יום רביעי, 11 במאי 2011

על הדשא - 12 למאי 2011


12.5.2011


daf@maariv.co.il  ארכיון עיתונות  


על הדשא
רוני מ.האס


ימי טאוב מקיבוץ אפיקים זכה במקום השני בתחרות הרובוטיקה הארצית

ימי טאוב (קיבוץ אפיקים) וחברו לצוות אליאב אלמליח (קצרין) קצרו את המקום השני בתחרות הרובוטיקה הארצית לשנת 2011 שנערכה ביום חמישי שעבר באוניברסיטת תל אביב. השניים יצגו את מגמת העתודה הטכנולוגית של המכללה הטכנולוגית להנדסאים כינרת בעמק הירדן, בתחרות שבה השתתפו 110 מתמודדים. השניים גם זכו בתואר חביבי הקהל בזכות הרעיון המקורי ואופן הצגת המיצג , וגרפו לכיסם פרס צנוע בסך 1,500 שקלים. טאוב: "הבאתי כבוד גדול לקיבוץ אפיקים ולמכללה הטכנולוגית כינרת כשהפרוייקט אותו הצגנו גבר על עשרות מתחרים ממוסדות לימוד מכל רחבי הארץ. אני רוצה להודות למשפחה ולצוות המרצים במכללה שבלעדיו לא היינו מגיעים להישג הזה".
הצמד זכה בפרס על בנייתו של "רובוט גרפיטי" המאפשר למשתמש לבחור תמונה במחשב ולשרטט אותה על קיר באמצעות מכשיר גרפיטי מיוחד. במהלך הפרויקט נעזר הצוות במהנדס מכונות על מנת לתכנן ולייצר את מכלול חלקי הרובוט השונים. "הרובוט גרפיטי" עובד עם מערכות מיוחדות של חברת ALTERA ומתוכנת בשפת VHDL שנחשבת כיום לפסגת האלקטרוניקה הדיגיטלית בעולם ההי-טק.
מרוץ עצמאות

לרוץ ולזכור
מועצה אזורית עמק הירדן

בשבת האחרונה זכתה הטיילת של עמק הירדן לארח רבים מתושבי האזור, שהגיעו לעודד את נבחרות הריצה של יישובי המועצה. אלה השתתפו במפעל ההנצחה האזורי, שהתקיים זו השנה ה-26 - מירוץ העצמאות לזכר בני וחברי עמק הירדן שנפלו במערכות ישראל, 286 נופלים, מהקמת המדינה ועד היום .
במירוץ התחרו 12 קבוצות מיישובי המועצה השונים, כשבכל קבוצה 20 רצים ורצות מגיל בית ספר יסודי ועד לגיל 50 ומעלה. המירוץ המסורתי מתנהל כמירוץ שליחים, שבו גומא כל רץ מרחק אחר, בהתאם ליכולת ולגיל, כשבתום המרחק שהוקצב לו מעביר הרץ את המקל לבא אחריו. המשתתפים לבשו חולצות צבעוניות, כשכל יישוב הרהיב בצבע אחר. נקודת ההזנקה יצאה מכנרת, משם נמשך המסלול עד לאשדות יעקב ובחזרה לצמח, שם התקיים, עם תום כל המקצים, טקס הענקת הגביע למנצחים במעמד ראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי. מאות המעודדים שגדשו את הטיילת חיזקו את הרצים במשימתם, חלקם ליוו אותם רכובים על גבי אופניים וותיקי היישוב על גבי קלנועיות. למקום הראשון הגיעה הנבחרת של אפיקים, קיבוץ שצבר במהלך השנים את מרב הזכיות, ולמקום השני הגיעה הנבחרת של דגניה ב'.

צילום נסיה מיה

קלטו את העניין
בית רימון

גם בקיבוץ הדתי פותחים לאחרונה שערים לקליטה מלאה. קחו לדוגמה את אהרון (36) ואת יעל (34) ריגלר, מבית רימון, עם ארבעת ילדיהם - עטרת בת 12 וחצי, אברהם בן תשע, נטע בת חמש ושירה בת שנתיים.
אהרון: "אני יליד ירושלים ויעל בת מושב כפר הרא"ה. לפני תשע שנים סיימנו פרק כשותפים בגרעין תורני באזור השרון, וחיפשנו מקום חדש. קיבלנו המלצה על קיבוץ בית רימון. אני זוכר את הרגע שטיפסנו לבית רימון וראינו את התצפית אל בקעת בית נטופה. מיד היה לנו ברור שכאן אנחנו רוצים לגור, וזה עדיין בלי להכיר את ההיבט האנושי של המקום".
משפחת ריגלר ועוד כשש משפחות הגיעו לבית רימון כתושבים. לאחר תשע שנים החליט הקיבוץ - מה שהלם את רצונם שלהם - לקלוט אותם כחברים.
"מהשנה הראשונה השתלבנו בקיבוץ, הילדים התחברו מהרגע הראשון לשבילי הקיבוץ ולארנבות המשוטטות חופשי. מהר מאוד נשאבנו לעשייה - התברגנו בוועדות, מצאנו את עצמנו מובילים את אירועי התרבות, את החגים, ומשתלבים במערכות החינוך. הבנו שאנחנו רוצים להישאר פה לתמיד. יכולנו לבחור באפשרות להשתלב בהרחבה אבל זה פחות התאים לנו. לעומת זה, אפשרות הקליטה מאוד נראתה לנו".
כיום נמצאות שש המשפחות בהליכי קליטה, כשהקיבוץ פותח שעריו למשפחות נוספות לבחור באפשרות הסוציאליסטית. "אני לא יודע אם דווקא סוציאליזם זה מה שדיבר אלינו, אבל ההרגשה היא שכולם למען כולם, צורת החיים פשוטה, ההווי דתי-פלורליסטי, בלי הלחץ ועם זאת בראייה נכונה של המצב ברוח של שנות ה-2000. כל אלה הם שילוב טוב מבחינתנו". הקיבוץ מונה כיום 20 בתי אב, ובנוסף הרחבה השוכנת מחוץ לגדר.
קיבוץ בית רימון, שהוקם בשנות ה-70, לא הצליח לגדול במשך כל שנותיו. לפני כעשר שנים עבר הקיבוץ הפרטה, וכעת החליטו חבריו כי הם מסוגלים ומעוניינים לגדול. הם יצאו לדרך בסיוע החטיבה להתיישבות והיזם ניב צורן, הכשירו עשרות מגרשים הממתינים למשפחות שיבנו ולמשפחות נוספות שירצו להיקלט. הביקוש הגדול הביא את העושים במלאכה לקיים בשישי הקרוב יום קליטה לכל המתעניינים.
בשנת 2010 נולדו בקיבוצים הדתיים 230 תינוקות, שהעלו את מספר הילדים בהם ל-2,260, ונקלטו 110 חברים חדשים.


שומעים חזק
תנועת בוגרי השומר הצעיר

במלאות שנתיים להקמתם, יזמו חברי הקואופרטיב "שומעים חזק", קואופרטיב הנותן שירותי הגברה ותאורה בכל הארץ, אירוע השקה והודיה לכל הגורמים שצעדו לצדם במהלך השנתיים האחרונות שבמהלכן הוקם הקואופרטיב היצירתי הזה.
בקואופרטיב שותפים 14 חברים בגיל 23-30, כולם משתייכים לתנועת הבוגרים של השומר הצעיר, מקבוצות ומגרעינים היושבים בכל רחבי הארץ.
"לפני שנתיים החלטנו להקים מיזם שיתופי, שיעסוק במתן שירותי הגברה, מוזיקה ותאורה. עם בחינת הנושא, ובסיוע מרכז הקואופרציה, הבנו שהקמת קואופרטיב תהיה הבחירה הנכונה ביותר עבורנו, שכן כך נוכל לחבר בין העיקרון החברתי-אידיאולוגי להיבט הכלכלי". מבחינתם, מתן שירות הוגן ואמין ללקוח הוא היעד מספר אחת. "אנחנו מאוד קשובים ללקוחות שלנו, כשלכל אחד מאיתנו, כשותפים מלאים בקואופרטיב, חשוב בסופו של יום שכל לקוח ירגיש שקיבל את מה שהובטח לו". הקואופרטיב מתנהל בצורה שוויונית, כל חבריו משתכרים ברמה שווה, ללא קשר לתפקידם, ואמונים על תקנון האגודה. במהלך הערב, שאליו הוזמנו חברים ובני משפחה, הציגו חברי הקואופרטיב את הציוד החדיש שרכשו באחרונה, והביאו לידי ביטוי את יכולותיהם המוזיקליות, כשהפעם לשם שינוי הם הציגו גם את כישרונות השירה והנגינה שלהם ולא הסתפקו בעבודה מעמדת הסאונד, כפי שהם רגילים.

צב אמת. צילום דורון שטיינברגר

כוכב אמת: עצמאי בשטח
מועצה אזורית חוף הכרמל

צב המים מזן רך, הנמצא בסכנת הכחדה, התגלה בסמוך לחוף דור, הודות לתושייתו של פקח איכות הסביבה של המועצה האזורית חוף הכרמל, דורון שטיינברגר. הצב, שכמעט הוליך את עצמו לאבדון כאשר פסע על שביל לכיוון החניה, ניצל ממוות בטוח, כשהובל על ידי הפקח אחר כבוד למקום מבטחים, בבריכות הדגים הסמוכות.


להזמנת מינוי ל"הדף הירוק" 03-5632547

עורך הבלוג