% מסך תלמידי בית הספר, נרשמו להתנדבות במהלך יריד התנדבות שהתקיים שם, ואליהם הצטרפו גם שמונה מהמורים, וכל זאת ללא תמורה מובטחת, פרט להבטחת מחקרים אחרונים בדבר בריאות טובה, הצלחה בלימודים ומצב חברתי טובים יותר לטובת המתנדבים בעם.
להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

יום שני, 18 באוקטובר 2010

עוד דיון נבחר - הפעם בקפה -דה מרקר - ראיון עם אלון


דיונים נבחרים


 
עוד...

עורך הבלוג